Cu doi ani în urmă vă povesteam, cum cei de la Audi produc metanul sintetic e-gas, iar acum germanii au creat şi dieselul sintetic e-diesel! Acest produs al viitorului a fost dezvoltat în numai 5 luni la centrul de cercetare din Dresden, iar pentru a demonstra viabilitatea dieselului sintetic, primele
litri de e-diesel au fost turnate în rezervorul unui Audi A8 3.0 TDI maşina de serviciu al ministrului de cercetare, Johanna Wanka.
La fel ca şi cu e-gas, pentru a crea dieselul sintetic se foloseşte dioxidul de carbon (CO2), care este livrat de uzina, unde se produce biogazul. Pentru a crea e-dieselul, o anumită cantitate de apă este încălzită la o temperatură de 800 grade Celsius,
pentru a fi dispersată în hidrogen şi oxigen, apoi hidrogenul intră în reacţie cu dioxidul de carbon la o temperatură de 220 grade Celsius şi la o presiune de 25 de bari, rezultatul fiind numit Blue Crude. Din 160 de litri de Blue Crude, care pot fi produse zilnic la acest centru de cercetare, se obţin 130 de litri de e-diesel un diesel
sintetic ecologic pur, lipsit de hidrocarburi aromatice şi sulf, având şi o cifră cetanică mare. Cei de la Audi anunţă, că noul lor produs, e-diesel, poate fi utilizat în formă pură sau în amestec cu dieselul fosil.