Prima pagină  »  Ştiri  »  Oficial: noul BMW Seria 6 Convertible
19 NOIEMBRIE 2010, 17:19
1,387
0
Oficial: noul BMW Seria 6 Convertible
De Ilie Toma
0
“Iti taie rasuflarea”, “irezistibil”, “perfect” – acestea sunt, de obicei, cuvintele care descriu, de-a lungul istoriei, modelele decapotabile BMW. Iar acum producatorul german deschide un nou capitol in istoria acestora, prin lansarea noii generatii Seria 6, in versiunea sa decapotabila.

Noul BMW Seria 6 Convertible aduce simtul estetic al formelor unui automobil la un nou nivel, dar vine in acelasi timp cu motoare dintre cele mai eficiente, tehnologii dintre cele mai avansate, un sasiu incredibil de inteligent si un nivel nemaintalnit al confortului.

Formele masinii isi au originea, in mare parte, in Concept 6 Series, prezentat acum aproape 2 luni la Salonul Auto de la Paris. Noua decapotabila BMW Seria 6 ramane fidela traditiilor, venind cu un acoperis soft-top, din matrial textil, dar actionat electric. Partea laterala aduce un profil suplu si elegant, cu linii neintrerupte, dar bine profilate, care ii denota puterea si setea de performanta.

Privit din spate, profilul noii Serii 6 aduce a forma unui “V”. Cu un ecartament crescut fata de generatia anterioara, si cu o forma usor concava a usii portbagajului, partea spate a noii generatii aduce impresii unei fixari de neclintit pe asflat.

In interior, consola centrala este orientata catre sofer, urmand tonul dat de noua generatie BMW Seria 5. BMW pare astfel sa isi repuna in valoare sportivitatea ca un atribut esential al marcii, si o face cu o deosebita iscusinta. Pe panoul de bord, display-ul sistemului media formeaza, pentru prima data intr-un model BMW, un corp individual, renuntandu-se la “ascunzatorile” clasice de pana acum. Prin aceasta noua silueta, display-ul, care poate masura pana la 10.2 inch, creaza impresia unui flatscreen de mari dimensiuni.

In momentul lansarii, sub capota noului BMW Seria 6 Convertible se va putea regasi fie un motor V8, fie unul V6, ambele fiind dotate cu tehnologia TwinPower Turbo. Primul, V8-ul, are o cilindree de 4.4 litri si dezvolta 407 CP intre 5500 si 6400 rpm, in timp ce cuplul livrat de acesta atinge 600 Nm, intre 1750 rpm si 4500 rpm. Unicitatea acestui motor vine din pozitionarea celor doua turbocharger-e in interiorul “V”-ului format de cele doua unitati de cilindri. Noul BMW 650i Convertible, sub capota caruia si-a facut loc acest propulsor, accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 5.0 secunde! Viteza maxima este, in mod traditional, limitata la 250 km/h. Cu toata puterea si performanta care o ofera, acest motor V8 de 4.4 litri indica o cifra extrem de moderata de consum: doar 10.7 litri la 100 km.

Unitatea de 6 cilindri in linie se va regasi sub capota lui 640i Convertible, aceasta avand o cilindree de 3.0 litri si livrand 320 CP, la 5800 rpm. Cuplul maxim se situeaza la valoarea de 450 Nm, si este disponibil intre 1300 si 4500 rpm. Cu acest motor sub capota, noua Serie 6 Convertible va putea accelera de la 0 la 100 km/h in 5.7 secunde. Viteza maxima este de asemenea limitata electronic la 250 km/h. Consumul: doar 7.9 litri/100 km. Ambele motoare vor fi cuplate la o transmisie automata cu 8 rapoarte.



Directia noului model este asistata electric, iar optional mai este disponibil si sistemul Integral Active Steering, care vireaza partial si rotile puntii spate atunci cand volanul este intors mai puternic. Aceasta optiune transforma noua Serie 6 intr-o masina deosebit de manevrabila, pe de o parte, dar si deosebit de precisa in condus dinamic, pe de alta. De asemenea, tot optional mai este disponibil si sistemul Adaptive Drive, care poate ajusta forta de reactie a amortizoarelor si previne devierile nedorite de la traiectorie ale masinii. Inteligenta sasiului este dusa mai departe de traditionalul sistem DSC (Dynamic Stability Control), care, pe noua Seria 6 Convertible, inglobeaza o lunga sesie de alte sisteme, si asigura functionarea optima intre acestea. Aici putem enumera sisteme precum ABS, DTC (Dynamic Traction Control – sistem care previne depararea rotilor in momentele de acceleratii agresive), CBC (Cornering Brake Control – sistem care ajusteaza forta de franare individual pentru fiecare roata, in momentele abordarii virajelor in viteza, astfel incat sa mentina intotdeauna vehiculul controlabil si manevrabil), DBC (Dynamic Brake Control – sistem care asista momentele de franare de urgenta), si Start-off Asistant, care mentine masina nemiscata la ridicarea piciorului de pe frana in panta pana la includerea acceleratiei.

Noul BMW Seria 6 Convertible va fi asamblat la uzina BMW din Dingolfing, Germania, care este si cea mai mare locatie de productie a grupului BWM. Tot aici mai sunt produse si Seria 7 si Seria 5.
GALERIE FOTO (32 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!