Cel mai glorios Bentley de acum 30 de ani: un Turbo R impecabil, cu V8 de 6.75 litri, scos la vânzare la preţ de Skoda Octavia nouă

8 Noiembrie 2021, 21:09
Ilie Toma
Dacă te-a trecut vreodată gândul că tot mai multe maşini noi din zilele noastre sunt tot mai lipsite de emoţie, probabil ţi-a scânteiat şi ideea de a te gândi la o maşină clasică, de plăcerea sufletului. Ei bine, dar câţi dintre noi au îndrăznit vreodată să viseze la un Bentley clasic? Da, da, un ditamai Bentley ultra luxos, dar cumpărat ca o maşină de colecţie! Ne gândim cu toţii că trebuie să fie prea scump, nu-i aşa? Ei bine, pentru noi toţi, avem azi o descoperire pur şi simplu fascinantă, sub forma acestui Bentley Turbo R impecabil!
Acum 30 de ani, acesta era cel mai puternic şi mai glorios Bentley la care puteai visa. Modelul Turbo R a apărut în 1985, ca o idee a celor de la Bentley de a nu pune accent doar pe lux, ci şi pe sportivitate, or, în istoria lor există atât de multă performanţă sportivă, încât multe alte mărci ar putea doar să invidieze. Iar ceea ce au făcut inginerii a fost să pună turbospirare pe renumitul motor V8 de 6.75 litri, pe care-l împărţeau şi Bentley, şi Rolls-Royce la acea perioadă. Şi pentru că apăruse şi un Mulsanne Turbo, între timp, Bentley Turbo R a fost şi mai tare accentuat ca sportivitate, primind o suspensie modificată pentru ţinută de drum mai fermă şi manevrabilitate superbă!
Când au ajuns primii jurnalişti să-l testeze pe Bentley Turbo R, au declarat că acesta e modelul cel mai bun creat de Bentley de decenii încoace până la acel moment, şi că e modelul care merită cel mai mult emblema şi istoria mărcii pe capota sa. Într-atât de bun era acest model de 2.45 tone!
Iar în 1987 motorul a primit şi injecţie electronică în loc de carburator, iar astfel a devenit şi mai puternic, şi mai savuros. Puterea crescuse la 340 CP, livraţi pe puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze automate cu 3 trepte.
Iar maşina despre care vorbim noi azi e una cu injecţie, fiind produsă în anul 1990. Şi e pur şi simplu impecabil de bine pătrată şi menţinută. Cu excepţia unor urme minuscule de minimă uzură, maşina pare să fi părăsit showroom-ul câteva luni în urmă.
În cei 31 de ani, acest Bentley Turbo R n-a adunat decât 28,900 km pe odometrul său! Deci, mai puţin de o mie de kilometri pe an, iar pentru acest motor imens de 6.75 litri, V8, asta e ca şi cum abia a trecut rodajul de curând.
Maşina a fost şi aleasă într-o combinaţie de culori pe măsura sportivităţii sale — neagră pe dinafară, cu habitaclu cu tapiserie neagră de piele, condimentată cu cusături roşii. Nu lipsesc nici inserţiile de lemn, iar aici lemnul din habitaclul e natural, creat după o metodă veche de stratificare şi placare. E drept că una din piese are o crăpătură pe ea, ăsta fiind şi cel mai mare defect vizibil pe acest Bentley.
Scaunele sunt profilate neobişnuit de sportiv pentru un Bentley, iar interiorul abundă în mai multe elemente de comenzi electronice, ba chiar şi un display drept calculator de bord. Toată consola centrală e plină de comenzi şi indicatoare, aşa că te simţi ca în faţa unui cockpit de avion.
Maşina a fost scoasă la vânzare în Belgia şi are toată istoria sa documentată, cu mentenanţe regulate, invoice-uri, dar şi istoric al proprietarilor săi anteriori. E într-o stare tehnică impecabilă, aşa încât s-o poţi savura din prima zi. Exact cum ţi-ai dori de la o maşină sport de colecţie, doar că aici e sportivitate luxoasă, a celui mai glorios model Bentley al timpului său!
Şi cât ajunge să coste azi acest exemplar Bentley Turbo R impecabil, cu nici 29 mii km parcurşi? Cât o Skoda Octavia nouă, la drept vorbind — şi aici nu vorbim de Octavia RS, ci fie de una cu motor e 1.5 TSI decent echipată, cu cutie automată, fie una cu motor de 1.0 TSI şi 3 cilindri, dar echipată cu de toate. Da, ori atât de mult a ajuns să coste Octavia, ori atât de atractiv e preţul acestui Bentley Turbo R clasic.
Costă 29,800 euro. Nu, nu e o greşeală! Tocmai de asta spuneam la început, că acest Bentley Turbo R de azi e pur şi simplu o descoperite fantastică! E o maşină de 5.27 metri lungime, de 2.45 tone, cu motor V8 turbo de 6.75 litri sub capotă, care scoate 340 CP, e una din cele 5,864 exemplare produse de tipul său şi, pe deasupra, e şi cel mai venerat model Bentley al timpului său. Un model de colecţie demn de toată admiraţia, deci!
1
1,730
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!