Tesla vinde automobile folosite în scop intern cu baterii de 4 ani vechime, care au deja simptome de degradare

27 Decembrie 2021, 11:08
Redacţia PiataAuto.md
Acum câteva zile Tesla a fost „prinsă” vânzând online automobile Model 3 din stocul său din SUA în categoria celor noi, doar că acestea aveau nişte precizări revoltătoare. Deşi erau menţionate ca maşini cu anul modelului 2021, de fapt precizările cu text mărunt indicau că bateria acestor exemplare avea 4 ani vechime şi că e degradată deja cu 12%.
După clarificări adiţionale, s-a adeverit că aceste maşini erau, de fapt, exemplare demo, folosite de Tesla la tot soiul de teste drive, prin urmare, erau efectiv automobile cu parcurs. Vârsta bateriei era corectă, de 4 ani, dar partea cea mai surprinzătoare e că, în ciuda parcursului foarte mic, de la 540 mile până spre puţin peste 1,000 mile, bateriile acestor maşini degradaseră deja cu 12%, prin urmare pot stoca mai puţină energie în ele şi asigură o autonomie mai mică. Preţul de vânzare nu era redus semnificativ, exemplarele Model 3 Long Range AWD costând peste 60,000 dolari SUA.
Foto: Captură de ecran cu modelele din stoc, cu baterii degradate, scoase la vânzare

Iar toată situaţia naşte noi întrebări importante, de fapt, despre caracteristicile tehnice ale unor maşini electrice, chiar şi în primii ani de exploatare, chiar şi dacă se fac kilometri puţini cu ele. Dacă bateriile ajung să piardă minim 12% până şi-n cele mai lejere condiţii într-un asemenea interval, iar cele folosite mai intens — pierd inevitabil mai mult din capacitate — atunci trebui să conştientizăm cu toţii că acea cifră de autonomie indicată în fişa tehnică a unui model electric nou va fi disponibilă, de fapt, doar în primul an de exploatare, efectiv, după care va tot continua să scadă, iar astfel o maşină nu va fi capabilă să ofere o autonomie de 400 km pese 3-4 ani, de exemplu, ci doar 350 km.
Din nou, faptul că bateriile electrice degradează în timp nu e o noutate absolută, ci mai degrabă această încercare neobservată a celor de la Tesla de a vinde câteva maşini mai vechi alături de cele mai noi, dar totodată descriind clar pierderea de capacitate a bateriei, i-a făcut acum pe mulţi să conştientizeze că aceste pierderi sunt cât se poate de reale şi de importante, chiar şi atunci când un automobil electric e exploatat de însăşi producătorul acestuia, în condiţii ideale.
0
10,010
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!