Camionul clasic Volvo ce aminteşte de ZIL-ul din URSS: un exemplar de colecţie, scos la vânzare în Germania

10 Noiembrie 2021, 20:28
Ilie Toma
Mulţi dintre noi simţim o pasiune aparte pentru ideea de a deţine o maşină de colecţie, din pură plăcere şi pasiune. Dar câţi dintre noi ne-am gândit măcar vreodată să deţinem un camion de colecţie? Ce-ai putea face, la o adică, cu un camion de colecţie? Să ieşi cu el din când în când la apusuri de soare? Să conduci în plăcere? Parcă ceva nu se încheagă în toată ecuaţia, nu-i aşa? Dar camionul ăsta Volvo vrea să ne convingă că poate exista o pasiune imensă, aproape de neînţeles, şi pentru camioane clasice.
În primul rând, noi, cei din estul Europei, s-ar putea să-l privim şi să spunem că ne aminteşte de ZIL-ul din URSS. Şi e adevărat, având imaginea lui ZIL 130 în minte, inevitabil îţi aminteşti de el când vezi acest Volvo. Dar nu se poate spune că e o clonă sau o copie — pur şi simplu aceste linii de design erau foarte răspândite la camioanele concepute în anii 1950-1960.
Acesta e un Volvo L375, cunoscut în mai multe ţări cu numele de Brage. Compania suedeză a lansat acest model în anul 1954 şi a continuat să-l producă până în anul 1972. L375 era un soi de camion de tonaj mediu, care putea transporta până la 4.5 tone la bord.
Era propulsat de un motor diesel cu 6 cilindri în linie, de 4.7 litri. Acesta dezvolta 95 CP, ceea ce-l făcea cât se poate de capabil după parametrii anilor săi. Şi, fiind un Volvo, renumit pentru durabilitate care să ţină o viaţă, a devenit foarte repede un model de camion adorat de scandinavi, şi alte ţări nordice europene, precum Olanda sau Belgia.
Camionul ăsta a fost produs în anul 1955 şi a fost vândut nou în Olanda. A fost exact ceea ce se vede şi azi — un camion adevărat de colectat laptele de la fermierii olandezi, crescători de vite. Deci, camionul a muncit cu adevărat şi a tot cutreierat drumurile provinciale olandeze, luând lapte şi transportându-l la fabricile de prelucrare. Odometrul său indică 54,345 km, dar nimeni nu ştie a câta rotaţie o face.
Cert e că la un moment dat proprietarul său a decis să-l restaureze complet, ca la carte. I-a recondiţionat întreg substratul mecanic, iar la partea estetică l-a făcut să arate ca nou, însă exact aşa cum arătase el nou în anul 1955, în aceeaşi nuanţă de culori, ba chiar şi cu aceleaşi inscripţii pe uşă. Iar la sfârşit, a umplut şi bena cu bidoane pentru lapte, ca tabloul să fie complet şi autentic.
Şi paradoxul e că azi camionul ăsta Volvo bizar a fost încredinţat unei companii germane pentru a fi scos la vânzare. Şi nu costă puţin! Se cere un preţ de 44,500 euro pe el!
Şi dacă tot vorbim că acest Volvo pretinde a fi de colecţie, ar trebui să spunem că au fost produse doar 29,500 de camioane din această familie de modele, dar dacă am diviza după indicele exact, probabil am număra maxim câteva mii. Deci, e o raritate, aşa cum se cuvine unui exemplar de colecţie.
Dar rămâne fără răspuns întrebarea ce ai putea face cu un asemenea camion de colecţie, dacă ar fi să ai atâtea rezerve de buget încât să-l cumperi. Noi avem doar ipoteze, dar tot nu ştim un răspuns exact la întrebarea asta, aşa că te îndemnăm să scrii în comentarii cât de deocheată îţi pare ideea de a cumpăra un camion de colecţie şi dacă te-a intrigat în vreun fel acest Volvo! Noi zicem că e atât de excentric şi bizar, încât merită cel puţin curiozitatea şi admiraţia noastră!
0
2,055
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!