BMW-ul Seria 7 E38 care costă azi, la mâna a doua, 55,000 EUR! Unic în lume, cel mai probabil!

2 Iulie 2020, 19:38
Ilie Toma
Fanii BMW adoră generaţia E38 a Seriei 7 şi e clar de ce! Şi ingineria a fost superbă, şi designul absolut fantastic, care pare să nu expire niciodată. Dar chiar şi printre aceste maşini există rarităţi într-atât de gustoase şi unice, încât suntem siguri că orice fan de BMW şi-ar dori-o cu tot sufletul în garajul său!
În acele vremuri, motorizarea de top a lui BMW Seria 7 E38 era 750i, care avea sub capotă propulsorul V12 cu numele de cord M73, de 5.4 litri, care dezvolta 326 CP şi 490 Nm. Acest motor era atât de bun şi de adorat, încât se regăsea până şi-n acei ani sub capota unui model Rolls-Royce. Mai exact — Silver Seraph. Să vă zicem că Seria 7 era super rapidă cu acest imens motor sub capotă — e de la sine înţeles. În majoritatea filmelor acelor timpuri în care a apărut această generaţie de Serie 7, a fost vorba anume de motorizarea 750i, cu ampatament scurt sau lung. Maşina se conducea superb de plăcut şi era un etalon al manevrabilităţii fizice excelente.
Dar au existat oameni care s-au gândit să condimenteze şi mai mult această motorizare de top. Vă amintiţi de cei de la atelierul Alpina? De fapt, ei sunt un soi de companie cu statut de producător, nu de atelier de tuning, iar maşinile lor sunt foarte atent studiate şi aprobate de uzina-mamă BMW, fiind chiar vopsite pentru Alpina tot de uzinele primare ale celor de la BMW, apoi furnizate pentru „perfecţionările” alpine.
Ei bine, în acei ani Alpina a mai creat două versiuni mai performante pe baza lui BMW Seria 7 E38 — una numită B12 5.7 şi alta B12 6.0. Aceste modele aveau acelaşi motor V12 de sub capota versiunii 750i, dar cilindreea acestuia era mărită de la 5.4 litri la 5.7 litri şi, respectiv, 6.0 litri. Pe versiunea B12 5.7 motorul dezvolta 387 CP, iar pe B12 6.0 — 430 CP! Partea şi mai intrigantă era că ediţiile Alpina aveau limitatorul de viteză deconectat şi puteau atinge 280 km/h şi, respectiv, 291 km/h! Asemenea viteze cu o limuzină de lux!
Şi acum ajungem la maşina din imaginile acestei ştiri. Păi iată, acest exemplar e tocmai un Alpina B12 5.7, scos acum la vânzare în Germania la un preţ de 55,000 euro. La prima vedere poate suna ca un preţ exorbitant, dar aflaţi că în toată cariera acestei generaţii, Alpina a produs doar 202 exemplare de B12 5.7! Deci asta e una din acele 202 maşini!
Iar exemplarul ăsta e păstrat în condiţie originală, aşa cum fusese el creat de cei de la Alpina, până şi jantele de 20 de ţoli fiind acele cu care a fost livrat acum 24 de ani, în anul 1996. Şi unicitatea lui mai vine şi din faptul că are un parcurs extrem de mic, de doar 86,000 km, fiind, după cum afirmă vânzătorul lui, probabil unicul B12 5.7 E38 păstrat în această condiţie azi şi cu asemenea parcurs!
Iar acum gândiţi-vă că maşina asta, deşi e produsă în 1996, era deja echipată cu amortizoare adaptive, de exemplu, care sunt un trend în segmentul premium abia în zilele noastre! Exemplarul ăsta are habitaclul păstrat într-o stare impecabilă, e echipat cu sistem de navigare cu TV şi dispune de multe alte dotări care ne par şi azi extra luxoase!
Într-un cuvânt, ia’ spuneţi: există cineva dintre noi care nu şi-a dori exemplarul ăsta în garaj, cineva care nu şi-ar dori să conducă mostra asta de performanţă „aşa cum se făcea odată”, păstrată atât de bine?
Astea fiind spuse, nici preţul de 55,000 euro nu mai pare deloc mare, mai ales dacă ne gândim că în anul 1996, primul şi unicul proprietar al acestui BMW Alpina a plătit pe ea 229,000 mărci germane pe ea! Are şi invoice-ul de atunci şi e gata să-l transmită cumpărătorului pentru istorie!
0
38,498
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!