Prima pagină  »  Ştiri  »  50 de ani in urma: Volvo PV444 devenea modelul PV544
24 IULIE 2008, 03:36
5,302
0
50 de ani in urma: Volvo PV444 devenea modelul PV544
De Ilie Toma
0
Cand, in vara lui 1956, a fost prezentat Volvo Amazon, foarte multi considerau ca sfarsitul modelului PV din gama suedeza este foarte aproape. Totusi, beneficiind de o categorie fidela de clienti si vanzari bune atat in Suedia cat si catre export, modelul PV a avut parte de o a doua viata. La 25 august 1958, Volvo a prezentat modelul continuator, numit 544.

Nu s-au intamplat prea multe cazuri cand economistul Assar Gabrielson, fondator si sef al Volvo, ar fi gresit in calculele sale. Si totusi, au existat cateva cazuri, iar unul din ele a fost atunci cand a planificat un volum de 8 000 de modele PV444 care urmau sa fie produse, iar ulterior predictia sa a fost revizuita in favoarea cifrei de 12 000 de unitati... Nici una din aceste predictii nu s-a adeverit totusi. Mai multi ani dupa lansarea modelului, productia totala a insumat peste 200 000 de unitati produse! Iar daca mai includem in calcule si succesorul sau, PV544, cifra totala de unitati produse trece de jumatate de milion! Daca ai intreba astazi un suedez cu o varsta mai mare de 45 de ani ce model a simbolizat Volvo, raspunsul, in 99 cazuri din 100 va fi PV!

Parbrizul neseparat era marea noutate!

Scheletul caroseriei noului model era, in principiu, acelasi ca si pe 444, insa, marea noutate a lui PV544 venea odata cu parbrizul neseparat in doua sectiuni, cum se obisnuia pana atunci. Modelul a primit asftel un aspect mult mai modern. O alta noutate era disponibilitatea a 5 locuri in interior, de unde provine si cifra “5” din numele modelului.

Supravietuitorul

Productia modelului a continuat mult timp, fiind relativ ieftin ca si cost de productie. Progresele tehnologice de la Volvo le-au permis suedezilor sa pastreze actual modelul din punct de vedere tehnic. Totusi, existau cateva aspecte tehnice la care PV544 era vulnerabil: modelul nu a fost echipat niciodata cu frane pe discuri, spre deosebire de modelul Amazon. O alta parte slaba mostenita inca de la PV444, PV 544 o avea la incuietorile usilor – acestea erau gandite dupa modelul incuietorilor incuietorilor casnice de usi, ceea ce facea dificila inchiderea eficienta a usilor masinii, iar in timp acestea inevitabil cedau. In majoritatea aspectelor, insa, PV544, se apropia de perfectiune.

Catre jumatatea anilor ’60 modelul a inceput a trece in anonimat, bucurandu-se insa de o clientela stabila exclusivista. Totusi, modelul devenise invechit moral, insa era o masina atat de buna pentru a-i fi stopata productia!

Timpul nu putea fi oprit insa, si in 1965 a fost prezentata versiunea pentru 1966, dupa care a venit si timpul luarii de ramas bun. La data de 20 octombrie 1965, ora 15:00, la fabrica din Lundby, ultimul model PV544 a parasit linia de asamblare, cu numarul 440 000, vopsit in culoare Black Spot. Acest automobil poate fi vazut astazi la muzeul Volvo.

Din numarul total de 440 000 de unitati PV produse, 160 000 au fost exportate, in timp ce 280 000 de unitati au fost vandute in Suedia. Multe din aceste automobile servesc inca si astazi proprietarilor in calitate de masini cu care se circula zilnic...


Importator oficial Volvo in Republica Moldova:
DAAC Hermes - Showroom Volvo
bd. Cantemir, 14, Chisinau
Telefon: 578-930
www.volvocars.md
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!