Luxul care nu putea exista fără inginerie desăvârşită: un Mercedes S-Class W140, dar în formă de coupe, scos la vânzare cu parcurs infim

16 Septembrie 2021, 22:19
Ilie Toma
Cu toţii ştim ce înseamnă Mercedes-Benz S-Class W140, cu toţii îi ştim predilecţia spre inginerie consistentă şi fiabilitate, cu toţii admirăm până şi azi atenţia şi calitatea cu care era asamblat. Dar mult mai puţini ştiu că au existat versiuni de S-Class Coupe din aceeaşi generaţie, care împărtăşeau aceeaşi inginerie, dar erau ceva mai egoiste, ba chiar şi mai luxoase în dotările oferite.
Au apărut mai târziu decât S-Class W140 sedan. Coupe-ul s-a lansat în 1992, avea numele de cod oficial de C140 şi încă de pe atunci abordarea a fost una absolutistă. Dacă sedanul putea avea motoare de 3.0 litri, cu 6 cilindri, atunci pentru coupe au fost rezervate doar motorizările de vârf, V8 şi V12. Modelele cu motoare V8 erau numite 500 SEC, iar cele cu motoare V12 — 600 SEC. În 1994 denumirea a fost schimbată la S500 Coupe şi, respectiv, la S600 Coupe. Şi abia în 1996 a apărut denumirea de CL, cu indicele CL500 şi CL600. În total, doar 26,022 coupe-uri în toată această perioadă au fost produse, faţă de peste 400 mii de sedanul W140. Deci, e o maşină cu mult mai rară decât sedanul!
Maşina superbă despre care vorbim azi e un S 600 Coupe din 1994, echipată cu magnificul motor V12 de 6.0 litri, în ipostaza sa de 394 CP. E un motor aspirat natural şi e până azi considerat unul din vârful creaţiilor inginereşti produse vreodată nu doar de Mercedes-Benz, ci şi de întreaga lume auto.
Iar acest Mercedes-Benz a fost scos la vânzare acum în Olanda cu doar 56,210 km la bord! Simplul fapt de a mai găsi azi un asemenea V12 cu atât de puţini km parcurşi e un noroc mai rar decât câştigul la loterie, darămite să mai dai şi peste un asemenea exemplar, conservat în stare de nou, practic!
Maşina a fost cumpărată în Spania, în Marbella, de către unul din acei oameni care au cumpărat-o atât pentru lux şi imagine, cât şi pentru admiraţia faţă de ingineria sa. Erau anii în care luxul nu putea fi imaginat pe o maşină fără o consistenţă inginerească desăvârşită, aşa că spaniolul şi-a comandat cel mai suprem Mercedes-Benz, doar pentru plăcerea sufletului său. Tocmai de asta a şi ales coupe-ul. Era o maşină mai focusată spre cel de la volan, mai pentru plăcerea ta supremă.
Datorită climei spaniole şi a unei mentenanţe meticuloase, acest Mercedes-Benz a ajuns până azi cu o caroserie în condiţie excelentă, fără cusur. Nici vorbă de rugină sau defecte. E o maşină care s-ar putea filma azi într-un film, acţiunea căruia are loc în 1994, şi ea ar arăta ca o maşină abia luată din showroom!
Proprietarul său a exploatat-o, în medie, cam 2,000 km pe an. Dar a continuat să-i facă toate mentenanţele tehnice, toate înregistrate în documentele de arhivă.
Şi cu o asemenea inginerie şi o asemenea mentenanţă, nu e de mirare că tot substratul tehnic al acestui Mercedes-Benz e unul copleşitor de perfect. Până şi cel care-l vinde azi, spune că maşina asta înghite orice textură şi pluteşte pe suprafaţa drumului aşa cum nici un Mercedes-Benz modern nu poate! Nici măcar cele cu emblema Maybach pe ele! Nu în zadar, inginerii au folosit platforma asta tehnică pentru a creat mai târziu modelele Maybach 57 şi 62, de prin anii 2000, deşi aveau deja în producţie S-Class-ul următor, W220. Nu, inginerii ştiau că W220 nu mai era ce a fost W140.
Şi acum gândeşte-te ce bijuterie rară este acest Mercedes-Benz S600 Coupe W140, sau C140 dacă e să fim mai corecţi. E unul din cele doar 26 mii produse, dar din 26 mii mult mai puţine au fost V12, întrucât V8 a avut vânzări mai mari, iar mai apoi au existat şi versiuni CL420. Deci, exemplare V12 au fost produse, cel mai probabil, simţitor mai puţin de 10 mii. Şi acum gândeşte-te câte din ele au mai ajuns azi într-o asemenea stare, cu doar 56 mii km documentaţi la bord! Probabil, le putem număra până într-o sută cel mult în toată lumea, prin colecţii private şi garaje ale unor pasionaţi avuţi.
Pentru că asta e acest Mercedes-Benz S-Class Coupe. E şi ingineria genială a lui W140, dar e şi ceva mult mai rar şi mai exclusivist de atât, pentru cei care vor să se alinte şi mai mult. E lux, dar vine neapărat cu inteligenţa ingineriei sale geniale la pachet. E ceva ce recunosc şi admiră tot, dar în acelaşi timp e ceva ce există într-un număr atât de mic de exemplare, încât doar tu şi încă 100 de oameni din lumea asta vor şti valoarea reală a acestei bijuterii, mult mai mare decât pare la prima vedere.
Şi cam aşa e şi preţul. Paradoxal, dar e un preţ mai mic decât am fi aşteptat până şi pentru un S-Class sedan cu motor V12, iar aici vorbim de un coupe atât de special! Costă 28,500 euro. Sincer, credem că e una din cele mai subapreciate maşini din câte pot fi. Peste 10 ani, maşina asta are toate şansele să coste 80 mii sau chiar 150-200 mii când UE va interzice toate motoarele pe benzină din vânzare. Iar cine o va cumpăra azi, va face probabil cea mai bună investiţie a vieţii lui, atât în balanţa sa financiară, cât şi în satisfacţia sa de suflet!
0
9,671
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!