Automobilele redacţiei: Mercedes-Benz C-Class la peste 25,000 km parcurşi
26 August 2015, 09:40
Noua generaţie Mercedes-Benz C-Class din parcul nostru redacţional a trecut de 25,000 de kilometri parcurşi, mergând la service pentru cea de-a doua întreţinere tehnică programată, dar şi oferindu-ne ocazia primei adresări la service pe caz de garanţie. V-am intrigat deja? Haideţi să vă spunem mai multe!

Deservirea tehnică numărul 2, la 24,000 km parcurşi

Intervalul de service pentru Mercedes-Benz-urile moderne, vândute oficial în Moldova, constituie aproximativ 12,000 km în cele mai multe cazuri, fiind cam de două ori mai scurt în raport cu exemplarele care circulă pe drumurile mai lipsite de praf ale Europei. De fapt, e oarecum logic, pentru că în zilele
noastre, pe autobahn-ele europene, odometrul învârte mult mai repede kilometrii cu un efort considerabil mai mic pentru motor ca şi număr de turaţii, iar astfel uzura lubrifianţilor şi a filtrelor are lor mai lent. În cazul ţării noastre, condiţiile mai dure de exploatare i-au determinat pe germani să ne recomande un interval mai mic de service, pentru a fi siguri că motorul funcţionează întotdeauna în condiţii de lubrifianţi proaspeţi şi filtre mai curate, fiind astfel mai protejaţi. Experienţa noastră cu B-Class-ul redacţional, care e aproape de a atinge un sfert de milion de kilometri parcurşi, ne arată că recomandarea germanilor e una adaptată şi bine gândită.
Dar să revenim la C-Class-ul redacţional. Atunci când odometrul maşinii atinsese cam 23,800 km parcurşi, am dat un sunet la service pentru a ne programa pentru ziua următoare la deservirea tehnică. Zis şi făcut, în următoarea zi, pe la amiază, ajunsesem la service-ul mărcii germane de pe Calea Orheiului. Am avut onoarea să fim întâmpinaţi de acelaşi domn ca şi în cazul primei deserviri, domn care a reuşit să ne memoreze destul de bine. I-am spus de ce avem nevoie, dânsul ne-a spus că la a doua deservire tehnică, pe lângă consumabilele schimbate la prima, mai trebuie schimbat şi filtrul de polen, folosit de sistemul de climatizare. E o
practică pe care o ştiam de la B-Class, unde acel filtru de asemenea e schimbat o dată la două deserviri tehnice programate. Pentru C-Class acel filtru costă un pic peste o mie de lei, cam cu aproape două sute de lei mai mult decât la B-Class. E ceva mai mare şi mai gros, avem impresia, în schimb conţine cărbune activat pentru neutralizarea mirosurilor neplăcute şi, desigur, reţinerea prafului. Ni s-a spus că va fi efectuat gratuit şi un control general la suspensie.

Am fi vrut să spălăm maşina înainte de deservire, dar spălătoria era ocupată pentru prea mult timp şi noi nu prea dispuneam de timp de aşteptare. Aşa
că C-Class-ul a intrat deodată în service. Aici i s-a deschis capota şi un utilaj a aspirat tot uleiul din motor. A fost demontat filtrul vechi de ulei şi montat unul nou. S-a trecut apoi la turnarea uleiului nou. Ca şi data trecută, au încăput exact 8 litri de ulei de motor. E uimitor de mult pentru un motor cu o cilindree de 1.6 litri, dar e vorba de un motor turboaspirat, cu o baie mai mare de ulei. Partea bună e că C-Class-ul nostru nu consumă ulei între deserviri, aşa cum o fac multe alte motoare turboaspirate. Am verificat nivelul uleiului chiar înainte de deservire şi era în continuare ceva mai sus de zona medie. Totuşi, intuim că baia mai mare de ulei permite ca între nivelul maxim şi minim să fie un decalaj de cel puţin un litru de ulei, pe care, eventual, maşina l-ar putea consuma la o exploatare mai
sportivă, între deserviri. Noi, însă, nu am adăugat pic de ulei între deservirile tehnice.

