Unul din cele mai rare modele Mercedes AMG clasice, într-o stare impecabilă, scos la vânzare în Elveţia la preţ de Toyota Prius la mâna a doua

23 Martie 2022, 20:47
Ilie Toma
Maşina asta e pur şi simplu o bijuterie de model, despre care ştiu prea puţini, dar care are o conotaţie istorică imensă şi o inginerie fabuloasă. În general, istoria AMG e legată foarte strâns de generaţia W202 a lui Mercedes-Benz C-Class, or, după încheierea unui parteneriat oficial între AMG şi Daimler, acest model a fost primul la care AMG a lucrat în mod oficial.
Totul a început cu Mercedes-Benz C 36 AMG, dezvoltarea căruia a pornit în 1993, iar modelul a fost lansat în 1995. Acea versiune a fost prima, şi avea un motor de 6 cilindri sub capotă, pentru a concura cu BMW M3, care avea deja o prezenţă de ani buni pe piaţă. Versiunea C36 AMG avea 280 CP şi s-a produs în 5,200 exemplare, fiind un succes răsunător. Dar toate maşinile ieşeau iniţial de pe linia de producţie ca C 280, după care mergeau la atelierul AMG şi erau modificate.
În anul 1997, însă, AMG şi Daimler deja vorbeau de o achiziţie completă, iar pentru dezvoltarea lui C43 AMG cei de la AMG urmau să fie integraţi mult mai mult în procesul de producţie, pentru a primi caroserii incomplete şi a le definitiva ei instalarea de motoare, fără a se lucra de două ori la aceleaşi operaţiuni. Aşa că inginerii s-au pus pe dezvoltat modelul despre car vorbim azi şi care a fost un nou apogeu de performanţă — Mercedes C43 AMG.
De această dată, motorul de sub capotă a fost un V8, aşa cum le plăcea celor de la AMG. Era vorba de motorul M113, instalat în forma sa originală pe Mercedes-Benz E-Class W210 E430. Era un motor cu 3 valve per cilindru, două de admisie şi una de evacuare. După modificările celor de la AMG, acest motor dezvolta 306 CP şi 410 Nm, fiind cuplat la o cutie de viteze automată.
Iar o asemenea putere, pusă pe un model compact precum C-Class, i-a asigurat o accelerare de la 0 la 100 km/h de numai 5.7 secunde, cu tot cu cutia automată nu tocmai rapidă ca-n zilele noastre. Viteza maximă era limitată la 250 km/h, dar exista şi posibilitatea optării pentru un pachet nelimitat, care-i permitea maşinii să prindă şi 270 km/h.
Mercedes C43 AMG s-a produs doar din 1997 până în 2000, fiind asamblate doar 4,200 maşini în total. Dar dintre ele, aproape toate au fost sedanuri, versiunii break revenindu-i doar 772 exemplare! Şi maşina despre care vorbim noi azi e un asemenea break, numit şi C 43 T, deci unul din cele doar 772 produse.
Un asemenea model costa cam 117-188 mii de mărci germane atunci când era nou, fără opţionale. Maşina despre care vorbim noi a fost vândută nouă în Elveţia în 1999 şi a costat aproape 100,000 franci elveţieni pe atunci, cu tot cu opţionalele de pe ea. Are trapă acţionată electric, senzori de parcare faţă şi spate, sistem audio şi multimedia cu navigaţie, dar şi alte mici dotări, menite să o înnobileze.
Şi acum, la 23 de ani de la fabricare, acest AMG savuros e vândut la un preţ aproape derizoriu în Elveţia, un preţ comparabil cu al unei Toyota Prius la mâna a doua. Preţul final va fi stabilit la o licitate, ce va avea loc în week-end-ul ce urmează, dar estimarea celor de la casa de licitaţie este că acest Mercedes superb se va vinde cu un preţ cuprins între 5,000 şi 10,000 franci, deci tot cam atâţia euro! Să cumperi un AMG clasic, unul din cele mai rare produse vreodată, cu un preţ de doar 5-10 mii euro e pur şi simplu fantastic!
Unde e neajunsul, deci? Nu, nu maşina nu e defectă, ba dimpotrivă, e într-o stare tehnică fascinant de bună. Sigurul neajuns e parcursul, considerat a fi mare de către cei de la casa de licitaţie — aproape 290,000 km. Însă chiar ei spun că maşina a avut parte de o mentenanţă tehnică atât de bună, încât nu denotă nicidecum un asemenea parcurs.
Şi, pe deasupra, acest Mercedes vine şi cu un dosar amplu de documente despre fiecare vizită a sa la service, de unde se poate vedea evoluţia acestui parcurs, dar şi regularitatea exemplară cu care maşina a avut parte de mentenanţă. Iar cu o asemenea mentenanţă, cifra de 289 mii km e doar o barieră psihologică, nimic mai mult. Pentru că aceste maşini au o durată de viaţă şi de 2-3 ori mai mari, cu uşurinţă. Deci, cei 5-10 mii euro, cât se cer pe ea, sunt oricum un chilipir absolut.
Foto: Câteva pagini din cartea de service a maşinii, atât de la cifre mici de parcurs, cât şi mai mari, în timp ce numărul total de pagini cuprinde tot intervalul de parcurs

Aşadar, e un Mercedes C43 AMG T clasic, unul din 772 produse, cu V8 de 306 CP sub capotă, scos la vânzare în Elveţia la preţ de Prius la mâna a doua. Cât de superb sună combinaţia asta! Probabil nu vei putea dormi noaptea asta. Ştim. Nici noi nu vom putea. E prea frumos Mercedesul ăsta. Prea clasic. Prea gustos, prea cum se făceau odată Mercedes-urile speciale!
0
3,495
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!