Către anul 2020 Jaguar Land Rover se va dezice de prototipurile costisitoare şi va elabora automobilele doar în lumea virtuală!
19 Octombrie 2015, 18:24
Pentru nimeni nu este un secret, că dezvoltarea automobilelor moderne implică calculatoarele şi programele de proiectare. Totuşi, pentru a testa aerodinamica, siguranţa sau comportamentul maşinii, sunt construite prototipurile costisitoare, care pot ajunge la 700,000 euro fiecare. Pentru a reduce timpii de elaborare al unui nou model şi costurile, către anul 2020 cei de la Jaguar Land Rover vor să treacă complet la dezvoltarea acestora doar în „lumea virtuală” fără a crea careva prototipuri de teste!

Dezvoltarea modelelor în „lumea virtuală” deja a redus timpul de elaborare al unui model de la 36 luni la 24 de luni, comparativ cu anii ’90 ai secolului trecut, în timp ce numărul prototipurilor pentru testarea siguranţei s-a redus de la 50 la 10!
În viitor şi crearea celor 10 prototipuri pentru crash-teste nu va mai fi necesară – toate crash-testele se vor simula la calculator. Ceea ce ţine de design, acesta demult este creat în „mediul virtual” şi nu necesită machete la scară reală, cel puţin, pentru modele care se produc la scară largă.

Dar cum rămâne cu aerodinamica? Dat fiind faptul că cei de la Jaguar Land Rover nu deţin un tunel aerodinamic propriu, iar testele reale sunt costisitoare, precum şi
prototipurile, concernul britanic treptat a început să se dezică de testele reale, iar primul model, performanţele aerodinamice al căruia au fost elaborate doar la calculator, a fost noul Jaguar XE – acest model nu a fost testat într-un tunel aerodinamic real! Cei de la Jaguar Land Rover utilizează programul Powerflow al companiei americane Exa Corp., unde se poate simula nu numai aerodinamica, dar şi zgomotul produs de curenţii de aer, termodinamica, care ţine de răcirea motorului şi a altor componente mecanice! În acest program poate fi simulată chiar şi murdărirea maşinii, astfel inginerii ar putea modifica designul, pentru a exclude murdărirea
maşinii, astfel inginerii ar putea modifica designul, pentru a exclude murdărirea geamurilor laterale, oglinzilor şi mânerilor uşilor în timpul mersului, aerodinamica influenţând direct acest aspect.
Totuşi, simulările virtuale nu pot da o imagine clară comportamentului automobilului, iar acest lucru îl pot simţi doar conducătorii de teste, care testează mult timp prototipurile camuflate. Producători, precum Ferrari, Porsche şi, mai recent, Volvo, deja recurg la testările comportamentului maşinii în mediul virtual, dar acest lucru nu exclude crearea ulterioară a prototipurilor de teste.
Cei de la Jaguar Land Rover însă, ar putea exclude şi pe cele din urmă! Compania britanică Ansible Motion oferă un simulator al comportamentului automobilului extrem de precis, numit Stratiform Motion Platform.
Acest simulator care utilizează
o „platformă pe straturi” care se mişcă înainte-înapoi, în stânga-dreapta şi se roteşte în jurul axei verticale, este net superior celor care utilizează elemente hidraulice, care nu oferă o “imagine clară” asupra comportamentului unui model sau altul. Cei de la Ansible Motion au creat 7 astfel de simulatoare, doua au fost livrate echipelor de Formula 1, iar celelalte
cinci producătorilor auto, printre care Ford. Unul din ceilalţi patru producători ar putea fi Jaguar Land Rover.
Elaborarea modelelor cap coadă
în lumea virtuală le-ar economisi producătorilor auto milioane de euro, dar vom primi noi oare un automobil impecabil din toate punctele de vedere, plăcut în condus şi cu suflet? Rămâne de văzut!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
2,142
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!