Un proprietar de Polestar 2 din SUA a primit o factură de 21 mii dolari pentru reparaţia maşinii sale, deşi a încercat la maxim să evite un accident şi a avut un mic impact

2 Ianuarie 2024, 12:36
Redacţia PiataAuto.md
Un proprietar al unui Polestar 2 electric din SUA şi-a spus de curând oful în mediul online, într-un grup de proprietari şi fani de Polestar, publicând o imagine cu deteriorările la maşina sa şi factura de 21 mii dolari pe care a primit-o pentru reparaţie. De această dată e vorba de o reparaţie aparent superficială şi problema nu e doar în piesele scumpe ale producătorului, ci şi în service-ul autorizat, care a indicat un număr uriaş de ore de muncă necesare pentru reparaţia maşinii electrice.
Accidentul a survenit pe un traseul extraurban din cauza unui ren. Maşina a frânat automat, iar şoferul a făcut o manevră de evitare şi în final a avut doar un impact uşor cu renul, acela plecând mai departe nevătămat. Impactul a rupt totuşi elementele de fixare din plastic ale farului dreapta, a mişcat un pic şi bara de protecţie în zona dreaptă, şi a scos protecţiile din plastic de pe aripa dreaptă faţă.
Ceea ce părea a fi o lucrare de 300-500 dolari, însă, s-a dovedit a fi una de 21.544 dolari. Din această sumă, 11.502 dolari revin pieselor de schimb. Aici se include farul drept, iar înlocuirea lui e oarecum de înţeles dacă e s-au rupt elementele de fixare. Dar service-ul a decis că mai trebuie schimbate şi alte componente.
Poză simbol

Pe lângă asta, acelaşi service i-a calculat 8.241,21 dolari pentru manoperă, calculând că această reparaţie are nevoie de 90 de ore de muncă. Deci, dacă raportăm la 8 ore de muncă pe zi, înseamnă că în total la ea ar trebui să se lucreze 11 zile de muncă şi încă 2 ore. Dacă mai luăm în calcul şi zilele de week-end, ar fi cam jumătate de lună. Doar la caroserie e nevoie de 50 de ore de muncă, e stipulat în caroserie.

La asta s-au mai adăugat şi costul vopselei, probabil pentru aripă şi bara de protecţie, iar în final suma a ajuns la 21.544 dolari.
Foto: Factura primită de proprietarul de Polestar

Maşina e asigurată, menţionează proprietarul, însă toţi ceilalţi proprietari de Polestar au declarat aproape în unanimitate că de asta preţul la poliţele lor de asigurare a ajuns atât de mare, pentru că reparaţiile au ajuns să coste absurd de mult. În acest caz nu e afectată bateria sau vreun electromotor, sau alt component de bază, fiind vorba doar de un impact uşor în colţul vehiculului.
Din păcate, însă, reparaţiile la maşini, în special la cele electrice, au devenit adeseori prohibitiv de scumpe în ultimii ani, fapt care a generat în multe ţări creşteri mari la costurile de asigurare, iar în unele cazuri şi la refuzuri totale din partea companiilor de asigurare de a accepta anumite modelele cu costuri prea mari.
1
13,607
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!