Concorso d’Eleganza 2016: cele mai vechi maşini vin în ultima relatare!
11 Iunie 2016, 09:20
Da, dragii noştri, ăsta e ultima relatare a experienţei noastre din acest an la Concorso d’Eleganza, iar în ultima relatare vin tocmai cele mai vechi maşini, hăt din perioada interbelică. În anii ’20 sau ’30 ai secolului trecut,
însăşi deţinerea unui automobil era deja simbolul luxului pe care şi-l permitea proprietarul său, dar acei ani au fost caracterizaţi de o răspândire rapidă a bunăstării şi luxurului, cu o decadenţă şi o gravă depresie ulterioară. Toate
aceste perioade au avut reflecţia lor în lumea auto de atunci, iar noi vă aducem astăzi în faţă încă 6 maşini de la Concorso d’Eleganza, care întruchipează perfect epoca din care fac parte.
Delage Co 4 1/2 litre, 1920

Patru ani i-ar mai trebui acestei maşini pentru a marca un secol! Iar o perioadă atât de lungă ascunde şi o istorie înceţoşată a acestui exemplar. Totuşi, se ştie cu certitudine anul fabricării lui
şi semnatarul caroseriei –
compania Salamanca. Nu fiţi prea confuzi, multe nume s-ar putea să nu vă fie cunoscute, pentru că nici maşinile Delage nu mai există azi, iar în numele modeleleor de atunci adeseori îşi făceau loc cifrele de volum cilindric
sau cai-putere. Totuşi, caroseria
acestui exemplar are ceva special în
ea, putând transforma automobilul
dintr-un coupe în zona spate într-o
decapotabilă. Sub capotă se afla un
motor cu 6 cilindri în linie, de 4,524 cm cubi.
Alfa Romeo RL Normale, 1925

Cinci ani mai târziu, şi deja avem un nume cunoscut şi astăzi – Alfa Romeo. Pe atunci, italienii creau primul model de curse de după primul război mondial, după formula motoarelor de 3.0 litri, model numit Alfa Romeo RL, dar
platofrma tehnică era gândită şi pentru a da naştere unei „odrasle” civile, derivată mai apoi în RL „Normale”. Motorul dezvolta o putere respectabilă de 56 CP, iar mai târziu ediţia RL Super Sport făcea uz de tocmai 90 CP! Din cele 2,640 maşini construite din seria Alfa Romeo RL, foarte puţine au
fost exportate, în Spania ajungând
una singură – cea din imagine! Ea
a fost livrată pe insula Mallora în
1925 şi a stat acolo în grija atentă a
unei familii vreme de 75 de ani, până
a fi vândută mai departe, astăzi
ajungând în mâinile unui colecţionar german.
Rolls-Royce Phantom II Continental, 1934

Atunci când Rolls-Royce lansa seria Phantom II în 1929, perspectivele economice erau deja sumbre, iar ediţiile derivate, precum Phantom II Continental, au fost puse în
aşteptare. Totuşi, această versiune şi-a văzut lansarea ceva mai târziu, iar până în 1935 au fost produse 281 de unităţi. Ediţiile Continental se distingeau de Phantom-urile obişnutie printr-un volan poziţionat mai jos, dar şi printr-un şasiu mai dur, cu amortizoare Hartford, controlate la distanţă! Majoritatea
exemplarelor aveau şi câteva piese de motor modificate, pentru a produce 140 CP în loc de 120 din motorul cu 6 cilindri în linie, de 7.7 litri. Maşina de la Concorso are caroseria semnată de Hooper şi a fost comandată iniţial de cel mai mare magnat armenian al acelor vremuri – Nubar Gulbenkian.
Squire 1 1/2 litre Long Chassis,
1935


Pe atunci când avea doar 21 de ani, Adrian Squire începuse a construi maşini sport, capabile să concureze cot la cot cu maşini de curse produse de mărcile renumite din lumea auto, precum Alfa Romeo şi Bugatti. Pentru
a atinge performanţe maxime, el
folosea componente speciale, precum
cutia de viteze cu preselectare de la
Wilson sau tamburi de frână
ultra-uşori, realizaţi din magneziu.
Vârful gloriei sale inginereşti, însă, l-a
constituit uimitorul motor de 4 cilindri
în linie, de doar 1.5 litri volum,
prezent şi pe această maşină,
care putea dezvolta 110 CP, datorită folosirii unui compresor! Maşina putea alerga, astfel, cu până la 160 km/h cu parbrizul coborât, dar preţul său era extrem de condimentat pentru acele timpuri, cât 3 exemplare SS Jaguar 100, spre exemplu. Pesemne, de asta Squire şi-a închis atelierul după ce a produs doar 7 maşini!
Bentley 4 1/4 litre, 1937

Pe la mijlocul anilor ’30, multe din maşinile de vârf ale lumii auto au devenit şi mai luxoase, dar totodată şi mai grele. De asta, cei de la Bentley
şi Rolls-Royce au modificat motorul lor de 6 cilindri în linie, care avea anterior 3.5 litri volum şi dezvolta 115 CP într-unul de 4.5 litri şi 125 CP. Maşina de la Concorso este tocmai unul din acele
exemplare care s-a bucurat de mai multă putere, fiind şi una din foarte puţinele de seama sa, care au beneficiat de o caroserie semnată e Hooper.
Lancia Astura Serie IV, 1937

Cu o lungime de 5.38 metri, modelul ăsta era indubitabil unul de lux desăvârşit, oferind 4 locuri la bordul său decapotabil. Sub capotă era montat un
motor V8 de 3.0 litri, cu blocuri cilindrice poziţionate la unghi mic, aproape ca la un motor cu cilindrii în linie. De curând maşina a fost restaurată de o renumită companie germană, fiindu-i păstrate la maxim componentele originale.
Şi aici, dragii noştri, încheiem seria de relatări speciale de la Concorso d’Eleganza la Villa d’Este 2016!
PiataAuto.mdIlie Toma
2
2,122
GALERIE FOTO (28 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!