Acum 30 de ani apărea legendarul Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II

13 Martie 2020, 17:24
Denis Godorozea
O premieră spectaculoasă a avut loc acum 30 de ani la standul Mercedes-Benz de la Salonul Auto de la Geneva — în 1990 germanii prezentau bolidul de performanţă 190 E 2.5-16 Evolution II, sedanul devenit legendar încă în anii producţiei şi îndrăgit de fanii mărcii şi pasionaţii auto în timp. În total constructorul din Stuttgart a produs doar 502 unităţi Evolution II, toate de culoare neagră metalizată.
Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II a fost creat pe baza Clasei C W201, însă tehnic se destingea mult de maşinile de serie. Sedanul respectiv a fost omologat pentru utilizare pe drumurile publice, deşi avea un substrat tehnic foarte apropiat de bolidul de curse DTM cu aceeaşi denumire. De altfel, maşina de curse derivată din 190 E 2.5-16 EVO II a cucerit primele trei poziţii în 1992 pe circuitul german!
Odată lansat, 190 E 2.5-16 EVO II a răsturnat percepţia aşa-numitului pe atunci Baby Benz (C-Class, până la apariţia modelelor mai compacte) şi l-a adus la un nivel cu totul nou pe terenul maşinilor de performanţă — sedanul practic a pus bazele dezvoltării versiunilor de performanţă C-Class lansate mai târziu de divizia Mercedes-AMG.
Sub capota EVO II s-a situat benzinarul M 102 de 2.5 litri cu 4 clindri, dezvoltat pe baza propulsorului utilizat de EVO I, cu actualizări majore, datorită cărora putea livra 235 CP şi 245 Nm. Cu noul motor bolidul de stradă putea accelera până la 100 km/h în 7.1 secunde, viteza maximă fiind limitată în drept cu cifra de 250 km/h.
Performanţele substratului tehnic au fost amplificate vizual graţie pachetului de modificări aerodinamice, extrem de agresiv şi inconfundabil. Până şi cei din Stuttgart au remarcat, că acesta este, probabil, unul dintre cele mai renumite modele din punct de vedere al designului exterior, după legendarul 300 SL Gullwing W198 din 1954. Alături de prizele de aer generoase şi eleronul imens de la posterior, designul exterior a fost finisat de jantele originale de 17 inch, inspirate şi de bolizii de curse DTM. Pachetul aerodinamic a fost elaborat, de altfel, în cooperare cu profesori din cadrul universităţii din Stuttgart, iar rezultatul practic a fost fenomenal, EVO II având un coeficient dinamic revoluţionar pentru acei ani, de 0.29.
După 30 de ani de istorie legendarul Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II este la fel de faimos, precum şi în primii ani de la apariţie. Ba mai mult de atât, or în total au fost produse doar 502 unităţi, care sunt acum extrem de solicitate în rândul colecţionarilor şi fanilor mărcii din Stuttgart. Cert este că bijuteria asta pe patru roţi a scris istorie şi, precum şi alte modele de epocă care au făcut istoria industriei auto, va fi doar mai apreciată şi mai scumpă în timp.
0
2,780
GALERIE FOTO (18 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!