Hyundai a dezvoltat un nou motor pe benzină cu sistem de control al timpilor de deschidere în închidere a supapelor

Hyundai a prezentat un nou propulsor pe benzină cu tehnologia CVVD, ce promite un consum de combustibil redus raportat la o creștere simțitoare a performanțelor. Inițial tehnologia își va face apariția pe baza unui propulsor turbo de 1.6 litri, ce se va regăsi în lista motorizărilor modelelor compacte Hyundai și KIA.
Tehnologia Continuously Variable Valve Duration prevede un mecanism de control a timpilor de deschidere și închidere a supapelor motorului în dependență de condițiile de drum și modul de rulare. Sud-coreenii caracterizează propria tehnologie drept o premieră în industria auto, dar aici ar trebui să menționăm că pentru prima dată o tehnologie similară a fost lansată de Alfa Romeo pe modelele de serie încă în 1980, iar ulterior a fost implementată și de BMW la începutul deceniului trecut.
În gama de motorizări Hyundai/KIA, tehnologia denumită CVVD va debuta în premieră cu benzinarul T-GDi de 1.6 litri, ce va livra 180 CP și 265 Nm. Constructorul raportează un consum mai mic cu până la 5%, o creștere a performanțelor cu circa 4%, dar și reducerea emisiilor cu 12%.
0
404
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!