Facelift discret pentru Jaguar E-PACE, dar cu actualizări tehnice consistente

28 Octombrie 2020, 14:38
Denis Godorozea
Cel mai compact SUV din gama Jaguar, modelul E-PACE, a beneficiat de un facelift de mijloc de carieră. Actualizarea aduce modificări stilistice discrete, dar o modernizare mai amplă a substratului tehnic. Pentru SUV-ul compact sunt prevăzute motorizări noi, dar şi tehnologii de siguranţă. Însă toate acestea au rezultat în scumpiri pe anumite pieţe din Europa.
Cel mai probabil, britanicii nu au îndrăznit să modifice prea mult aspectul exterior al maşinii, limitându-se la modificarea structurii interioare a farurilor LED, care au căpătat o nouă semnătură distinctivă, care diferă chiar şi de actualele modele din gama Jaguar. A fost modificat uşor calandrul şi bara frontală de protecţie. Acum cumpărătorii vor putea bifa farurile adaptive Pixel LED în lista opţionalelor, precum pe modelele mai mari din portofoliul britanicilor.
Arhitectura planşei de bord a rămas neschimbată cu excepţia consolei centrale, unde pe partea de sus şi-a făcut loc ecranul de dimensiuni mai mari al sistemului multimedia Pivi Pro 7. Acesta va putea fi actualizat wireless acum, prin intermediul conexiunii internet. Britanicii raportează materiale îmbunătăţite la bord şi un portofoliu mai mare de decor interior. Compartimentul de depozitare din partea de jos a consolei centrale are inclus un sistem de încărcare wireless pentru smartphone.
Facelift-ul i-a adus lui E-PACE o suspensie faţă revizuită, rigidizată şi mai rezistentă. Astfel au fost îmbunătăţite stabilitatea maşinii pe teren accidentat şi manevrabilitatea în viraje. Versiunile pe benzină corespund normelor de poluare mai severe datorită substratului tehnic micro-hibrid, dar cele incipiente au devenit mai lente în acceleraţie. E-PACE poate fi comandat cu benzinarul turbo de 2.0 litri, cu 4 cilindri, disponibil în mai multe variante de putere, de la 200 CP până la 300 CP, în funcţie de varianta aleasă.
Versiunile diesel, dimpotrivă, au beneficiat de un surplus de putere şi caracteristici dinamice îmbunătăţite. În continuare este disponibil motorul Ingenium de 2.0 litri, dar în varianta incipientă acesta livrează 163 CP (+13 CP), iar în cea de top — 199 CP (+19 CP). Cuplul maxim a rămas acelaşi. Britanicii sugerează că aceste modificări, în cazul dieselului de top, rezultă într-o acceleraţie 0-100 km/h în 8.4 secunde, cu 0.7 secunde mai rapid decât anterior.
Pe treapta de sus s-a situat sistemul plug-in hybrid cu motor pe benzină de 1.5 litri şi unul electric, ce acţionează puntea spate. În tandem sistemul dezvoltă 309 CP şi 540 Nm. În ipostaza respectivă SUV-ul poate accelera până la 100 km/h în 6.5 secunde şi mai poate rula exclusiv electric pe distanţe de până la 55 km datorită bateriei de 15 kWh. Motorul turbo de 1.5 litri mai poate fi comandat cu un sistem micro-hibrid şi generator-starter. În această versiune motorul are doar tracţiune faţă şi 160 CP la activ.
0
457
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
TESTE DRIVE DE CARE AŢI PUTEA FI INTERESAT
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!