O adevărată bijuterie BMW: această Alpina din 1982 a fost cel mai rapid sedan din lume şi azi e într-o stare impecabilă!

7 Noiembrie 2020, 19:24
Ilie Toma
Alpina s-a mândrit întotdeauna cu automobilele pe care le produce, identificându-se ca producător şi nicidecum ca atelier de tuning. Tocmai de asta, dacă găseşti azi un BMW din 1982 semnat de oricare atelier de tuning, apoape sigur preţul lui va fi chiar mai mic decât a unui BMW standard, de uzină. Cu totul alta e situaţia în cazul exemplarelor Alpina. Acestea sunt nişte adevărate pietre nestemate, căutate de colecţionari şi apreciate cu preţuri demne de rarităţi absolute.
Şi asta pentru că sunt rarităţi absolute. Maşina de azi, spre exemplu, e un Alpina B7 S Turbo din 1982, în caroserie E12, fiind, deci, derivată din Seria 7 a acelor vremuri. Dar, spre deosebire de modelul celor de la BMW, Alpina B7 S Turbo în caroserie cu 4 uşi s-a produs doar între noiembrie 1981 şi mai 1982 — deci cam jumătate de an! Şi în acest răstimp au fost asamblate doar 60 de asemenea automobile! Doar 60! Maşina asta e atât de rară şi apreciată, încât astăzi, cei de la Alpina dau un sfat tranşant proprietarilor ei: „dacă ai un asemenea model, păstrează-l! Nu-l vinde. Mâine el va valora mai mult!”.
Şi nu e de mirare, pentru că-n 1981, când acest model Alpina a fost introdus, el a devenit cel mai rapid sedan cu 4 uşi din lume, detronând un alt model Alpina! Şi asta pentru că la acea vreme, acest automobil putea lăsa în urmă şi modele Ferrari, la cât de rapid era. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realiza, oficial, în 5.9 secunde, dar presa vremii măsurase de mai multe ori un timp de 5.8 secunde. Viteza maximă era de 260 km/h! În anul 1981!
Cei de la Alpina au luat la bază un motor de BMW de 3.5 litri, făcând modificări esenţiale. Desigur, duă cum sugerează numele maşinii, motorul a primit şi turboaspirare, dar şi un întreg nou sistem de injecţie. În rezultat, propulsorul dezvolta 335 CP şi 500 Nm! Imaginează-ţi cât de privilegiat te puteai simţi într-o asemenea maşină în anul 1981!
Ca noua putere să nu rupă în bucăţi cutia de viteze, cei de la Alpina au scăpat de cutia originală de la Getrag şi au montat una de origine ZF, concepută pentru versiunea 745i, care putea rezista acestor forţe. S-a recurs la modificări la suspensie şi frâne, totul pentru ca performanţa uriaşă să poată fi pusă pe asfalt şi ţinută sub control. Toţi care apucaseră să conducă acest model erau pur şi simplu încântaţi de ţinuta de drum a maşinii şi de performanţele ei.
Şi acum imaginează-ţi că exemplarul de care vorbim noi azi e unul din acele 60 produse vreodată. În 1982 el a fost comandat de către distribuitorul din Japonia a celor de la Alpina, Nicole Japan. Maşina a petrecut 30 de ani în Japonia, trecând în mâinile a doi proprietari, pentru ca-n 2012 să fie cumpărată deja ca automobil de colecţie de către proprietarul de azi, un om din Noua Zeelandă. Adevărul e că acesta a parcurs cu ea doar 4,000 km din 2012 până astăzi şi i-a făcut şi câteva lucrări de restaurare. Parcursul total al maşinii, documentat de-a lungul anilor, nu e tocmai infim, dar reflectă oarecum şi cei 38 de ani pe care-i are, chiar dacă vorbim de un model rar, obiect de colecţie. Are 118,200 km.
Dar trebuie să recunoaştem că acest exemplar arată pur şi simplu impecabil azi, indiferent de cifra de kilometri pe care o indică odometrul său. Şi, la cât de special e şi cât de vânate sunt exemplarele B7 S Turbo în lumea întreagă, cel mai probabil această maşină se va vinde imediat. Zicem se va vinde, pentru că exemplarul ăsta va fi expus la licitaţie în luna februarie a anului viitor la o renumită casă de licitaţie, iar preţul exact cu care se va vinde depinde de cât de fevril vor lupta doritorii pentru el. Casa de licitaţie estimează un preţ cuprins între 130,000 şi 150,000 dolari SUA.
Ceea ce putem şti sigur, însă, e că oricine ar urca la volanul acestei bijuterii bavareze, chiar şi astăzi, la 38 de ani după ce a fost produsă, va avea parte de un adevărat extaz al plăcerii în condus! Eh, ce maşini cu suflet se produceau, totuşi, în acele timpuri!
0
6,020
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!