Alpina lansează noul B5 GT, o ultimă ipostază, capabilă să atingă 330 km/h, a lui BMW Seria 5, care va ajunge de colecţie

24 Ianuarie 2023, 11:52
Ilie Toma
Modelele celor de la Alpina se disting de multe alte modificări din industrie prin testul timpului, or, azi practic orice Alpina clasică e şi un model căutat, de colecţie. Totodată, nu sunt rare cazurile când exemplare cu 200-300 mii km parcurşi se vând la preţuri exorbitante, fapt care certifică şi fiabilitatea lor, dar şi potenţialul enorm de a creşte în preţ odată cu trecerea timpului. Tocmai de asta, atunci când Alpina anunţă în zilele noastre o nouă maşină superbă, limitată la doar 250 de exemplare, ştim din start că aceasta va ajunge sigur un viitor model de colecţie.
E vorba de noua Alpina B5 GT, o ipostază elegantă şi excepţional de puternică a lui Seria 5. Sub capotă e renumitul motor V8 de 4,4 litri, biturbo, adus aici la 634 CP. Până acum, cea mai puternică versiune acestui motor, modificată de Alpina, avea 621 CP şi se punea pe modelele mai mari, precum X7, sau XB7 în nomenclatura Alpina. Acum, însă, o ipostază şi mai puternică s-a regăsit pe noul B5 GT, într-atât de puternică, încât depăşeşte şi BMW M5 standard la putere, şi BMW M5 Competition. Ba chiar aproape că echivalează versiunea M5 CS din gama BMW M, care are 635 CP, deci doar 1 cal-putere diferenţă!
Paradoxal, dar la viteza maximă, noua Alpina B5 GT îl devansează pe M5 CS. Modelul celor de la BMW atinge 305 km/h, limitaţi electronic, în timp ce Alpina ajunge la 330 km/h! În cazul versiunii Touring, viteza maximă e de 322 km/h. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h e de 3,4 secunde pentru sedan şi de 3,6 secunde pentru Touring. Şi toate astea cu o suspensie mai confortabilă decât la modelele BMW M, menită să te facă să simţi că pluteşti în timp ce rulezi cu asemenea viteză.
Aşa cum spuneam, ediţia limitată va fi limitată la 250 exemplare produse, care vor fi înregistrate în arhivele Alpina, atât la prima vânzare, cât şi la revânzările ulterioare, exact aşa cum Alpina ţine evidenţa modelelor sale produse şi acum 20-30 de ani, despre care poţi afla întotdeauna în ce ţară sunt şi câte mai sunt active în circulaţie, iar cei de la Alpina au şi datele de contact ale proprietarului. Iar pe lângă cifra limitată, aici vorbim şi de cel mai puternic model Alpina lansat vreodată, şi totodată, foarte posibil, ultima Alpina bazată pe o Seria 5 fără vreun electromotor în sistemul său de propulsie, doar cu un V8 de şcoală veche. Deci, despre maşina asta e foarte probabil să se spună cândva că a fost ultima Alpina B5 „adevărată”, sadea.
Ei bine, din lista de culori nu lipsesc tradiţionalul verde Alpina şi albastru Alpina, tipice pentru companie, dar pe lângă asta mai sunt oferite şi opţiuni de roşu, mov, verde britanic, alb stins şi o altă nuanţă de albastru. Şi renumitele linii Alpina, aplicate pe caroserie, rămân prezente, putând avea câteva culori, de la maro deschis la albastru sau verde mat, deschizând astfel şansa a multiple combinaţii de culori, pentru a face fiecare din cele 250 de maşini şi mai specială.
Fireşte, fiecare maşină va avea şi o plăcuţă specială la interior, cu numărul de ordine de la 1 la 250, această plăcuţă fiind un soi de paşaport simbolic al maşinii, care-i atestă autenticitatea pentru toată istoria sa de mai departe.
Preţurile sunt condimentate, pornind de la 145.500 euro fără taxe în Germania. Dar, la cât de mult ajung să coste peste 20-30 de ani modelele Alpina, e un preţ mai mult decât decent, pentru cei care au răbdare să aştepte cu asemenea bijuterii în garaj. Sau pentru cei care pur şi simplu o vor cumpăra din pură emoţie, fără a se gândi câtuşi de puţin la păstrarea ei pentru alţi colecţionari ulteriori şi o vor savura vreme de 200-300 mii km, după care o vor şi vinde cu cât va fi dictat piaţa la acel moment. Şi s-ar putea ca ultimii să ajungă într-un avantaj net mai mare. Cert e că avem în faţă un model Alpina despre care pe urmă, după mai mulţi ani, ne vom aminti cu nostalgie şi admiraţie!
0
1,149
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!