Sfârşit de istorie pentru Infiniti? Ce se va întâmpla cu marca japoneză în contextul noii strategii Nissan

2 Iunie 2020, 12:58
Denis Godorozea
Nissan se confruntă în prezent cu probleme financiare deosebit de grave, iar pandemia nu este tocmai principalul motiv care a adus compania japoneză la o asemenea stare. Criza în cadrul Nissan, dar şi la nivel de Alianţă cu Renault, a început cam tot atunci când Carlos Ghosn a fost demis din funcţia de conducător al companiei, iar pandemia a venit doar să grăbească pierderile inevitabile. În acest context, conrucerea Nissan şi a întregii Alianţe s-a văzut nevoită să întreprindă măsuri prompte şi a elabora un plan de ieşire din criză. Despre noua strategie Nissan am şi relatat mai devreme, într-o ştire dedicată, însă informaţiile făcute publice atunci de niponi nu au adus lumină în cazul brandului premium Infiniti, care aparţine Nissan, iar viitorul mărcii este incert.
Inifiniti a fost înfiinţată la finalul anilor 1980, ca brand care să concureze în segmentul premium al pieţei nord-americane, cu branduri precum Acura (Honda) şi Lexus (Toyota). Au fost încercări de a se acomoda şi pe piaţa europeană, însă pe Bătrânul Continent marca a suferit câteva eşecuri dureroase, iar vânzările erau mai puţin optimiste şi pe piaţa nord-americană, în special în raport cu concurenţii.

Deocamdată Nissan nu oferă informaţii concrete despre viitorul Infiniti, însă astăzi la şefia companiei a venit Peyman Kargar, acesta fiind cel de-al patrulea CEO pe parcursul ultimilor 1.5 ani. Kargar deocamdată nu a anunţat în ce direcţie se va dezvolta compania sub controlul său, însă o variantă a evoluţiei a fost descrisă în presa occidentală — Infiniti ar putea să nu mai existe ca un brand separat cu modele originale, ci să fie o subdiviziune în cadrul Nissan, specializată pe lansarea versiunilor de lux a modelelor existente în gama constructorului de bază.
În această ordine de idei, însă, este incert şi viitorul noilor tehnologii dezvoltate în cadrul Infiniti — brandul premium nipon s-a angajat în ultimii ani în dezvoltarea unui sistem de propulsie electric, iar cu 4 ani mai devreme a lansat şi o unitate de propulsie sofisticată, pe benzină, cu raport de compresie variabil. Acest motor a fost gândit şi pentru a sta la baza motorizărilor electrificate. Continuarea producţiei acestui propulsor ar fi foarte costisitoare, iar Nissan se pare că nu analizează posibilitatea instalării acestui motor sub capotele propriilor modele. Cât despre conceptele stilate pregătite de designerii faimoşi ai industriei auto ajunşi la Infiniti anii precedenţi — am putea uita de ele, în contextul actual aceste opere de artă nu au loc în viitorul portofoliu al companiei.

Pe parcrusul ultimilor ani japonezii au întreprins numeroase încercări de a minimiza gradul de rudenie dintre Infiniti şi Nissan, încercând repoziţionarea brandului premium în clasa modelelor luxoase germane prin tehnologii şi modele originale. Deşi în această perioadă au continuat să existe modele de lux dezvoltate pe baza versiunilor de serie Nissan, cei de la Infiniti au ajuns să conlucreze direct cu Mercedes-Benz, preluând platforma şi tehnologiile de la gama A-Class pentru crossover-ul compact QX30 şi gamele Q50 şi Q60. Modelele nu s-au bucurat de succes, însă.
Ultimul model din gama originală Infiniti va fi crossover-ul coupe QX55, care urmează să fie prezentat în viitorul apropiat. Cât despre strategia ulterioară — Infiniti va renunţa complet la platforme cu tracţiune spate şi motoare amplasate longitudinal, în favoarea exclusivă a platformelor şi modelelor existente Nissan. Rămâne doar să vedem cât de mult se vor distinge viitoarele modele între ele, cel puţin stilistic.
0
1,361
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!