BMW introduce motorizări diesel micro-hibride de top M340d xDrive pentru Seria 3 Sedan şi Touring

19 Februarie 2020, 12:19
Denis Godorozea
BMW pregăteşte premiere savuroase în gama Seriei 3 pentru Salonul Auto de la Geneva: bavarezii lansează o motorizare diesel micro-hibridă de top, cu indicile M340d xDrive pentru versiunile Sedan şi Touring, dar şi motorizarea plug-in hybrid 330e pentru break-ul Seria 3 Touring. Până la debutul public, însă, constructorul a distribuit informaţii complete despre motorizările respective.
Versiunea pe motorină de top M340d xDrive, care va fi disponibilă începând cu primăvara acestui an pentru Seria 3 Sedan şi Seria 3 Touring are sub capotă unitatea turbodiesel de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie, asistată de un sistem electric cu generator-starter de 48 V. Motorizarea livrează 340 CP şi 700 Nm la activ, cuplul maxim fiind disponibil de la 1,750 rpm! Sistemul electric poate genera o putere adiţională de 11 CP în primele clipe de acceleraţie. De altfel, sistemul este identic celui lansat mai devreme pentru SUV-urile X5 şi X6 în versiunea xDrive40d.
În noua ipostază sedanul Seria 3 indică un consum mediu de motorină între 5.3 şi 5.7 litri, pe când break-ul Touring cu aceeaşi motorizare va consuma între 5.4 şi 5.8 litri de motorină per 100 de kilometri parcurşi. Acestea vor fi şi cele mai dinamice motorizări pe motorină, sedanul fiind capabil să accelereze până la 100 km/h în 4.6 secunde, pe când versiunea Touring are nevoie de 4.8 secunde pentru executarea acestui exerciţiu.
Mai mult decât atât, motorizarea M340d xDrive prevede standard sistemul de tracţiune integrală şi cutia automată cu 8 rapoarte. Suspensia include componente M Sport şi un sistem de frânare mai performant. Standard sedanul şi break-ul va avea un kit aerodinamic exterior mai agresiv, cu bare de protecţie modificate şi jante de 18 ţoli. Opţional clienţii vor putea opta pentru jante de 19 ţoli.
O altă premieră în lista motorizărilor este apariţia versiunii plug-in hybrid 330e pentru Seria 3 Touring. Break-ul a preluat sistemul electrificat de la sedanul Seria 3 şi combină benzinarul turbo de 2.0 litri, cu 4 cilindri, cu un motor electric. În tandem sistemul livrează 252 CP şi 420 Nm, însă în regimul XtraBoost cel din spatele volanului va beneficia de un surplus adiţional de 40 CP.
Motorul electric de 113 CP este alimentat de la o baterie de 12 kWh, ce garantează o autonomie în regim 100% electric de până la 68 km, în funcţie de regimul de rulare ales. Rezervele bateriei pot fi suplinite în proporţie de 100% de la o priză casnică în 5.7 ore, pe când prin intermediul sistemului BMW i Wallbox încărcarea are loc în 3.4 ore.
BMW 330e xDrive Touring poate accelera până la 100 km/h în 6.1 secunde (sedanul cu acelaşi indice indică un timp de 6.0 secunde). Împreună cu lansarea versiunii hibride pentru Seria 3 Touring, bavarezii anunţă că aceasta va fi disponibilă şi cu sistem de tracţiune integrală xDrive opţional, inclusiv în versiunea de caroserie Seria 3 Sedan.
0
1,899
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!