Finlanda blochează construcţia celui mai mare spărgător de gheaţă construit vreodată la şantierul naval din Helsinki, destinat Rusiei

10 Octombrie 2022, 18:41
Redacţia PiataAuto.md
În contextul sancţiunilor actuale internaţionale în care a vizată Rusia, din cauza războiului din Ucraina şi a escaladărilor din ultima perioadă, Finlanda a decis să blocheze definitiv construcţia celui mai mare spărgător de gheaţă construit vreodată în această ţară, care trebuia produs la şantierul naval din Helsinki şi era destinat Rusiei, fiind comandat de compania minieră Norilsk Nichel.
Comanda pentru nava imensă fusese plasată încă în ianuarie 2022, înainte de începutul războiului din Ucraina. Ulterior, sancţiunile UE au inclus şi interdicţii pentru exportul navelor cu statut de spărgător de gheaţă către Rusia, dar şantierul naval din Helsinki spera la aprobarea unei excepţii, întrucât comanda fusese plasată mai devreme şi muncitorii reuşiseră deja să efectueze lucrări de pregătire pentru startul construcţiei. În aşteptarea unei decizii, startul producţiei a fost amânat pentru 2023.
Acum autorităţile finlandeze au emis o interdicţie finală, ceea ce înseamnă că şantierul naval din Helsinki nu mai poate produce acest spărgător de gheaţă pentru Norilsk Nichel, pentru că nu va avea dreptul să-l exporte. Aparent, sună ca o pierdere majoră pentru şantierul naval şi cei 2.100 de angajaţi ai săi, însă se pare că proprietarii şantierul naval sunt majoritar din Rusia, achiziţiile de cote-părţi având loc în trecut fără ca cineva să fie atras atenţia în mod special la asta. Astfel, şantierul naval din Helsinki este acum efectiv o companie cu acţionariat majoritar rusesc în Finlanda.
Spărgătorul de gheaţă trebuia să fie utilizat în apele arctice în bazinul râului Enisei şi a mării Kara. Nava trebuia să aibă o capacitate de 20.000 dwt, putând sparge straturi de gheaţă de până la doi metri. Sistemul de propulsie trebuia să fie unul diesel-electric, cu motoare diesel care produc electricitate şi electromotoare care propulsează elicele. Motoarele diesel trebuiau să aibă şi capacitatea de a opera pe bază de gaz natural lichefiat.
0
1,137
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!