VW a dat în judecată un dealer din Germania, după ce acesta a importat modele electrice din China, produse tot de VW

5 Februarie 2024, 11:24
Redacţia PiataAuto.md
O situaţie curioasă are loc în Germania, unde producătorul VW a dat în judecată un dealer după ce acesta a importat 22 de maşini electrice din China, produse tot de VW. Dealerul îşi explică importul prin faptul că VW vinde maşini electrice în China la un preţ mult mai mic, iar el s-a gândit că eventualii cumpărători germani vor aprecia preţuri mai mici la maşinile mărcii. VW, însă, pare determinat să lupte cu toată forţa cu acest dealer, obţinând şi un ordin de sechestrare a maşinilor şi intenţionând să obţină în instanţă o decizie prin care acestea să fie distruse şi niciuna din ele să nu mai ajungă să fie vândută în Germania.
Dealerul Gregory Brudny e unul din cei care consideră că preţurile modelelor VW, în special cele electrice, au urcat până la valori nejustificat de mari. În acelaşi timp, aceleaşi modele VW sunt vândute în China adeseori la jumătate de preţ. În unele cazuri, precum la VW ID.7, există o diferenţă de motor, dar de multe ori diferenţa e doar în câteva setări şi echipări, spune el. Şi deoarece în prezent producţia maşinilor electrice e mult mai automatizată, iar salariile în China nu mai sunt la fel de mici cum erau acum 20 de ani, dealerul consideră că nu prea există justificări care să susţină această diferenţă de preţ dublu în Germania faţă de China.
Foto: VW ID.7 în China

Spre exemplu, ID.7 porneşte de la 57.000 euro în Germania, iar în China — de la echivalentul a 30.800 euro. Până şi micuţul VW ID.3 începe în Germania de la 40.000 euro, în timp ce în China el e vândut cu doar 16.000 euro! Dealer-ul din Germania a observat modelul ID.6, care e vândut în China, dar nu şi în Germania, şi care e o versiune mai lungă a lui VW ID.4, practic. Dacă în Germania ID.4 începe de la aproape 43.000 euro, atunci în China modelul mai mare ID.6 începe de la echivalentul a 33.700 euro, deci aproape 10 mii euro mai ieftin în timp ce maşina e mai mare.
_Foto. VW ID.6

Astfel, dealerul a cumpărat 22 de asemenea exemplare de ID.6 din China şi a făcut-o direct de la uzina VW-FAW din China, care i-a trimis o factură, pe care acesta a achitat-o şi ulterior a primit şi maşinile în Germania. Fiind vorba de maşini electrice, omologarea lor pentru Germania şi UE a fost mult mai simplă datorită nivelului 0 de emisii, fiind nevoie de doar câteva adaptări de soft şi mici modificări. Cu aceste modificări făcute, TUV-ul german i-a dată undă verde dealer-ului pentru aceste modele, emiţându-i certificatele de conformitate şi permiţându-i efectiv vânzarea maşinilor către public.
După ce a avut toate actele în regulă, dealer-ul german a plasat primele publicităţi pentru maşinile sale şi imediat s-a pomenit cu o reacţie din partea producătorului. VW a dat în judecată dealer-ul, cerând şi obţinând totodată blocarea vânzărilor acestor maşini pe perioada procesului, efectiv sechestrând aceste maşini, pe cheltuiala dealer-ului, care e nevoit acum să plătească 8.000 euro pe lună în costuri de păstrare a maşinilor sechestrate. Mai mult ca atât, VW cere în instanţă ca aceasta să dispună distrugerea maşinilor importate din China, tot pe cheltuiala dealer-ului, fără vreo rambursare a costurilor plătite de acesta fabricii sale din China sau a altor costuri de transport şi import. Dacă instanţa va dispune distrugerea, dealer-ul va trebui să plătească circa 15.000 euro pe fiecare maşină doar pentru acest serviciu.
Fani VW, însă, dar şi presa germană, au reacţionat la povestea acestui dealer şi o mare parte din ei îi iau apărarea prin poziţia lui de a lupta cu preţurile nejustificat de mari ale VW în Germania. Dealer-ul spune că odată ce el a cumpărat maşinile de la o fabrică oficială VW, plătind pentru ele într-o tranzacţie absolut legală, iar ulterior a obţinut toate omologările şi certificările necesare de la autorităţile germane, e nedrept ca cineva să încerce să-l blocheze acum şi să-l impună să distrugă maşini care au dreptul legal de a fi vândute cumpărătorilor din Germania.
VW a fost întrebat de presa germană care e motivul pentru care cere distrugerea unor maşini omologate, iar în răspunsul companiei se spune că maşinile fabricate în China diferă de cele europene, iar cea mai importantă deosebire e faptul că în acele maşini lipseşte sistemul de apelare a serviciilor de urgenţă în caz de accident, iar acest sistem e deja obligatoriu în UE. Respectiv, pe acest element se bazează şi cazul VW în instanţă, prin care producătorul încearcă să distrugă aceste maşini şi să pedepsească exemplar acest dealer care a avut ideea de a importa maşini electrice cu emblema VW mai ieftine din China.
1
30,093
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!