Chinezii de la BYD pregătesc de lansare noul model electric U7, de 1.300 CP, mai puternic decât Tesla Model S Plaid şi Lucid Air Sapphire

6 Februarie 2024, 12:10
Redacţia PiataAuto.md
Compania chinezească BYD, cea care în ultimul trimestru al anului 2023 a depăşit Tesla la nivel mondial la numărul de maşini electrice vândute trimestrial, dar deocamdată nu şi anual, pregăteşte un nou model electric care ţinteşte în mod evident să detroneze simbolurile americane ale propulsiei electrice ameţitor de rapide, Tesla Model S Plaid şi Lucid Air Sapphire.
Datele noului model chinezesc au apărut în registrul oficial al actelor depuse pentru omologarea noilor modele de automobile, un registru care a devenit o sursă preţioasă de informaţii sigure despre modelele care sunt la doar un pas de lansarea oficială, odată ce cer deja omologările finale. Şi anume acest registru publică informaţii despre noul BYD Yangwang U7.
Putem observa, deci, că producătorul chinez a ales să atribuie noul model subbrand-ului său Yangwang, cu care a lansat acum un an un hipercar electric concurent pentru Rimac Nevera, U9, care poate circula pe 3 roţi, ca şi modelele Citroen de cândva, graţie unei suspensii hidraulice.
Foto: BYD Yangwang U9

Aceeaşi divizie a lansat şi SUV-ul U8, care are 4 electromotoare şi poate face întoarcerea pe loc, dar şi mai impresionant e faptul că acest SUV poate pluti pe apă în caz de necesitate urgentă. Trebuie să spunem, însă, că U8 are propulsie electrică, cu 4 electromotoare, însă o baterie la jumătate din dimensiunea de care ar avea nevoie, energia de rezervă fiind asigurată de un motor pe benzină cu rol de generator, o soluţie despre care BYD spune că e temporară şi care ar urma să fie înlocuită în acest an cu o baterie completă, cu densitate energetică suficient de mare, încât să poată stoca necesarul de energie, păstrând flotanţa maşinii.
Foto: BYD Yangwang U8

Ei bine, şi iată că acum BYD e pe cale să lanseze noul Yangwang U7, un sedan luxos de 5.265 mm lungime, deci chiar niţel mai lung decât Tesla Model S şi Lucid Air, ajungând pe la nivelul lui Mercedes S-Class long. Noul model chinezesc va avea 2 metri lăţime şi 1.52 metri înălţime.
Cea mai impresionantă, însă, nu e dimensiunea noului model chinezesc, ci performanţa acestuia, actele de omologare indicând o putere cumulată a electromotoarelor de 960 kW, adică 1.305 CP! Asta înseamnă mai mult decât Tesla Model S Plaid, care are 1.020 CP, şi decât Lucid Air Sapphire, care are 1.234 CP! Şi intuim că noul model chinezesc va face uz de 4 electromotoare, nu 3, pentru a reuşi eventual să se apropie şi de cifrele de acceleraţie ale concurenţilor americani, sau poate chiar să-i depăşească.
Foto: Lucid Air Sapphire

Surprinzător, dar la o asemenea putere sumară de aproape 1 MW, necesară propulsiei, noul model electric chinezesc va face uz de o baterie LFP, nu litiu-ion. Bateriile LFP, sau litiu-fier-fosfat, erau considerate cândva o alternativă mai ieftină pentru litiu-ion, dar cu o densitate energetică mai mică, fapt care le făcea mai grele şi nu la fel de capabile de puteri mari de descărcare în raport cu dimensiuni mai compacte, ca să alimenteze motoare ultra puternice. În ultimul an bateriile LFP au evoluat foarte mult şi au început a fi puse pe foarte multe modele, inclusiv cu pretenţii premium. Dar în afară de chinezi, încă nimeni nu a îndrăznit să folosească baterii LFP pe o maşină cu aproape 1 MW putere! Iar asta ne arată cât de mult au evoluat chinezii în aceste baterii doar în ultimii doi ani!
Bateria noului BYD Yangwang U7 va avea o capacitate de 135,5 kWh, care-i va asigura noului model o autonomie declarată de 800 km, calculată în conformitate cu standardul chinezesc. Chiar dacă autonomia reală va fi de 550-650 km pentru acest model, ea va fi oricum surprinzătoare în combinaţie cu un sistem de propulsie atât de puternic.
2
9,764
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!