Marca Dacia şi fabricile sale din România şi Maroc ar putea ajunge să fie deţinute de chinezii de la Geely

13 Octombrie 2022, 14:49
Redacţia PiataAuto.md
Tendinţa spre electrificare, cu eforturile şi investiţiile majore pe care această cale le presupune pentru producătorii auto, îi face pe aceştia să adopte soluţii drastice pentru diviziile ce produc maşini cu motoare cu ardere internă. Şeful Renault, CEO-ul Luca de Meo, a confirmat de curând în cadrul vizitei sale la o fabrică din Coreea de Sud că grupul francez e în discuţii avansate cu Geely pentru ca aceştia din urmă să preia pachetul majoritar de acţiuni la divizia de maşini cu motoare cu ardere internă şi hibride a celor de la Renault. Marca Dacia şi toate fabricile sale se includ în această divizie.
Fabrica din Coreea de Sud, vizitată de şeful Renault, este una în care grupul Renault şi Geely au deja un parteneriat local, prin urmare locul a fost ales simbolic pentru a arăta potenţialul unui parteneriat la nivel global. Luca de Meo a anunţat că banii obţinuţi din vânzarea acţiunilor sunt necesari pentru a fi investiţi în dezvoltarea de modele electrice, tehnologii de baterii şi reţele de încărcare. Divizia de maşini electrice a celor de la Renault va rămâne neatinsă din punct de vedere al acţionariatului, fiind privită ca una cu perspective mai mari de viitor. Pentru divizia de maşini hibride şi cu ardere internă, însă, Geely ar urma să preia un pachet de minim 51% din acţiuni, dacă negocierile actuale avansate vor ajunge la deznodământul scontat.
Geely şi-a fortificat portofoliul de mărci deţinute total sau parţial foarte mult în ultimii ani. În 2010, Geely a cumpărat Volvo şi o deţine complet de atunci. Volvo a fondat producătorul de maşini electrice Polestar, care a devenit ulterior companie publică, cu o parte din acţiuni deţinute de alţi investitori, dar direct sau indirect tot Geely e proprietarul majoritar. De asemenea şi marca Lynk & Co a fost fondată de Geely şi subsidiara sa Volvo. Totodată, Geely a cumpărat şi marca britanică Lotus, iar de curând a lansat şi un prim SUV electric Lotus. Şi un fapt mai puţin ştiut este că Geely deţine şi 9,7% din acţiunile Daimler, deci şi din mărcile Mercedes, Mercedes-AMG şi derivatele lor. Şi sunt toate şansele ca în curând acestui portofoliu să i se alăture şi divizia ce cuprinde toate modelele Dacia şi o parte din modelele Renault.
Ce ar însemna asta pentru Dacia? În primul rând că fabricile din România şi Maroc vor fi deţinute majoritar de Geely direct, care ar putea decide reorganizări majore în tipul şi numărul de modele produse, eventual în creşterea lor. În al doilea rând, asta ar putea însemna că viitoarele modele pot să aibă componente unificate cu alte mărci din portofoliu sau pot servi ele drept donatoare de platforme pentru pieţe şi oportunităţi noi. Oricum, reţeta Dacia e una prea unică şi de un succes prea mare pentru a nu fi valorificată, şi chiar dacă aparent vestea că o companie chineză ar putea deveni acţionarul majoritar Dacia nu sună încântător. Un nivel similar de scepticism existase şi în cazul Volvo, dar Volvo a progresat enorm, totuşi, din 2010 încoace sub egida Geely. Deci, s-ar putea ca şi acest moment crucial pentru Dacia să devină unul nu neapărat pesimist, ci mai degrabă unul care să semnifice începutul unei noi etape, de la care ar exista motive să se aştepte progres pentru Dacia.
0
7,225
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!