De la depozitul service-ului a venit între timp şi filtrul de aer pentru admisie. E un filtru original, ca şi uleiul şi toate celelalte consumabile montate pe maşină. Filtrul de aer trebuie schimbat la fiecare deservire tehnică programată, întrucât anume el reţine praful din aerul care merge mai departe la oxigenarea arderii în cilindrii motorului. Mai ales în ţara noastră, şi mai ales la motoarele turboaspirate – nu economisiţi niciodată la această consumabilă.

În scurt timp, a fost schimbat şi filtrul de polen, lucrare care trebuie făcută în zona scaunului pasagerului dreapta. Un filtru nou, curat, şi-a găsit în curând
locul în sistemul de climatizare al maşinii.

Apoi, maşina a fost ridicată pentru controlul suspensiei. Mecanicul a controlat fiecare braţ, fiecare componentă şi verdictul a fost pe măsura aşteptărilor noastre – toate componentele sunt în stare perfectă.

I-am rugat pe mecanici să ne facă şi o nouă balansare a roţilor. La gropile ţării noastre, unele greutăţi de balansare pot cădea peste doar câteva săptămâni sau luni şi atunci micile vibraţii care pot apărea la viteze mai mari pe drum absolut drept nu sunt neapărat un semn că aţi fi îndoit vreo jantă, ci mai degrabă că vreun balast de balansare s-a detaşat, iar vreuna din roţi nu mai e balansată. La C-Class, de fiecare
dată când ieşim cu balansarea proaspăt făcută pe un asfalt absolut neted, maşina nu are nici cea mai mică vibraţie, mergi de parcă pluteşti cu ea în confort absolut. Iar în procesul de balansare se pot observa şi eventualele neregularităţi ale jantelor, dacă acestea există. În cazul nostru, jantele sunt în stare perfectă, fără zgârâieturi sau lovituri care să le fi deformat forma circulară. Ne confirmă această stare de lucruri şi senzaţiile pe care le primim atunci când conducem maşina în afara ţării, eventual pe autostrăzile europene – C-Class-ul are o rulare impecabilă şi perfectă.

În fine, mecanicii au conectat sistemul lor electronic la maşină, au înregistrat deservirea tehnică făcută şi lucrările efectuate, date salvate, de altfel, pe serverele celor de la Mercedes-Benz, şi acum C-Class-ul nostru avea toate lucrările efectuate.

Cât ne-a costat a doua deservire tehnică? Ei bine, dacă prima deservire ne-a costat aproape 2,600 lei, atunci a doua deservire ne-a costat puţin peste 4,500 lei, sumă în care a fost inclus şi preţul filtrului de polen, care nu a necesitat înlocuirea la deservirea anterioară. E drept, însă, că nici cu tot cu filtru nu ar fi trebuit să ajungem la 4,500 lei, conform preţurilor de la prima
deservirea iniţială, însă între timp cei de la service-ul autorizat şi-au ajustat preţurile în raport cu deprecierea leului moldovenesc, ori prima deservire noi am făcut-o în toamna anului 2014. Aşa că, până la urmă, preţul de 4,500 lei a fost unul pe care l-am înţeles deplin.

În scurt timp ieşeam din service cu gândul plăcut că maşina tocmai şi-a primit tratamentul necesar pentru a fi exploatată liniştit o lungă perioadă
următoare. Ah, apropo – cei de la service ne-au verificat şi plăcuţele de frână, care aveau încă jumătate din resurse disponibile şi ne-au asigurat că până la următorul service acestea ne vor servi în siguranţă. Ne-au spus, de asemenea, că gradul lor de uzură certifică faptul că avem un stil de condus destul de calm şi galant cu maşina, ceea ce este, în mare parte, adevărat. Deci, service-ul nr. 2 a fost făcut. Bifat!
Prima adresare pe garanţie

