Asta e noua generaţie Opel Astra, cândva unul din cele mai îndrăgite modele în ţara noastră

13 Iulie 2021, 12:31
Ilie Toma
Opel Astra a fost multă vreme unul din modelele cele mai iubite din gama Opel, dar şi în general, din tot ce se vindea pe piaţă la mâna a doua. De atunci şi până azi s-au perindat multe generaţii, fiecare având un nou indice sub forma unei litere din alfabet, de la F şi mai departe, literele A-E fiind atribuite anterior modelelor Kadett din acelaşi segment. Ei bine, haideţi să vedem ce aduce noua generaţie Opel Astra L, într-o epocă în care Opel e parte din grupul francezo-germano-italiano-american Stellantis.
În primul rând, un design mai pătrăţos, cu muchii mult mai proeminente. Cam toate modelele noi europene din ultimii 2-3 ani tind să aibă linii mai ascuţite, de parcă ar vrea să evoce gloria designului anilor ’80 din lumea auto. Această tendinţă e respectată şi de noua Astra, iar noua parte frontală lansează şi un nou limbaj de design pentru Opel, numit Vizor.
Cei de la Opel anunţă că modelul a fost dezvoltat la sediul Opel din Russelsheim, Germania. Dar, de facto, cei de la Opel au fost lăsaţi să se joace de-a designul doar la exterior, la scaunele ergonomice cu certificat AGR şi masaj la interior şi alte câteva elemente. Substratul tehnic propriu-zis e unul ce vine de la PSA Peugeot-Citroen, fiind vorba de platforma modulară EMP2, un soi de MQB francez, folosit de ani buni deja cu mici perfecţionări. Nu e o platformă rea, dar odată cu această schimbare, Opel Astra spune adio pentru totdeauna renumitului Watt Link pe puntea spate şi cu orice alte picanterii care-i formau identitatea ultimelor generaţii.
Acum, deşi ni se spune că noua Astra e „blindată pentru autobahn”, şi nu i-ar fi frică de vitezele mari, pe puntea faţă avem un McPherson, iar pe cea spate — o bară de torsiune simplă, fără vreo altă bară de stabilizare. La straja siguranţei vor sta o mulţime de senzori, radare şi camere, cu tot soiul de sisteme moderne de asistenţă şi monitorizare.
Fireşte, la interior nu se putea fără multă prezenţă digitală, cu display-uri mari şi dominante, dar asta e ceva de aşteptat, ba chiar absolut necesar pentru acest segment, în zilele noastre.
Noul Opel Astra mai aduce o noutate la nivel tehnic. Pentru prima dată în istoria sa, va fi disponibilă şi în versiuni plug-in hibrid, având chiar două, la alegere. Vor exista însă şi motorizări standard pe benzină, ba chiar şi diesel, în ciuda a mai multor modele compacte din ultima perioadă, care renunţă total la motorizări pe motorină.
Vânzările noii Astra vor începe în toamna acestui an.
0
1,364
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!