PARIS 2018. Noua generaţie Toyota Corolla!

Toyota a venit la salonul auto de la Paris cu premiere extrem de importante, or, Corolla e cel mai vândut model global al mărcii nipone. Iar odată cu noua generaţie, niponii au renunţat la numele de Auris, dat versiunii hatchback de două generaţii încoace, şi o vor numi tot Corolla.
La Paris noua Corolla vine în caroserie break şi hatchback şi trebuie să recunoaştem că ambele arată bine, atât la exterior, cât şi la interior. Aici, la interior, şi-a făcut un loc un display uriaş pentru sistemul multimedia, semn clar că noile generaţii de maşini pun un accent primordial pe aceste interfaţe digitale, or, şi pentru cumpărători ele sunt extrem de importante în epoca smartphone-urilor.
Mult mai curios pentru noi e faptul că noua Corolla vine nu cu o singură motorizare hibridă, ci două! Una din ele e focusată tradiţional, spre eficienţă maximă, pe baza experienţei uriaşe Toyota din acest domeniu, în timp ce a doua vine să ofere o alternativă mai picantă, mai sportivă, electromotorul având aici rol de a da un boost suplimentar de putere. Şi nu putem zice că în această nouă direcţie pentru modelele de serie nipone, Toyota n-ar avea experienţă, pentru că ne amintim repede de nenumăraţii ani din Le Mans şi bolidul hibrid de acolo.

Aşadar, sistemul hibrid mai cuminte combină un motor de 1.8 litri pe benzină, cu un electromotor. Este, de fapt, o versiune îmbunătăţită a sistemului hibrid existent anterior pe acest model. Puterea livrată ajunge la 122 CP şi 142 Nm, susţinută de electromotorul de 72 CP şi 163 Nm. Niponii declară că într-un ritm lejer de condus urban, maşina ar putea merge până la 50% din timp în regim pur electric.
Sistemul mai picant vine cu un nou motor de 2.0 litri, cu 180 CP şi 192 Nm la activ, ajutat de un electromotor a cărui putere exactă nu e specificată. Noul motor pe benzină are o rată de compresie înaltă de 14.0:1, similară motoarelor Skyactiv de pe Mazda, iar cu acest sistem hibrid, Toyota Corolla poate merge în regim pur electric până la o viteză de 115 km/h.

Pentru conservatori, mai există şi o motorizare simplă pe benzină, de 1.2 litri turbo de 116 CP.
Şi, la final, vrem să vă spunem despre un aspect pe care aproape că nu ne vine să-l credem. Şi generaţia precedentă Auris şi Corolla, dar şi cam toate noile hatchback-uri din industrie vin cu două tipuri de suspensie spate, una cu bară de torsiune pentru versiuni incipiente şi alta multilink pentru versiuni de top. În cazul noii Corolla – fie niponii au ales să tăinuiască jumătate de adevăr fie chiar lucrurile vor sta atât de bine cum se anunţă, noua Corolla beneficiind de o nouă suspensie spate multilink, fără nici o bară de torsiune pomenită! Mai mult ca atât, noua Corolla poate avea şi amortizoare adaptive, pentru o ţinută de drum desăvârşită!
Ce făcuşi, Toyota? Nu ne vine a crede! Să fie oare adevărat? Dacă da, Corolla i-ar putea bate pe mulţi concurenţi la ţinuta de drum, iar noua versiune picantă hibridă va face modelele precum Golf GTI să pară nişte dinozauri zbârciţi şi inutili...
0
2,318
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!