Un Mercedes care şi ruginit e o bijuterie, şi care abia aşteaptă să ajungă în mâinile unui giuvaer de maşini

17 Februarie 2022, 22:01
Ilie Toma
Mercedes a avut modele în istoria sa care păreau geniale până la absolut, de la design şi eleganţă, până la inginerie, calitate, sau senzaţii magnifice în condus. Iar în lista acelor modele geniale, renumitul 190 SL în caroserie W121 e cu siguranţă pe podium. Maşina asta a fost atât de superbă la timpul său, încât astăzi până şi un asemenea exemplar, aparent ruginit şi degradat până la o stare tristă, e de fapt o bijuterie extrem de valoroasă.
Modelul 190 SL a apărut în anul 1955! Da, tocmai în 1955, iar anul poate părea neaşteptat pentru cei ce nu s-au întrebat vreodată, pentru că designul e atât de clasic, încât e unul din cele mai atemporale create vreodată. În acei ani Mercedes începea să-şi revină în forţă, punând din nou accent pe modele fastuoase, care să dea experienţa unei vieţi savuroase. În acelaşi timp, Mercedes lansase deja superbul 300 SL, iar 190 SL se dorea o versiune mai accesibilă a lui.
Deşi designul era foarte similar, de fapt platforma tehnică era diferită, 190 SL împărţind platforma şi cu sedanul W121. Dar, în acelaşi timp, maşina asta avea deja în 1955 o suspensie faţă cu dublu braţ, de tipul celor folosite şi azi pe modelele de top din lume.
Motorul de sub capotă era unul nou, cu 4 cilindri în linie şi 1.9 litri cilindree. Acesta avea două carburatoare Solex, două valve per cilindru, distribuţie pe lanţ dublu şi scotea 105 CP, cu un cuplu de 142 Nm. Pentru zilele noastre pot părea parametri modeşti, însă în acei ani o asemenea putere era rezervată doar modelelor speciale, iar pe lângă asta, indicii SL din denumire mai însemnau şi Super-Leicht, adică super uşor. O asemenea decapotabilă cântărea doar 1,160 kg, deci puterea motorului o se descurca de minune cu o asemenea caroserie cu centru de greutate coborât. Iar maşina asta era una din cele mai plăcute în condus din câte îţi puteai dori la acea vreme.
Maşina asta e devenit repede un simbol al epocii sale, în care, la peste 10 ani de după război, oamenii începeau din nou a-şi îngădui să guste din plăcerile vieţii, simţind din nou ce înseamnă dolce vita. S-a vândut într-un număr neaşteptat de mare, în ciuda preţului usturător. Până în 1963, când a fost produsă, s-au construit şi vândut 25,881 unităţi, cifră mare pentru o decapotabilă scumpă din acei ani, dar oricum suficient de mică încât azi fiecare exemplar să fie sorbit din priviri şi tratat ca un exemplar de colecţie.
Mercedesul 190 SL despre care vorbim noi azi, însă, e unul care a stat multă vreme depozitat într-un garaj din SUA, iar în 2006 a fost importat în Spania, unde a stat mai departe depozitat încă 12 ani. E fabricat în 1962, e comandat în culoare roşie Fire şi are un interior cu piele neagră, iar ceea ce vedem în imagine e încă vopseaua şi pielea originală.
Dar, fireşte, timpul şi-a lăsat amprenta nemiloasă pe această maşină, fabricată acum 60 de ani. Există zone afectate de rugină, în unele locuri chiar destul de grav, dar cei care au lucrat vreodată la restaurarea unei caroserii vor spune cu siguranţă că tot ce se vede pe acest 190 SL e rezolvabil, nimic nu e pierdut. Ba chiar mulţi colecţionari cu ochiul antrenat ar putea spune că această caroserie e una minunat de bine conservată, din care cu siguranţă se poate face minuni în mâinile unui om cu abilităţi de giuvaer.
Şi aşa e. E un Mercedes 190 SL care e vândut anume pentru ca următorul proprietar să-l restaureze minuţios, aşa cum merită maşina asta, apoi să-l savureze, ştiind că are o bijuterie, unul din cele mai simbolice modele ale acelei perioade. Esenţialul aici e că există motorul original, există cutia, maşina e în esenţă completă cu excepţia unor mici elemente de decor afectate. Toată esenţa există şi trebuie doar desfăcută minuţios, prelucrată ca la carte, şi reasamblată pentru a-i reda o nouă viaţă glorioasă acestui Mercedes. Ba chiar proprietarul de azi are deja adunate unele componente cheie suplimentare, care vor fi utile la viitoarea restaurare şi care sunt oferite la pachet cu maşina.
E o muncă de câţiva ani, în mod normal, de mult efort şi de un buget pe măsură. Dar maşina e o bijuterie promiţătoare, aşa ruginită cum e. Pentru că la celălalt capăt al tunelului se promite un Mercedes-Benz 190 SL cu luciu de bijuterie.
Cât costă, deci, un asemenea Mercedes glorios, cu urmele timpului pe el? Ei bine, preţul cerut pe această maşină din Spania e de 59,900 euro. Dacă-ţi pare mult, atunci află că preţul unui Mercedes 190 SL restaurat deja, în condiţie bună, oscilează între 130,000 şi 230,000 euro. Iar preţurile sunt în continuă creştere.
0
3,385
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!