Acesta e noul Audi activesphere concept, un soi de SUV, coupe şi pick-up într-o singură reţetă

27 Ianuarie 2023, 11:12
Ilie Toma
Audi continuă să lanseze prototipuri ce au cuvântul „sphere” în denumirea lor, prin ele explorând imaginaţia designerilor săi de a concepe noi segmente şi forme de caroserii sau de a cuprinde mai multe segmente simultan într-un mod inedit. Acum Audi a lansat noul activesphere concept, care e şi un SUV, şi un coupe — sau sportback cum numesc cei de la Audi coupe-urile cu 4 uşi — şi totodată pare a fi şi un pick-up, întrucât are o benă în spate.
Primul asemenea concept, skysphere, din august 2021, era un roadtser ce-şi putea schimba lungimea, devenind mai scurt sau mai lung. O idee revoluţionară, cu siguranţă.
Foto: Audi skysphere concept, august 2021

La scurt timp, în septembrie 2021, a urmat şi grandsphere concept, care era un soi de viitoare limuzină electrică, eventual înlocuitor pentru A8, dar care se debarasase de silueta clasică de sedan şi părea să exploreze forme mai apropiate de ideile francezilor de cândva, cu Renault Vel Satis şi Citroen C6. Acel concept avea volan retractabil şi proiecţii digitale pe inserţiile de lemn ale planşei de bord, întrucât prezuma şi o funcţie de condus autonom.
Foto: Audi grandsphere concept, septembrie 2021

În aprilie 2022 a mai urmat un „sphere”, numit urbansphere, care era un van uriaş, cu gardă la sol niţel mai mare, mai lung decât Audi A8 şi plasat undeva între Mercedes R-Class de cândva şi V-Class-ul actual. După o serie de 3 concepte „sphere„ de la Audi, ce aduce, aşadar, noul concept?
Foto: Audi urbansphere concept, aprilie 2022

SUV-ul pick-up coupe are 4,98 metri lungime, deci e undeva în zona lui Audi A6 allroad ca lungime totală. Maşina are gardă la sol mare, între 208 şi 248 mm, şi anvelope de offroad, de 22 ţoli diametru. Garda la sol e ajustabilă graţie suspensiei pneumatice.
Partea ciudată şi punctul de atracţie al acestui vehicul e bena din spate, care poate fi invizibilă în mod normal. Deci, într-un regim standard, maşina pare să aibă un hayon normal, ca un SUV coupe.
Foto: Aspectul noul Audi activesphere concept cu bena închisă

Însă la dorinţă, partea superioară glisează deasupra acoperişului, iar cea inferioară se deschide şi formează un plan integru cu podeaua, iar astfel portbagajul acoperit se transformă într-o benă deschisă, unde pot fi fixate biciclete, de exemplu, sau alte atribute sportive pentru odihnă activă.
Foto: Aspectul noul Audi activesphere concept cu bena deschisă

În acest caz, te vei întreba probabil dacă habitaclul va fi cumva izolat de portbagajul transformat în benă de pick-up? Răspunsul e da, în spatele banchetei există un soi de geam care glisează spre plafon şi izolează habitaclul de benă.
Accesul în habitaclu se face prin uşi cu deschidere simetrică, fără montanţi centrali. Maşina are doar 4 locuri, şi o consolă centrală separatoare pe lungimea întregii maşini, care cu siguranţă are rol şi de rigiditate structurală, în lipsa montanţilor centrali.
Şi aici volanul e prevăzut să poată dispărea, cu tot cu pedale, în cazul condusului autonom. Fiecare pasager are propriul lor sistem multimedia, care reacţionează la priviri şi focusare de atenţie, astfel încât, dacă priveşti la un meniu sau la o comandă mai mult, sistemul îţi sesizează intenţiile şi interesul şi operează comenzile dorite.
Foto: Partea din faţă a habitaclului, cu volanul şi pedalele ascunse

Deşi e un prototip, Audi activesphere are şi un sistem de propulsie configurat pentru el. E vorba de propulsie 100% electrică, bineînţeles, cu o arhitectură de 800V, ca pe ultimele modele Audi. Electromotoarele însumează 442 CP şi 720 Nm, iar bateria are 100 kWh capacitate, suficient pentru 600 km autonomie.
Toate aceste cifre din sistemul de propulsie sunt apropiate de ceea ce Audi are deja în producţia de serie, iar paralela acestui concept cu Audi A6 allroad ne face să credem că ideile de bază ale acestui prototip se vor regăsi pe viitoarea generaţie a A6 allroad, care va fi una pur electrică.
0
2,592
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!