Aniversare specială la Mercedes-Benz: acum 50 de ani apărea supercar-ul experimental C111-II

23 Martie 2020, 17:32
Denis Godorozea
Acum 50 de ani Mercedes-Benz prezenta la Geneva conceptul supercar-ului cu totul special pentru marca germană în acei ani — C111-II, cea de-a doua interpretare a conceptului prezentat cu un an mai devreme. Maşina a venit să demonstreze posibilităţile constructorului din Stuttgart în segmentul supercar-urilor şi a atras atenţia şi laudele publicului din Elveţia. De altfel, notabile sunt recordurile stabilite de seria experimentală Mercedes-Benz C111 în diferiţi ani de dezvoltare, însă maşinile aşa şi nu au mai ajuns ulterior pe linia de producţie.
În total Mercedes-Benz C111 a fost produs într-un număr de doar 16 unităţi şi nici una nu a fost comercializată, supercar-urile fiind destinate exclusiv prezentărilor, inclusiv prezentărilor practice, în care s-a impus cu mai multe recorduri pe circuitele europene.
Mercedes-Benz C111-II, precum şi predecesorul, a avut o caroserie realizată din plastic ranforsat cu fibră de sticlă. Maşina a fost propulsată de un motor rotativ Wankel de 2.4 litri, cu 4 rotoare, ce putea dezvolta un maxim de 350 CP şi 392 Nm. În variantele de top supercar-ul conceptual era capabil să atingă viteze maxime de 300 km/h, viteza de 100 km/h fiind atinsă în 4.9 secunde.
Din punct de vedere al designului supercar-ul experimental aducea multe noutăţi în gama constructorului din Stuttgart — C111 a pus bazele limbajului stilistic ajuns ulterior şi pe maşinile de serie din anii 1970 şi 1980, însă a moştenit o părticică din ADN-ul clasic Mercedes-Benz, cu portierele de tip gull-wing. Acesta rămâne a fi unul dintre puţinele Mercedes-Benz cu faruri rabatabile, specifice supercar-urilor din acea epocă.
Primele două generaţii C111 au enumerat în total 13 exemplare, cu propulsoare Wankel şi unităţi pe motorină; alte două maşini de a treia generaţie (C111-III) utilizau propulsoare diesel, şi s-au impus apoi cu recorduri pe circuitul Nardo; cea de-a patra generaţie (C111-IV) avea la bază benzinar V8 de 4.8 litri, cu două turbocompresoare şi 500 CP la activ.
0
1,475
GALERIE FOTO (24 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!