Chinezii au lansat o motocicletă electrică cu design american în SUA, care promite peste 650 km autonomie
1 Noiembrie 2023, 11:44 Redacţia PiataAuto.md
Motocicletele electrice nu mai sunt demult o noutate absolută în lume, existând o mulţime de modele de serie, produse atât de producători tradiţionali, precum Harley Davidson şi marca sa LiveWire, cât şi o mulţime de producători noi, care au apărut de la zero, concentraţi doar pe motociclete electrice. Modelul unui asemenea producător nou, Cake, a reuşit să fie şi prima motocicletă electrică, care a traversat Africa, de exemplu. Şi dacă la senzaţii în condus impresiile sunt discutabile printre motociclişti, unii apreciind acceleraţia, iar alţii acuzând lipsa de emoţie şi sunet al motorului, atunci la nivel de autonomie e o problemă general recunoscută că motocicletele electrice sunt departe în urma maşinilor electrice la acest capitol. Ei bine, acum chinezii au lansat în SUA prima motocicletă electrică, care promite o autonomie de peste 650 km, iar pe deasupra mai vine şi cu un design american clasic.
Noua motocicletă e produsă de compania chineză Evoke Motorcycles, cu sediul în Beijing, iar numele său e 6061-GT. Motocicleta e un cruiser, iar parametrii acesteia sunt cu adevărat impresionanţi.
Astfel, pe lângă designul tipic şi clasic de cruiser, motocicleta declară o autonomie uriaşă de 660 km în ciclu urban! Chiar şi în ciclu extraurban la viteze mai mari, autonomia promisă e de 497 km, iar cea de viteză foarte mare, pe autostrăzi, coboară la minim 331 km. Deci, e într-adevăr o autonomie impresionantă, pe care nu o mai oferă alte motociclete deocamdată.
Iar asta se datorează unei baterii de o densitate energetică excepţională, care e ultra compactă, dar are 29,4 kWh capacitate de stocare, deci mai mult decât avea cândva Nissan Leaf sau Renault Zoe în prima generaţie. Bateria e răcită cu aer şi e protejată de o carcasă specială de siguranţă, indestructibilă chiar şi la impact. E curios că durata de viaţă garantată e de 1.500 cicluri, sau circa 400.000 km, după estimările producătorului.
La fel de impresionant e că producătorul chinez i-a asigurat funcţie de fast charge, iar astfel ea poate fi încărcată în circa 30 minute.
Motocicleta e şi foarte puternică, de fapt. Electromotorul său poate scoate 90 kW, sau 122 CP, dar totodată şi un cuplu maxim de 221 Nm.
Asta face ca noul Evoke 6061-GT să poată accelera de la 0 la 100 km/h în numai 3,6 secunde, iar viteza maximă ajunge la 200 km/h. Performanţa e asigurată de un electromotor sincron cu magnet permanent, răcit cu lichid.
Autonomia mare are şi o repercusiune — greutatea, chiar dacă bateria e una cu densitate energetică mare. Evoke 6061-GT cântăreşte 320 kg la gol şi mai poate transporta 240 kg de sarcină, deci e o motocicletă foarte grea, care va trebuie stăpânită cu iscusinţă de cel ce o conduce.