Acum 30 de ani apărea Audi 80 B3
8 August 2016, 13:12
Unul dintre cele mai populare modele din Moldova pe la sfârşitul anilor ’90 ai secolului trecut a fost a treia generaţie Audi 80 B3. Anul acesta Audi 80 B3 împlineşte exact treizeci de ani de la lansare, iar noi, nu am ezitat să vă
reamintim despre acest model interesant, care a fost revoluţionar la timpul său pentru producătorul german.

În anul 1984 cei de la Audi au dezvăluit
conceptul Audi 80 Cw-Studie Concept care adapta un design rotunjit, care a dictat tendinţa în design pentru Audi pe parcursul următorilor 20 de ani, având un coeficient aerodinamic de doar 0.198!
În septembrie 1986, debuta versiunea de producţie al conceptului, numit Audi 80. Caroseria a primit forme la fel de rotunjite, dar coeficientul aerodinamic a fost mai mare – 0.29, deşi este un
rezultat bun chiar şi în zilele noastre. Pentru prima dată caroseria unui Audi a fost zincată, pentru a spori longevitatea acesteia, primind şi o
garanţie de la producător de 12 ani. După Audi 80, toate modelele Audi cu caroserii din oţel au început a fi zincate pentru o protecţie mai bună împotriva coroziunii.
Deşi majoritatea îl cunoaştem drept Audi 80 B3, a treia generaţie Audi 80 nu mai avea nimic în comun cu platformele din seria „B” al celor de la Volkswagen, având o platformă diferită de Passat B3, numită Type 89 (Type 8A din 1990). Această platformă se deosebea prin amplasarea
longitudinală al propulsorului, aceeaşi amplasare o aveau şi generaţiile precedente, având-o şi descendentul modelului Audi 80 – Audi A4. Sub capota lui Audi 80 se ascundeau
propulsoare diesel şi pe benzină cu un volum cuprins între 1,588 şi 1,984 cm cubi şi puteri cuprinse între 55 şi 137 CP. Audi 80 a fost disponibil cu tracţiune faţă sau integrală, quattro.
Audi 80 a fost echipat cu un sistem unic de siguranţă numit Procon-Ten, datorită căruia volanul se distanţa de şofer, iar centurile de siguranţă se pretensionau în cazul impactului frontal.
În 1987 debutează Audi 90 care se deosebea de Audi 80, în primul rând, prin dotări mai bogate, modificări cosmetice, precum blocurile optice, calandru, bare de protecţie şi forma aripilor, dar şi opţiunea propulsorului în 5 cilindri în linie de 2.3 litri (170 CP), deşi erau oferite şi motorizări diesel şi pe benzină în 4 cilindri.
În 1988 apare versiunea cu două uşi, numită simplu Audi Coupe. Aceasta a avut un ampatament mai scurt,
suspensie modificată şi propulsoare de 2.0 şi 2.3 litri la alegere. Cea mai potentă a fost versiunea
Audi S2 Coupe, dotată cu un benzinar în 5 cilindri tuboaspirat care livra 220 CP (mai apoi 230 CP) fiind capabil să accelereze până la prima sută de kilometri în 6.1 secunde (5.9 secunde).
Modelul Audi 80 B3 a fost produs până în anul 1991 în 1,287,799 de exemplare, în timp ce Audi 90 a cucerit doar 141,809 de cumpărători.

Istoria modelului Audi 80 nu s-a sfârşit însă aici. După un facelift consistent, ambele Audi 80 şi 90 au fost numite
Audi 80 B4. Constructiv Audi 80 B4 a fost identic cu generaţia anterioară, deosebindu-se doar printr-un design mai modern, calandru integrat în
capotă, bare de protecţie şi aripi preluate de la Audi 90 B3. Totuşi, suspensia a fost modificată, iar sub capotă, pe lângă propulsoare de 4 şi 5 cilindri, a apărut şi un V6 de 2.8 litri.
Odată cu noua generaţie apare break-ul Audi 80 Avant şi decapotabila Audi Cabriolet, dar şi modelele extrem de limitate Audi S2 Sedan şi Audi S2 Avant, dotate cu un propulsor de 2.2 litri în 5 cilindri turboaspirat, identic celui regăsit pe Audi S2 Coupe, care livra 230 CP şi 350 Nm.
Interesant este faptul că, deşi sedanul şi break-ul Audi 80 au fost înlocuite în 1995 de noul succesor, Audi A4, iar
Audi Coupe a fost scos din producţie în 1996, nişa acestuia fiind suplinită de către modelul Audi TT în 1998,
decapotabila Audi Cabriolet, care avea în sine tehnologiile preluate încă de pe Audi 80 B3 apărut în 1986, a continuat să fie produsă până în anul 2000!
Un alt model intrigant, care a derivat din Audi 80, a fost Audi RS2 Avant – primul Audi RS din istorie la care au lucrat şi inginerii Porsche! Totuşi, este un exemplar prea interesant pentru a fi doar menţionat fugitiv şi merită o relatare aparte. Deci, va urma!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
2
9,182
GALERIE FOTO (36 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!