Seria de performanță Porsche 911 GT3 aniversează 20 ani de la primul debut

În acest an Porsche 911 GT3 împlinește două decenii de la prima apariție, datată cu anul 1999. Cu acest prilej constructorul german a publicat o galerie savuroasă de imagini cu diverse generații și ipostaze 911 GT3, iar noi vă propunem să faceți o incursiune în istoria versiunilor de performanță veritabile, atât de dorite de fanii sportcar-urilor germane.
Primul Porsche 911 GT3 a marcat premiera mondială în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1999 – acel coupe de performanță a fost dezvoltat de divizia de performanță Porsche Motorsport, iar la proiectare a fost implicat și Walter Rohrl, dublu campion mondial în WEC. Coupe-ul ce a pus bazele noii serii de performanță, dedicate în special aventurilor pe circuit, a avut la bază propulsorul de tip boxer de 3.6 litri cu 6 cilindri, ce livra atunci 360 CP, cuplat la cutia cu 6 rapoarte, preluată de la versiunea GT2. Comparativ cu variantele de serie, 911 GT3 avea o suspensie modificată, cu o gardă la sol mai mică cu 30 mm, o servodirecție revizuită, capabile în tandem să asigure o stabilitate și precizie excelentă în abordarea virajelor la viteze mari, pe când elementele aerodinamice exterioare asigurau coupe-ul cu o forță de apăsare optimă.
Grație acestor modificări, la început de carieră coupe-ul s-a impus cu un record de timp pe Nurburgring în segmentul sportcar-urilor de serie destinate inclusiv și drumurilor publice, fiind pilotat de Walter Rohrl, iar pentru a marca acest succes, germanii au dispus lansarea unor versiuni limitate pentru coupe-ul de performanță: 911 GT3 Cup, 911 GT3 R și 911 GT3 RSR.

Prima generație Porsche 911 GT3 nu s-a menținut prea mult pe linia de producție, or în 2003 apare cea de-a doua generație, cu unitate boxer cu 6 cilindri și 3.6 litri, ce livra o putere mai mare, de 381 CP. O altă noutate debutată în premieră a fost sistemul performant de frânare, denumit Porsche Ceramic Composite Break – chiar și denumirea sugerează apariția discurilor carbon ceramice în cadrul sistemului de frânare.
Cu doar 3 ani mai târziu Porsche 911 GT3 a beneficiat de o actualizare tehnică amplă, ce a adus un surplus de putere, până la 415 CP, și suspensia activă PASM (Porsche Active Suspension Management). Încă cu 3 ani mai târziu unitatea boxer de 3.6 litri a fost înlocuită cu noua unitate, de 3.8 litri, ce livra 435 CP. Tot atunci germanii au redefinit kit-ul aerodinamic exterior.

Următorul Porsche 911 GT3 a marcat debutul în 2013, anul în care compania germană aniversa jumătate de secol de la fondare. De această dată, inginerii au avut sarcina de a crea un bolid cu totul special, ce a rezultat într-o caroserie originală, creată special pentru 911 GT3. De altfel, unitatea de propulsie a păstrat capacitatea cilindrică de 3.8 litri, dar și ea a fost dezvoltată de la zero. Astfel, benzinarul de 3.8 litri livra 475 CP și a fost oferit pentru prima dată cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj PDK, ce transmitea cuplul pe ambele punți. Noile tehnologii au dus la stabilirea unui nou record pe Nurburgring, de 7 minute și 25 secunde, noul 911 GT3 fiind mai rapid pe Iadul Verde cu circa 30 secunde decât modelul lansat în 1999.
Actualul Porsche 911 GT3 a fost lansat în premieră în 2017, având sub capotă benzinarul boxer de 4.0 litri, cu 6 cilindri, capabil să livreze 500 CP. Ulterior modelul a beneficiat de actualizări, iar în 2018 și-a făcut apariția versiunea puristă GT3 RS, cu aceeași unitate de propulsie, dar cu 520 CP la activ, capabilă să accelereze până la 100 km/h în doar 3.3 secunde.
0
199
GALERIE FOTO (70 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!