Premieră: noul Volkswagen Touareg! Tot ce trebuie să știți despre noul SUV de top al germanilor
23 Martie 2018, 22:01
Germanii au prezentat noua generați al SUV-ului său de top Volkswagen Touareg. Aceasta este, probabil,
cea mai importantă premieră a mărcii germane din ultimii ani. Noul SUV se lansează în clasa premium fără a lăsa loc pentru îndoieli, cu dotări și tehnologii debutate pentru prima data în gama Volkswagen. Să le luăm pe rând, deci.
Design
Noul Touareg la o primă vedere pare să readucă marca germană la strategia unei evoluții discrete în design, având un aspect exterior familiar, însă nu putem nega că acea cantitate imensă de lucru asupra designului noului SUV se face vizibilă, practic, în orice element exterior, fiecare dintre care exclamează despre atenția acordată, un design bine calculat și într-adevăr reușit, deci!
Touareg a marcat premiera în China, iar locul prezentării nu este ales aleatoriu, piața chineză fiind pentru noua generație a SUV-ului cea de primă importanță. De aici vine și multitudinea suprafețelor cromate la exterior.
De fapt, noul Touareg tinde spre exteremități cu noua generație, în dotprile de top fiind ornamentat cu elemente lucioase și inserții cromate, la interior fiind dominat de piele și lemn, iar în versiunea R-Line, care va fi disponibilă odată cu startul vânzărilor, se prezintă cu mai multe accente de culoare neagră, incizii de aer accentuate în bara de protecție față și inserții din fibră de carbon și aluminiu la interior, acompaniate de scaune cu suport lateral profilat.
Caroserie și suspensie
Construit pe aceeași platformă cu Audi Q7, Touareg are și o siluetă inspirată de la acesta, una cu caracter mai dinamic, deloc greoi, precum generațiile anterioare.
Comparativ cu predecesorul, Touareg a crescut în dimensiuni cu 77 mm în lungime (4,878 mm), cu 44 mm în lățime (1,984 mm), însă are o înălțime mai mică cu 7 mm (1,702 mm).
Nu mai puțin curioasă este creșterea ampatamentului, care este nesemnificativă, dacă e să o raportăm la creșterea în lungime doar 3 mm (2,895 mm), deși trebuie să remarcăm, că nici precedentul Touareg nu ducea lipsă de spațiu la habitaclu. De spațiu adițional se bucură, în schimb, porbagajul, volumul căruia a cunoscut o creștere record de 113 litri, și măsoară acum 810 litri.
Caroseria noului SUV este cu până la 48% compusă din aluminiu, ce asigură o rigiditate sporită și, totodată a contribuit la scăderea greutății cu 106 kg, ce, la rândul său, aduce beneficii manevrabilității. Suspensia față este una dublu braț, iar cea spate multi-link, iar opțional va fi oferită suspensia pneumatică. Pentru dotările incipiente sunt prevăzute jante din aliaj de 18 inch (!), pe când în versiunile de top Touareg poate fi "încălțat" și în jante de 21 țoli.
Dotări și inginerie
În variantele entry-level Volkswagen Touareg va fi oferit cu un tablou de bord analogic și un ecran al sistemului multimedia de mici dimensiuni, iar ca și în cazul celorlalte modele din gama mărcii germane comenzile sistemului de climatizare vor fi amplasate într-un bloc aparte de cel multimedia, intuitiv și ergonomic, firește, dar departe de ceea ce vedem pe primele imagini oficiale.
Însă în dotările de top Touareg este mai generos din punct de vedere tehnologic și aduce o revoluție la interior. Noul SUV este primul model din gama germanilor, care va oferi noul Innovision Cockpit, ce include un tablou de bord digital de 12 inch și un ecran imens tactil al sistemului multimedia de 15 inch, care include în sine și comenzile sistemului de climatizare.
Dimensiunea ecranului nu este una recorord, însă bănuim că aceasta va fi mult mai intuitivă și confortabilă în acționare, dată fiind amplasarea orizontală a ecranului. Mai târziu această arhitectură va fi disponibilă și pe alte modele Volkswagen, pentru unele care vor marca un schimb de generații și, probabil, pentru cele, ce vor trece printr-un facelift, de ce nu?
Printre opționale se enumeră sistemul de climatizare cu 4 zone individuale, însă dacă aceasta era disponibilă și pentru modelul precedent, atunci noul model vine în premieră cu conexiune Wi-Fi pentru 8 gadget-uri concomitent, head-up display, scaune cu funcție de masaj cu 8 setări, cameră de luat vederi pe timp de noapte și faruri matrice.
În schimb, Touareg a căzut pradă tendințelor actuale din industria auto, devenind un Crossover, în tot sensul cuvântului, nici mai mult, nici mai puțin.
Acesta în continuare are o gardă la sol demnă pentru clasa sa și tracțiune integrală, însă a fost lipsit de posibilitatea blocării diferențialului, iar cuplul va fi transmis spre punți exclusiv prin intermediul unui sistem intelectual, identic celui de pe Porsche Cayenne, însă cu propriile setări.
Pachetul opțional Off-Road nu a fost pensionat, dar acum acesta aduce în sine doar 4 regimuri adiționale de acționare a motorului, suspensiei și transmisiei Off-Road Auto, Sand,
Gravel și Off-Road Expert. Acestea sunt acompaniate de o protecție fortificată a părții inferioare și un rezervor de combustibil mai mare cu 15 litri (90 litri contra celor 75 litri oferiți standard).
Opțional Touareg poate fi echipat cu stabilizatoare și punte spate active, cea din urmă poate vira în acest caz în sens opus punții față la viteze de până la 37 km/h, asigurând o manevrabilitate excepțională, iar la viteze mai mari virând în aceeași direcție, pentru o stabilitate maximă.
Motorizări
Printre vriantele de propulsie are loc o premieră deosebită, dar nu prea surprinzătoare: pentru prima dată Touareg va fi oferit cu un benzinar cu 4 cilindri în linie cu un volum de 2.0 litri. În dotările incipiente Touareg va fi livrat cu unitatea 2.0 TSI cu 249 CP la activ. Mai mult decât atât, acest motor
va sta la baza versiunii hibride Touareg, care va oferi o putere totală de circa 367 CP. Nu se va lăsa așteptată nici versiunea pe motorină, ba chiar aceasta va fi și printre primele motorizări disponibile odată cu startul vânzărilor. În acest caz Touareg va avea sub capotă motorul V6 3.0 TDI cu 231 sau 286 CP la activ, în dependență de versiune.
Pentru variantele de top sunt prevăzute unitățile 3.0 TSI cu 340 CP și turbodieselul V8 de 4.0 litri cu 421 CP, preluat de la Audi Q7. Nici vorbă de cutie manuală sau robotizată, toate motoarele vor fi cuplate exclusiv la o cutie automată cu 8 rapoarte de producție ZF.
Lansare
Vânzările noului Volkswagen Touareg vor începe în 2-3 luni. Noul SUV va fi produs la uzina germanilor din Slovacia, precum și predecesorul.
Prețurile vor fi anunțate mai aproape de startul producției și, fără îndoială, noul Touareg va cunoaște o majorare a prețurilor, comparativ cu predecesorul. Volkswagen Touareg III va pune accent anume pe piața chineză, fiind prezent
și pe celelalte piețe din Asia și Europa, însă pe piața americană, care se face dominată de SUV-uri de dimensiuni mult mai mari, acesta nu va mai avea acces, fiind înlocuit cu noul Atlas.