Oficial: BMW i4 a fost dezvăluit complet şi are un habitaclu cu două display-uri mari, dar şi o versiune M50

2 Iunie 2021, 08:33
Ilie Toma
BMW a ţinut să facă lansarea de piaţă a celor mai noi modele electrice din gama sa simultan, aşa că încă de la prima dezvăluire a SUV-ului electric iX, au apărut şi informaţii despre noul gran coupe electric, i4. Ba chiar în luna mai au fost publicate şi primele imagini oficiale cu exteriorul modelului de serie, dar şi detalii despre substratul tehnic. Azi, însă, BMW a făcut deja dezvăluirea completă, iar odată cu asta a dat startul comenzilor atât pentru i4, cât şi pentru iX.
Cea mai intrigantă parte, necunoscută până acum, e habitaclul. Acum două zile au apărut primele imagini scurse online cu acesta, iar fanii au indicat imediat spre cele două display-uri mai de lângă volan, care amintesc foarte mult de modelele Mercedes-Benz. Dar impresia de asemănare se diluează dacă ne uităm la habitaclul lui BMW iX, şi apoi, tendinţa asta devine tot mai universală în lumea auto, nefiind o particularitate doar pentru Mercedes-Benz.
Aşadar, noul BMW i4 e un gran coupe cu patru uşi fără cadru metalic superior şi un portbagaj care se deschide cu tot cu hayon. Totuşi, interiorul va părea mult mai familiar pentru cei care conduc în prezent un model modern BMW, având o structură oarecum tradiţională a planşei de bord, consacrată deja, dar în acelaşi timp foarte focusată spre şofer. Un BMW care emană plăcere în condus chiar şi atunci când îi priveşti interiorul în mod static, cu alte cuvinte.
Însă senzaţia asta va fi completată şi de motorizări pe măsură. Vor fi două motorizări, de fapt, în momentul lansării. Cea incipientă poartă numele de BMW i4 eDrive40 şi va avea un electromotor, integrat pe puntea spate. Acesta livrează 340 CP şi 430 Nm — deci parametri comparabili cu alte gran coupe-uri BMW cu indicele 40 în numele motorizării! Mai mult ca atât, graţie unei construcţii inteligente, celor de la BMW le-a reuşit menţinerea greutatea maşinii în limitele unor alte modele performante, de top. Nu e tocmai o maşină uşoară, dar nici excesiv de grea ca alte electrice. Cântăreşte 2,050 kg la gol în motorizarea eDrive40.
Asta face ca şi performanţele dinamică să fie foarte bune. Maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.7 secunde, dar viteza maximă e limitată la 190 km/h.
Motorizarea eDrive40 are o baterie de 83.9 kWh brut, din care 80.7 kWh sunt utilizabili, ceea ce-i asigură maşinii o autonomie de până la 590 km în ciclu mai realist WLTP. Încărcarea rapidă va putea fi realizată cu 200 kW, fapt care va garanta că o încărcare de la 10 la 80% se va putea face în 31 minute.
Dar există şi o versiune M50, după cum spuneam, care se distinge şi printr-un aspect mai agresiv, în stilul modelelor M Performance. Această versiune are două motoare electrice, pe fiecare din punţi, şi, respectiv, tracţiune integrală. În total acestea livrează 544 CP şi 795 Nm, dar maşina cântăreşte ceva mai mult, fiind deja din categoria grea — 2,215 kg la gol.
Totuşi, puterea imensă şi prezenţa a două motoare îl fac capabil pe BMW i4 M50 să accelereze de la 0 la 100 km/h în numai 3.9 secunde, iar viteza maximă e limitată ceva mai sus, la 225 km/h. Bateria, însă, e aceeaşi, iar întrucât ea alimentează două motoare, o maşină mai grea, şi asigură performanţe dinamice mai mari, autonomia versiunii M50 e mai mică, de până la 510 km în ciclu WLTP.
Noul BMW i4 se mai laudă cu câteva picanterii inginereşti. Bateria, spre exemplu, are doar 11 cm înălţime, ceea ce o face compactă şi uşor de integrat în podeaua maşinii. Centrul de greutate e cu 5.3 cm mai coborât decât al unui BMW Seria 3, de exemplu, iar asta promite s-o facă şi mai plăcută în condus. Suspensia standard presupune braţ dublu pe puntea faţă şi multilink pe spate, la posterior fiind standard şi suspensia pneumatică, pentru a-i menţine maşinii o gardă la sol constantă cu auto nivelare.
Ce părere ai de noul gran coupe electric al BMW? Va fi el la fel de adorat şi dorit de către cei ce conduceau BMW-uri cu motoare tradiţionale? Vor accepta fanii trecerea de la versiuni 40 şi M50 cu motoare cu 6 cilindri în linie la aceste versiuni cu electromotoare de puteri relativ identice?
0
1,189
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!