Acest Mercedes-Benz E 36 AMG este unul din doar 171 de exemplare produse!
27 Martie 2017, 15:38
Până la intrarea în componenţa producătorului german în 1999, la începutul anilor ’90 ai secolului trecut, atelierul de tuning AMG a început o colaborare cu cei de la Mercedes-Benz, în cadrul căreia a
creat câteva modele de performanţă. Primul model de acest fel a fost C 36 AMG W202, lansat în 1993, care avea sub capotă un benzinar aspirat natural de 3.6 litri, modificat de către cei de la AMG, dar şi mai multe atribute la
exterior şi şasiu. Modelul C 36 AMG a fost produs în 5,221 de exemplare în perioada anilor 1993-1997. Acelaşi propulsor şi-a găsit locul şi sub capota modelelor din seria 124, numite E 36 AMG.
În contrast cu C 36 AMG, acestea au fost create în cantităţii extrem de mici în caroserie sedan (W 124), break (S 124), coupe (C 124) şi Cabriolet (A 124). Unul dintre cele mai rare a fost break-ul, E 36 AMG T Model S 124,
care a fost construit în doar 171 de exemplare! Un asemenea exemplar cu anul de producţie 1995 a fost exportat în Japonia unde acesta a parcurs puţin peste 57,000 de kilometri fiind într-o
stare imaculată! Recent acesta a fost reexportat în Germania şi scos la vânzare pentru 28,900 de euro! Mai scump decât unele exemplare E 500/500 E W124 de pe acelaşi site!
Ce are atât de special,
pe lângă faptul că este extrem de rar şi arată extrem de bine datorită kitului aerodinamic, jantelor de 17 inch AMG Monoblock şi sistemul de evacuare caracteristic? Acest exemplar are un interior cu inserţii din lemn, inclusiv şi pe volan şi o tapiţerie din piele de culoare albastră pe scaune.
Apropo de scaune, acestea pot adăposti până la 7 persoane, un al treilea râd de scaune fiind amplasat în portbagaj!
Cel mai mare deliciu însă, se ascunde sub capotă. Propulsorul celor de la AMG a fost bazat pe unitatea M104 de 3.2 litri, care a primit un arbore cotit de la unitatea diesel OM603 de 3.5 litri,
mărind cursa pistonului cu 18.9 mm, dar şi cilindri cu 2.1 mm mai mari. În rezultat volumul a fost sporit la 3.6 litri, fiind ajustată şi chiulasa, sistemul de admisie şi evacuare, dar şi sistemul de
control al injecţiei. Potrivit celor de la AMG, pentru că era asamblat manual, puterea propulsorului putea varia între 272 CP şi 287 CP la 5,750 rpm. Totuşi, cifrele oficiale sunt următoarele: 272 CP şi 385 Nm.
În dependenţă de caroserie, E 36 AMG accelera de la 0 la 100 km/h în 7.0-7.2 secunde, iar viteza maximă a fost limitată la 250 km/h.
Propulsorul a fost cuplat la transmisia automată în 4 trepte.
Credeţi că acest Mercedes-Benz E 36 AMG S 124 merită aproape 30,000 de euro?!
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
0
5,397
GALERIE FOTO (14 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!