Pagina principală
Anunţuri auto
Cumpăr vând
Ştiri
Teste drive
Automobile noi
Club
Magazin auto
Service A-Z

Automobilele redacţiei: surprize de la sistemul start/stop al lui Mercedes-Benz C-Class

Vă mai amintiţi că înainte de road trip-ul nostru lung cu C-Class, vă menţionam că a apărut pe panoul de bord o alertă cu textul „Auxiliary battery malfunction”? Ei bine, la câteva zile după ce-am revenit din acea călătorie acasă, alerta a reapărut.
Din start, era scrisă cu roşu, semn de gravitate, apoi a trecut într-un mesaj neutru de culoare albă, pur informativă, deci. Sistemul start/stop, însă, funcţiona, indicatorul ăla din colţul drept al calculatorului de bord fiind verde, iar motorul deconectându-se la semafoare. După câteva ore de condus, indicatorul a devenit galben, ca atunci când sistemul identifică faptul că nu se întrunesc condiţiile de oprire a motorului. Mesajul continua să apară la fiecare câteva secunde.
Am mers la service pentru a identifica problema şi a o remedia. Cei de la Mercedes-Benz Moldova au constat că e vorba, totuşi, de o baterie auxiliară, exact aşa cum scrie în mesajul de alertă, doar că ea nu are formă clasică de baterie, ci e o microschemă cu câţiva condensatori mari, care acumulează energie şi care stabilizează fluxul de energie din circuitul maşinii la repornirile maşinii când funcţionează sistemul start/stop. Dacă n-ar avea această piesă, spre exemplu, farurile maşinii ar scădea scurt din intensitate când reporneşte motorul, de la consumul de energie pe termen scurt pe care îl face startorul maşinii când reporneşte propulsorul. Aşa, însă, toate componentele de iluminare funcţionează fără perturbări.
Mecanicul ne-a spus imediat că e aproape sigur că anume aceasta e problema, iar pentru a se asigura a conectat un măsurător de tensiune la această placă, cu rol de baterie auxiliară. Ea livra doar jumătate de volt, iar diagnosticul a fost astfel confirmat. E un component livrat celor de la Mercedes-Benz de compania germană Hella. Trebuia înlocuit şi, din fericire, o asemenea placă exista deja în stocul din Chişinău.
Nu are un preţ prea mic, mai exact, costă 2,975 de lei piesa, plus 550 lei manopera, şi aici ne veniseră gânduri despre utilitatea acestui sistem start/stop, despre economia de combustibil realizată de el pe parcursul a 75 de mii de km, raportată la costurile totale de acum de 3,500 lei. Nu suntem convinşi că în 75 de mii km am economisit combustibil de această valoare datorită sistemului, însă acum trebuie să schimbăm această piesă. Eh, tehnologiile astea moderne... Poate cei din occident gândesc aceste costuri din perspectiva emisiilor CO2 economisite, poate lor li se par mai relevante, nu ştim.
Cert este că piesa defectă arăta defectă şi vizual, având un condensator uşor umflat, iar din el se scursese un soi de lichid. Piesa nouă a fost schimbată în minute numărate, a fost testată şi totul a revenit la normal. Reparaţia a avut loc cu succes. Însă nu putem nega că această experienţă a fost o nouă pastilă amară în lumina noilor tehnologii.
După schimbarea acestei piese, maşina a funcţionat exact ca până la apariţia defecţiunii. Am lăsat conectat sistemul start/stop ca să ne asigurăm că piesa nouă funcţionează bine, că motorul se deconectează după aceeaşi algoritmi. Toate sunt bune, ne-am convins.
De la acest moment şi până astăzi au mai trecut săptămâni la rând, între timp C-Class a fost încălţat în roţi de iarnă şi a mai învârtit kilometri pe odometrul său, atingând şi cifra de 80,000 km. Problema rezolvată a rămas rezolvată şi uitată. Am încălţat aceleaşi roţi de iarnă din sezonul trecut, întrucât mărimea protectorului este încă foarte generoasă, dar probabil acest sezon va fi ultimul în care le vom mai putea folosi.
Pe la 83-84 mii km urmează să facem o deservire tehnică mai consistentă, în care va trebui să schimbăm pentru prima dată uleiul în cutia de viteze 7G-TRONIC PLUS şi bujiile. Până atunci, îl savurăm în condusul de fiecare zi, iar în curând vom mai publica şi noi experienţe legate de sistemul multimedia şi smartphone-uri în automobile moderne, valabile şi pentru C-Class, dar şi pentru o mulţime de alte automobile.
1
1,200
GALERIE FOTO (15 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!