Acesta e primul iaht cu propulsie electrică şi autonomie suficientă să traverseze Oceanul Atlantic

7 Decembrie 2021, 11:29
Redacţia PiataAuto.md
E clar, propulsia electrică ajunge să se instaureze tot mai mult şi în transportul maritim. După ce acum mai bine de o lună vă spuneam despre prima navă transportatoare de containere cu propulsie electrică şi condus autonom, la producţia căreia şi-a adus contribuţia şi şantierul naval de la Brăila din România, acum o companie germană, numită Alva Yachts, anunţă primul iaht electric de lux, cu o autonomie suficientă cât să traverseze Oceanul Atlantic!
Iahtul electric se numeşte Ocean Eco 90 şi are un design specific modelelor de lux desăvârşit, ţintind spre cei mai avuţi oameni, care-şi permit asemenea achiziţii scumpe şi care acum vor avea şi opţiunea de a declara că le pasă de planetă, cumpărând un iaht electric.
Acesta măsoară 27.5 metri lungime şi un deplasament de apă de 90.0 tone. Iahtul e propulsat de două motoare electrice, a căror putere de vârf ajunge la 500 kW fiecare, adică 680 CP per unitate, 1,360 CP în total. Motoarele îşi transmit direct puterea elicelor de propulsie, fără vreo cutie de viteze. Marele avantaj al acestor motoare şi elice este zgomotul subacvatic aproape nul generat în timpul deplasării, fapt care perturbă mult mai puţin viaţa marină.
Nava are o suprafaţă de 200 metri pătraţi de panouri solare pe ea, care pot genera până la 40 kW putere pe vreme însorită, în condiţii ideale. Dar, fireşte, ea nu se va baza doar pe această electricitate pentru a-şi asigura deplasarea. Are la bord şi un set mare de baterii a căror capacitate, în funcţie de preferinţele cumpărătorului, poate varia între 240 şi 360 kWh. Şi aici, cei dintre noi care sunt familiarizaţi cu maşinile electrice şi bateriile lor ar putea avea imediat o nedumerire: păi 360 kWh baterie înseamnă doar 3-4 baterii ale unor automobile electrice moderne, cum să poţi trece Atlanticul cu o ditamai navă cu asemenea baterii? Şi într-adevăr, germanii de la Alva Yacths anunţă o autonomie de 3,500 mile nautice pentru acest iaht, ceea ce echivalează cu 6,482 km! Unde e secretul, deci?
În hidrogen. Da, în renumitele pile de hidrogen, folosite de Toyota Mirai sau de Mercedes GLC F-CELL, despre care ani la rând se vorbeşte că ar fi cea mai fezabilă alternativă bateriilor, pentru ca propulsia electrică să poată fi utilizabilă. Deci, ca şi în cazul acelor maşini menţionate mai sus, motoarele electrice pun în mişcare nava, însă energia este generată prin reacţii chimice în pilele de hidrogen, folosind hidrogenul stocat în rezervoare. Datorită construcţiei de catamaran a iahtului, suprafaţa de contact cu apa e mai mică şi astfel şi rezistenţa la înaintare e mai redusă, fapt care scade consumul. Astfel, autonomia uriaşă a navei e posibilă datorită consumului redus, a pilelor de hidrogen cu hidrogen stocat în rezervoare şi a panourilor solare şi bateriilor, toate împreună asigurând capacitatea ambarcaţiunii de a trece Atlanticul.
La interior iahtul e unul ce abundă în ambianţe luxoase, de la sufragerie până la dormitoare pentru proprietar şi oaspeţii săi.
Foto: Dormitorul de la bord, rezervat proprietarului iahtului

Iar pentru cei care au rezerve faţă de electromobilitate, iahtul poate fi echipat cu un sistem de propulsie hibridă format din electromotoare de două ori mai slabe, dar cărora li se mai adaugă două motoare diesel de 620 CP fiecare.
Imagine: sufrageria de la bordul iahtului

Preţul unui iaht electric Ocean Eco 90 porneşte de la 5 milioane de euro în sus, iar cu toate opţionalele incluse poate urca şi la peste 6 milioane şi mai mult.
0
1,874
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!