Volkswagen a lansat noul ID Buzz, microbuzul electric care aduce Transporter-ul de cândva într-o nouă epocă

10 Martie 2022, 12:01
Ilie Toma
Volkswagen a avut cândva, demult, un prim microbuz de succes numit Bulli, dar noi, prin estul Europei îi cunoaştem mai degrabă continuările sale conceptuale, într-o şir lung de generaţii de Transporter şi variaţiile pentru transport de călători ale acestora. Iar primele generaţii Transporter, era deosebit de simple şi practice, având chiar şi motor poziţionat în spate, după filosofia lansată cândva de VW Beetle. Ei bine, iată că e venit timpul ca acele legendare microbuze VW să fie transpusă într-o nouă epocă, a maşinilor electrice. Noii interpretări îi spune VW ID. Buzz, denumirea scriindu-se cu punct şi cu spaţiu şi, în mod ideal şi cu exponent. Nimic simplu în denumire, iar cu aceste punctuaţii bizare VW o face greu de transmis de la un om la altul.
Ei bine, designul e unul plăcut, fără îndoială, şi se simte dorinţa de a continua acea filosofie de succes a modelelor clasice. Şi cine n-ar vrea să continue acea filosofie, or acele modele erau adorate şi de către cei mai rebeli tineri hippie, şi de către cei mai practici şi muncitori proprietari de mici afaceri. Azi noul ID Buzz (vrem să-l scriem un pic mai simplificat) are o filosofie similară a liniilor simple şi clare, dar atrăgătoare în proporţii generale.
La fel de simplu şi clar e şi interiorul. Un mic display cu cadrane digitale minimiliste e în faţa volanului şi un display ceva mai mare pe centru. Combinaţii de culori interesante şi nimic în plus. Aici cei de la VW chiar au făcut lucruri foarte inspirate.
La partea substratului tehnic, VW ID Buzz aduce din nou lucruri exact necesare, practice, fără a pretinde că e cel mai puternic sau mai extravagant model electric. Are un singur motor electric, care propulsează puntea spate, iar aici nu putem să nu amintim din nou de acele prime generaţii de Transporter! Deci, noul bus electric (de ce să nu folosim şi forma populară de bus) repetă întocmai acea filosofie.
Motorul are 204 CP. E exact suficient pentru un dinamism demn, dar fără excese, după cum spuneam. Energia e stocată într-o baterie litiu-ion de 82 kWh, dintre care 77 kWh sunt utilizabili. Mai important e că această baterie poate fi încărcată la prize DC cu o putere de până la 170 kW, ceea ce înseamnă că o încărcare de la 5% la 80% va dura cam 30 minute. La prize mai simple AC, modelul va trage 11 kW.
Din start se lansează atât o versiune pentru transport pasageri, cât şi una cargo, deci o dubiţă propriu-zisă, de 4.71 metru lungime, cu 3.9 metri cubi de volum pentru încărcare, suficient cât să ia două euro palete la bord, amplasate transversal în compartimentul de încărcare.
Foto: Versiunea marfară a noului VW ID Buzz

VW nu a anunţat deocamdată autonomia sau consumul lui ID Buzz, menţionând că atât versiunea pentru pasageri, cât şi cea cargo, sunt prezentate acum cu titlu de versiuni pre-producţie, iar ulterior vor fi anunţate datele complete şi versiunile finale pentru producţia de serie, cu toţi parametrii compleţi. Una e clar, însă, renumitul Transporter de cândva a devenit electric, şi va ajunge cu siguranţă în producţie.
0
1,884
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!