Un Rivian R1S electric a rămas împotmolit în zăpadă, după care încercările de a-l tracta i-au declanşat o eroare, dar nu e totul cum pare la prima vedere

26 Martie 2023, 12:01
Redacţia PiataAuto.md
În ultimele zile, au ieşit la iveală informaţii despre un caz al unui proprietar de Rivian din SUA, care a rămas blocat pe un drum de munte cu un Rivian R1S cumpărat cu doar două zile mai devreme, iar încercările de a-l scoate din zăpadă au dus într-un final la declanşarea unei erori care a blocat frânele maşinii. Ea a trebuit pusă pe o platformă şi dusă la circa 480 km depărtare, la cel mai apropiat centru de deservire, spun informaţiile disponibile public din această istorie. Dar există şi semne de întrebare în toată ecuaţia.
Informaţia a fost dezvăluită iniţial pe Twitter de un antreprenor pe nume Taylor Ogan, care făcea referinţă la Rivian ca la un vehicul aparţinându-i fratele lui. Două zile mai devreme, el publicase imagini cu acelaşi Rivian, menţionând că i-a fost livrat fratelui. Fratele nu a apărut cu informaţii publice pe Twitter, doar Taylor a publicat un printscreen al unui text scris de acesta.
Foto: Rivian R1S, în momentul livrării

Astfel, descrierea iniţială spunea că maşina a rămas blocată în timp ce încerca să urce un drum de munte necurăţat. Anvelopele maşinii era standard, M+S, din câte pare din imagini, fără vreo pregătire pentru drumuri înzăpezite, fără lanţuri sau ale măsuri de precauţie. Obiectiv vorbind, orice maşină cu asemenea anvelope se putea împotmoli pe un drum în urcare şi mai ales în viraj. Sigur, greutatea mare de circa 3 tone masă proprie a lui Rivian R1S, a accentuat posibilitatea.
Foto: Anvelopele Rivianului blocat

Ulterior, proprietarul de Rivian şi prietenii săi ar fi încercat să tracteze maşina din spate, pentru a o scoate din zăpadă. Cel de la volanul Rivian a pus transmisia în poziţia de marşarier, în timp ce o altă maşină îl tracta cu funia. La tractat în total vreo 50 metri, iar la un moment dat maşina a blocat frânele. Cei de pe loc, însă, au ignorat blocajul de frâne şi au continuat să tracteze maşina cu roţile blocate încă vreo 50 metri. Apoi, spun că nu puteau să o pună în Parking. Au încercat să apeleze la serviciul suport, iar maşina a fost urcată într-un final pe o platformă şi dusă la service, cu un preţ de transport ce fusese estimat iniţial la 4.000 dolari, apoi la 2.100 dolari, iar autorul postării şi proprietarul ar fi revoltaţi de faptul că maşina lor de aventură n-a fost capabilă de aventură, spun ei. Cei de la Rivian au fost de acord să le rezolve problema gratuit, dar au refuzat să plătească transportul, au menţionat cei de acolo.
Foto: Ecranul lui Rivian, care ar fi refuzat să cupleze în poziţia P

Ieri, publicaţia americană Business Insider a publicat noi informaţii despre acest caz, menţionând deja numele proprietarului, care ar fi Chase Merrill, deci un nume de familie diferit faţă de cel al lui Taylor Ogan, care-l numea iniţial frate pe proprietar. Jurnaliştii de la BI au contactat service-ul Rivian, care le-a spus că blocarea frânelor a avut lor pentru că şoferul s-a ridicat de pe scaun în timpul condusului, iar maşina e programată să identifice asta ca un posibil accident şi să aplice frânele. Sună absurd, posibil, or, algoritmii ar mai putea ţine cont de viteza maşinii şi de alţi factori pentru a exclude situaţii similare, dar partea interesantă e că Rivian menţionează că un asemenea blocaj al frânelor poate fi anulat pe loc, printr-o simplă resetare a maşinii, fără a fi nevoie de a transporta maşina la un service. Doar că proprietarul n-a citit manualul de utilizare, se pare, şi nici n-a încercat o resetare, ca una din cele mai intuitive operaţiuni care ar putea veni în minte în cazul unei asemenea probleme. Iar proprietarul spune că asistenta de la telefon putea să-i fi spus despre asta.
Foto: Rivian R1S, în timp ce era încărcat pe platofrmă pentru a fi dus la service

Într-un final, Rivian a fost de acord să-i ramburseze şi costul transportului, spunând că va analiza o posibilă corectare de algoritmi. Proprietarul le-a spus jurnaliştilor de la BI că se gândeşte la o posibilă schimbare de maşină, iar Taylor Ogan, cel care se prezenta drept fratele lui pe Twitter, la propriu sau la figurat, amplifică şi mai mult această nemulţumire. Însă de pe profilul de Twitter a acestuia se poate vedea o constantă promovare a produselor chinezeşti şi o acuzare a celor americane, o critică intensă a recentei audieri a şefului TikTok în congresul SUA şi o declaraţie că el îşi mută propria companie în China. Mai există şi o postare în care Taylor arată cum a economisit la mobila sa sufragerie, comandând o copie identică din China faţă de cea originală dintr-un showroom din SUA, care costa mai scump. Iar postări despre cât de avansate sunt maşinile electrice chinezeşti sunt cu zecile la număr. Prin urmare, nu e de mirare că până şi o parte din urmăritorii săi i-au reproşat o atitudine generală nu tocmai obiectivă, iar alţii au indicat şi asupra faptului că o maşină nu trebuia forţată şi trasă cu roţile blocate, înainte de a înţelege măcar problema. Iar cei de la BI, extind istoria până la generalităţi despre nemulţumiri în masă a proprietarilor de Rivian, deşi studiile JD Power anunţau statistici în care aceştia sunt printre cei mai satisfăcuţi, de fapt, iar mai departe se pune chiar întrebarea dacă nu va ajunge Rivian la faliment, dacă-şi va dezamăgi clienţii care au curajul să cumpere primii maşinile lor.
Prin urmare, e clar că există şi algoritmi bizari în acest automobil electric Rivian, e clar că şi greutatea mai mare poate spori şansele de blocare, dar până la urmă nimeni n-a anulat o minimă pregătire a maşinii înainte de a ieşi în munţi cu ea, iar felul în care a fost relatată toată povestea trebuie privit un grad de scepticism şi analiză la rece.
2
57,314
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!