La Salonul Auto de la Geneva are loc debutul noii mărci auto Polestar, cu primul model de serie Polestar 1. Ieri diviziune sportivă al producătorului suedez Volvo, iar astăzi brand auto separat, specializat pe producția electromobilelor cu caracter sportiv.
Modelul Polestar 1 prezentat la Geneva este aproape gata de producția de serie. Coupe-ul se bazează pe platforma modulară SPA, pe care sunt construite noile Volvo XC90, S90/V90, XC60 și V60, însă producătorul declară că Polestar este un automobil original cu până la 50% componente proprii.
Noul coupe a primit propulsie hibridă, formată dintr-un benzinar turboaspirat de 2.0 litri, cunoscut deja după noile modele Volvo, ce transmite cuplul prin intermediul unei cutii automate cu 8 rapoarte pe puntea față, și două motoare electrice care pun în mișcare puntea spate. Puterea totală a propulsiei hibride este de-a dreptul spectaculoasă 600 CP și 1,000 Nm. Motoarele electrice sunt alimentate de la o baterie de 34 kWh, grație căreia Polestar 1 poate parcurge până la 150 km în regim pur electric, cifră record pentru automobilele hibride.
Caroseria Polestar 1 este compusă din fibră de carbon, iar habitaclul și organele de control sunt preluate de la modelele Volvo, împreună cu sistemul de infotainment cu ecran tactil Sensus.
Coupe-ul va fi lansat în vânzare începând cu anul viitor, iar achiziția va putea fi făcută inclusiv printr-o aplicație mobilă. Producția va avea loc la noua uzină din China.