Lamborghini prezintă primul său supercar cu propulsie hibridă - Sian

Lamborghini prezintă primul său supercar cu propulsie hibridă, care a devenit și cel mai dinamic model din gama constructorului italian – noul Lamborghini Sian. Coupe-ul prezintă și noul limbaj stilistic al mărcii, care ulterior va fi preluat și dezvoltat de alte modele din gamă. În total Lamborghini va produce doar 63 unități Sian la preț de peste 3.2 milioane euro și... toate acestea au fost deja vândute!
Noul Lamborghini Sian a fost construit pe baza versiunii de serie Aventador SVJ – supercar-ul a preluat platforma modelului de serie cu suspensie de tip push-rod și are un ampatament similar de 2,700 mm. Precum și în cazul lui Aventador SVJ, noul Sian dispune de un sistem de tracțiune integrală cu transmisie Haldex pe puntea față.
În schimb, designul exterior dar și sistemul de propulsie electrificat sunt absolut originale. Astfel, la baza sistemului mild-hibrid s-a situat benzinarul V12 de 6.5 litri, aspirat natural, preluat de la modelele de serie, care indică un surplus de putere de până la 785 CP (770 CP standard) și un cuplu maxim similar de 720 Nm. Cutia robotizată ISR (Independent Shifting Rods) a fost dotatată cu un motor electric ce funcționează la 48V, care va asista unitatea termică și va oferi un surplus de 34 CP și 38 Nm. În tandem motoarele livrează 819 CP.
Surplusul modest de putere nu a adus beneficii pentru exercițiile de accelerație de la 0 la 100 km/h – Lamborghini Sian indică un timp similar de 2.8 secunde. În schimb, motorul electric oferă o reacție mai rapidă la acționarea pedalei acceleratorului și astfel Sian este mai dinamic în repriza 30 – 60 km/h cu 0.2 secunde, iar de la 70 km/h până la 120 km/h va fi mai rapid decât Aventador SVJ cu până la 1.2 secunde. De altfel, la viteze mai mari de 130 km/h motorul electric din cadrul sistemului se deconectează, iar viteza maximă este similară cu cea indicată de Aventador SVJ – 350 km/h. În schimb, Sian poate rula în regim 100% electric la viteze mici, de exemplu în parcare.
Lamborghini se enumeră printre primii producători care au optat pentru un supercapacitor în schimbul bateriilor tradiționale pentru alimentarea sistemului hibrid. Avantajul acestuia este greutatea simțitor mai mică comparativ cu bateriile standard, or sistemul de propulsie mild-hybrid a adus la bord un surplus de doar 34 kg.
Deși Lamborghini Sian va enumera doar 63 unități produse, acesta are prezintă viitorul limbaj stilistic al mărcii, dar și vine cu o misiune extrem de importantă, de a lansa electrificarea gamei constructorului italian. Ulterior sistemul de propulsie prezentat pe noul Sian va fi utilizat de succesorul supercar-ului de serie Aventador, cu careva îmbunătățiri.
0
213
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!