Prin iunie, atunci când ploile abundente dădeau târcoale în Chişinău, am nimerit într-un astfel de şuvoi intens cu C-Class-ul. Nivelul apei pe stradă ajungea la vreo 10 centimetri în unele sectoare, dar nu era un nivel periculos, deşi se mai creeau valuri. Am înaintat cu bine, fără vreo problemă, am ajuns la destinaţie. A doua zi dimineaţă, am avut o surpriză pe bara de protecţie faţă. În partea dreaptă a ei, jos, am observat o bulă ciudată, de diamterul a jumătate de cutie de chibrituri. Ce să fie? M-am apropiat de ea, văzusem că e semidesumflată. Mi-a părut, iniţial, că o fi vreo folie agăţată de undeva. Pe urmă mi-a venit şi uimirea. Era stratul de vopsea, care făcuse o bulă de apă, bulă care reuşise să creeze o mică gaură de spargere şi să se desumfle parţial între timp. Ce mai e şi asta? Cum să creeze bule vopseaua pe bara de protecţie, doar e vorba de vopseaua originală a maşinii, aşa cum a ieşit ea din uzină? Spre marea mea surpriză, alături, am mai zărit o a doua bulă, mult mai mică. Urât simptom. E cert că bara de protecţie faţă va trebui vopsită, mi-am spus. Avem asigurare CASCO la maşină, dar ăsta nu e un caz de asigurare – maşina n-a avut vreun impact sau vreo zgârâietură, vopseaua
pur şi simplu a creat o bulă fără vreo intervenţie nefirească exterioară. Nici măcar ploaia din ziua anterioară nu putea fi învinuită. Am fotografiat acea zonă, pentru că mă gândeam că bula s-ar putea desprinse, lăsând acel loc dezgolit şi negru, iar apoi va fi mai greu de demonstrat lipsa unei acţiuni mecanice. Apoi am mers la service pentru constatarea cazului de garanţie.

Ajuns la service, reprezentanţii de acolo au văzut maşina şi au luat-o în centrul de deservire. Mi-au explicat că e vorba
de un caz de garanţie, dar procedurile producătorului le dictează să verifice dacă maşina nu a fost între timp revopsită în altă parte, sau eventual accidentată. Au verificat grosimea vopselei peste tot, s-au convins că maşina e intactă. Apoi, au fotografiat şi documentat cazul şi mi-au spus că un asemenea caz e extrem de rar şi trebuie aprobat de uzină ca şi caz de garanţie, proces care ar putea dura cam 2 zile. Într-adevăr, în cea de-a 3-a zi am fost sunaţi de cei de la service-ul Mercedes-Benz Moldova şi ni s-a
confirmat acceptul celor de la Daimler privind cazul de garanţie. Am fost întrebat când mi-ar fi comod să programăm 3 zile pentru vopsirea barei de protecţie, cu lăsarea maşinii la service. Am programat zilele potrivite cam peste o săptămână şi am dus maşina atunci la ei. Peste alte 4 zile, venisem să iau maşina cu bara de
protecţie faţă revopsită. Ca întotdeauna, cei de la Mercedes-Benz Moldova au făcut o treabă impecabilă – nuanţă absolut exactă de vopsea, cu acelaşi tip de vopsea ca şi cea din uzină şi aceeaşi textură. Maşina arăta din nou impecabil, iar noi a trebuit doar să semnăm nişte acte însoţitoare lucrărilor făcute, fără a achita nimic, evident.

A fost, fireşte, un deranjament neplăcut pentru noi, mai ales că ne obişnuisem să vorbim în termeni superlativi despre fiabilitatea maşinii. Nu e o vorba de o abatere de la fiabilitate, ci de un defect cosmetic,care a ieşit în evidenţă, dar care oricum dă o senzaţie neplăcută. Totuşi, trebuie să remarcăm că în asemenea situaţii te convingi de
protecţia absolută a garanţiei celor de la Mercedes-Benz. Sunt doi ani de garanţie completă, fără excepţii pe suspensie sau pe caroserie, ca în cazul unor mărci mai bugetare. Sunt doi ani în care ştii că orice s-ar întâmpla,
oriunde ai fi, poţi merge la service şi cere înlăturarea defectului şi redarea stării iniţiale a maşinii, la o calitate maximă a lucrărilor. În cazul nostru, cei de la Mercedes-Benz Moldova au avut o atitudine corectă şi profesionistă,
convingându-ne din nou că nu în zadar îi considerăm a fi unul din cele mai bune service-uri autorizate din ţara noastră.
PiataAuto.mdIlie Toma
2
3,987
GALERIE FOTO (27 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!