Renault a dezvăluit noul Austral, succesorul SUV-ului Kadjar

8 Martie 2022, 13:48
Ilie Toma
După o suită nesfârşită de teasing-uri cu care a cam obosit lumea, tot arătând câte o bucată de far sau de planşă de bord, de parcă ar fi dezvăluit un nou tablou de Van Gogh, Renault a scos în sfârşit cortina de pe ceea ce e un nou SUV de talie compactă, succesor al lui Kadjar, numit Renault Austral. Să aflăm, însă, lucrurile care contează cu adevărat despre noul model şi ce aduce acesta.
În primul rând, modelul are o siluetă mai diferită, cu o zonă superioară care se îngustează mai puţin în partea pasagerilor spate, ceea ce ar trebui să însemne mai mult spaţiu interior. Toate liniile sunt mai verticale şi mai ascuţite, cumva amintind de trendul actual dat de maşinile electrice ale grupului, deşi Austral nu e un model electric, fireşte.
La interior e multă digitalizare şi, din nou, multe linii verticale, foarte simpliste pe alocuri, în tendinţa de a crea un design foarte minimalist şi aerat, în stil Tesla, cu mici aluzii de Mercedes-Benz. Cel puţin planşa digitală de bord de lângă volan, de o dimensiune comparabilă cu cea de pe E-Class sau GLE, induce cu siguranţă acest gând. Iar zona alăturată a consolei centrale adoptă stilul tabletei verticale uriaşe din Tesla. Sigur, Renault avea şi anterior display-uri verticale în modelele sale, dar anterior era un display integrat în interiorul unei zone de plastic, cu multe comenzi fizice, în timp ce acum display-ul domină tot, iar comenzile fizice au fost reduse la minim.
Profilarea scaunelor şi spaţiul existent pentru pasagerii spate confirmă supoziţia că acum noul Austral oferă simţitor mai mult spaţiu pentru toţi ocupanţii de la bord.
La substratul tehnic propriu-zis, noul Renault Austral face uz în continuare de o platformă tehnică modulară a alianţei pe care o are cu Nissan, fiind o evoluţie a vechii platforme. Şi, din păcate, noua platformă vine şi acum, în anul 2022, cu o bară de torsiune pe puntea spate. Dacă vrei să optezi pentru funcţia viratoare a punţii spate, numită 4CONTROL, atunci primeşti o suspensie multilink acolo.
Te întrebi probabil dacă pe versiunile cu tracţiune integrală nu e prezentă implicit suspensia multilink, dar răspunsul e mai trist decât aştepţi. Nu există versiuni cu tracţiune integrală. Doar faţă. Şi sunt trei motorizări la alegere, două dintre care au motoare cu 3 cilindri.

Cea mai puternică e o versiune hibridă, ce combină un propulsor de 1.2 litri şi 3 cilindri cu un electromotor, având şi o baterie de 1.7 kWh la bord. Acest sistem dezvoltă 200 CP cumulat şi va fi motorizarea de top.
Motorizarea cea mai simplă va fi constituită din acelaşi propulsor turbo de 3 cilindri şi 1.2 litri, dar pus într-un sistem mild hybrid de 48V. Acest sistem are 130 CP şi vine doar cu cutie manuală, fiind gândit ca o alternativă pentru diesel, şi având un consum oficial de 5.3 litri/100 km.
În fine, ultimul motor e unul cu 4 cilindri, fiind vorba de propulsorul de 1.33 litri, dezvoltat îmăreună cu Daimler, prezent şi pe Kadjar facelift. Aici el e combinat cu un sistem mild hybrid mai simplu, de 12 V, şi poate livra fie 140 CP, fie 160 CP, versiunea mai puternică fiind disponibilă şi în tandem cu cutia automată X-Tronic, pusă şi pe Nissan-uri, cu raport continuu variabil.
Şi, în fine, ultima veste neobişnuită e că, deşi a fost prezentat acum, de fapt vânzările vor începe în ultimul trimestru al acestui an, deci în showroom-uri s-ar putea să-l vedem fie la sfârşitul anului, fie chiar anul viitor.
0
3,752
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!