O Dacia 1410 TLX, cu puţin peste 2.000 km la bord, scoasă la vânzare în Germania

15 Iunie 2022, 22:24
Redacţia PiataAuto.md
„Maşina nu e restaurată, nu e revopsită, n-a trecut prin nicio revigorare tehnică, e în stare originală, aproape identică celei în care a ieşit de pe poarta fabricii acum mai bine de 30 de ani”, spune proprietarul actual al acestei Dacia 1410 Break din Germania. Şi maşina are, într-adevăr, doar 2.166 km pe odometrul său, fiind într-o stare demnă de asocierea cu o capsulă a timpului.
E o Dacia 1410 TLX, aşadar, în caroserie break, fabricată în 1991. După câte declară cel ce o vinde în Germania acum, maşina a fost păstrată până de curând într-o colecţie privată, iar condiţiile de păstrare par să fi fost cu adevărat impecabile, întrucât caroseria e într-o stare imaculată, fără pic de rugină vizibilă.
Proprietarul de azi menţionează că nu există nici măcar vreo adiere de coroziune pe maşină, atât în zona vizibilă, cât şi pe partea inferioară. O condiţie demnă de muzeu, probabil unică pentru acest model, ni se spune.
Habitaclul pare la fel de bine păstrat, tapiţeria fiind una textilul roşu cu pielea neagră. Planşa de bord este şi ea în stare impecabilă, iar cifra infimă de kilometri parcurşi pe bord pare aproape neverosimilă.
Sub capotă e motorul de 1,4 litri, de 62 CP. Şi compartimentul motor emană prospeţime, acoperită pe alocuri de praf, dar pe peretele separator dinspre habitaclu se mai remarcă urme de lubrifiant de uzină, fapt care ar trebui să certifice statutul invocat de capsulă a timpului.
Proprietarul de azi din Germania menţionează că această Dacia a trecut deja clasificare de vehicul istoric în Germania, obţinând dreptul la plăcuţe cu litera H la urmă. De asemenea, maşina a trecut TUV-ul pentru asemenea vehicule, valabil până în octombrie 2023.
De curând, maşinii i-au fost schimbate toate uleiurile şi celelalte fluide, filtre şi i s-a făcut o mentenanţă completă. Maşina mai are un set de jante din oţel, cu anvelopele originale din uzină, care sunt noi, dar cu care nu se circulă din cauza vechimii, însă vor fi oferite celui ce va dori să-şi cumpere această Dacia pentru colecţia sa.
Cât costă ea în Germania? Cel ce o vinde în Germania cere exact 9.000 euro pe ea. O fi mult pentru unii, puţini pentru alţii, însă Dacia asta pretinde la autenticitate şi o stare originală cum mai rar se întâmplă în zilele noastre. Şi asta chiar dacă din imagini se mai pot observa mici imperfecţiuni.
Maşina se anunţă, deci, în stare mecanică şi estetică extraordinară, iar parcursul mic face din ea un exemplar de colecţie, pentru cei ce vor aprecia modelul. Zicem asta pentru că ştim că printre pasionaţii de Dacia, uneori se spune că maşinile produse în epoca de mai târziu, precum acest exemplar din 1991, n-ar fi la fel de valoroase ca şi cele mai timpurii. Dar, adevărul e că, la cât de puţini maşini în stare cu adevărat autentică şi admirabilă au mai rămas azi, şi o asemenea maşină merită toată aprecierea. Şi apoi, la cât de populare şi răspândite au fost aceste maşini mai ales în România, ele nu se cumpără pentru că au fost rare sau cu sute de cai-putere sub capotă. Se cumpără pentru amintiri, pentru că-ţi aduc aminte de copilărie, de clipele de atunci, poate de tatăl care nu mai este şi pe care ţi-l aminteşti conducând-o. Iar să găseşti azi una cu doar 2 mii şi un pic de kilometri parcurşi, e ceva cu totul excepţional!
0
24,191
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!