Producătorul german de cablaje Leoni, care are 10 fabrici şi în România, cu 12.000 de angajaţi, a fost cumpărat de o companie chineză

20 Septembrie 2024, 07:53
Redacţia PiataAuto.md
Producătorul german de cablaje Leoni, una din cele mai mari şi renumite companii din această industrie, a fost cumpărat de compania chineză Luxshare. Compania din China va deţine astfel pachetul majoritar de 50,1% din acţiunile Leoni, iar simultan o subsidiară din Singapore a chinezilor va achiziţiona divizia ACS de producţie a cablurilor de la Leoni.
Leoni e un furnizor de sisteme de cablaje atât pentru producători europeni, cât şi pentru cei americani, iar astfel chinezii vor fi cei care vor produce aceste sisteme electronice pentru producătorii europeni şi americani. S-ar putea ca unii producători americani să nu fie foarte fericiţi de noul acţionariat al companiei, întrucât în SUA existaseră mai multe investigaţii cu riscurile de securitate cibernetică implantate în macaralele portuare şi centralele de baterii chinezeşti prin portiţe electronice implantate din timp, ceea ce determinase emiterea mai multor directive de a evita acest produse sensibile din China. Şi dacă atunci totul părea o posibilă utopie, după ştirile recente cu pager-erele din Liban şi alte dispozitive de acolo nimic nu mai mare imposibil.
Ei bine, dar şi fără aceste riscuri strategice vânzarea Leoni către chinezi va avea un impact major, întrucât compania e una de talie mare la nivelul industriei europene şi are şi mulţi angajaţi. Doar în România Leoni are în 2024 12.000 de angajaţi, cu 10 fabrici în Arad, Bistriţa, Piteşti, Beiuş, Luduş, Marghita şi Bumbeşti-Jiu. Prin urmare, Leoni e un jucător important şi în industria din România, iar cablajele sale ajung inclusiv şi pe modelele Dacia.
Deşi are un număr imens de fabrici în Europa, preţul de vânzare al Leoni a fost neaşteptat de mic — de doar 320 milioane euro pentru divizia de cablaje şi încă 205 milioane euro pentru pachetul de control de acţiuni în Leoni. După achiziţie, divizia de cablaje, numită ACS, va începe să opereze ca o companie autonomă, deci cu siguranţă vor urma restructurări care vor afecta cel puţin statutul tuturor fabricilor.
În acelaşi timp, Luxshare e un producător specializat în electronice şi conectoare în China şi are cu siguranţă experienţă poate chiar mai avansată decât Leoni în tot ce înseamnă maşini de generaţie nouă, comandate în primul rând prin soft.
Şi nu în ultimul rând tranzacţia de acum a fost dictată şi de situaţia financiară dificilă a celor de la Leoni, cu datorii de peste 650 milioane de euro, aflaţi în procedură de pre-insolvenţă în Germania.
Astfel, tranzacţia cu Luxshare va aduce o infuzie de capital menită să stabilizeze Leoni, chiar şi cu preţul vânzării pachetului majoritar şi a întregii divizii de cablaje. Şi, uitându-ne la preţul de vânzare, e clar că acesta abia de acoperă nişte costuri brute ale fabricilor propriu-zise şi terenurilor pe care sunt amplasate, în timp ce valoarea adăugată pe care o poate aduce Leoni a cam fost ştearsă din acest preţ. Or, atunci când o companie e vândută la un pas de insolvenţă, e greu să mai insişti cu preţul da de potenţialul enorm al acestei companii.
1
1,884
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!