Prima pagină  »  Ştiri  »  Noul BMW X1 xDrive28i: BMW revine la motoarele turbo in patru
24 IANUARIE 2011, 14:16
1,326
0
Noul BMW X1 xDrive28i: BMW revine la motoarele turbo in patru cilindri
De Ilie Toma
0
BMW face un pas major in strategia dezvoltarii unitatilor de propulsie, lansand pe X1 primul motor cu patru cilindri, echipat cu sistemul TwinPower Turbo. Motorul este, in mare parte, dezvoltat pe baza legendarelor motoare cu 6 cilindri in linie a celor de la BMW si include toate tehnologiile de varf ale ingineriei bavareze.

Mai exact, motorul a fost dezvoltat pe baza propulsorului de 3.0 litri si 6 cilindri in linie, care dezvolta 306 CP si care se regaseste sub capota majoritatii modelelor BMW. Aritmetica pare a fi destul de simpla – odata cu “taierea” a doi cilindri din cei 6, au rezultat 4 cilindri, care insumeaza o cilindree de 2.0 litri (1997 cm cubi).

Noul propulsor dispune de injectie directa de inalta precizie, turboaspirare pe principiul twin-scroll si sistem de control variabil al timpilor de operare a valvelor - VALVETRONIC. Motorul dezvolta 245 CP la 5000 rpm, in versiunea in care debuteaza pe X1 xDrive 28i. Cuplul maxim se cifreaza la 350 Nm, iar aceasta valoare se realizeaza la turatii incredibil de moderate: 1250 rpm. Noua unitate va propulsa SUV-ul de la 0 la 100 km/h in 6.1 secunde in cazul transmisiei manuale si in 6.5 secunde in cazul celei automate, ambele indicand o viteza maxima de 240 km/h.

Principiul twin-scroll, in cazul noului motor, inseamna ca evacuarea este separata in doua canale distincte, fiecare captand fluxul de gaze de la cate 2 dintre cilindri. Cele doua cai de evacuare continua in mod independent pana la contactul cu turbina, evoluand aici in forma unei spirale. In acest fel, rezistenta turbinei la rotatii mici este mult mai mica, iar energia gazelor de esapament poate fi utilizata mai eficient pentru a pune in miscare turbina, minimizandu-se efectul de turbolag.

Noul motor aduce indiscutabil o eficienta sporita si este gandit sa raspunda strategiei de dezvoltare a setului de tehnologii EfficientDynamics. Pe X1 xDrive28i noul propulsor va reusi sa atinga un consum mixt de 7.9 litri/100 km. Noul X1 xDrive28i va fi echipat standard cu transmisie manuala in 6 rapoarte, precum si cu sistem de regenerare a energiei la franare, indicator al momentului potrivit de schimbare a treptelor, sistem Start-Stop, precum si functionare “la cerere” a sistemelor de asistenta, cum ar fi asistarea directiei. Este impresionant si faptul ca noul X1 xDrive28i va oferi acelasi consum atat pentru versiunea cu transmisie manuala, cat si pentru cea cu transmisie automata.
GALERIE FOTO (26 IMAGINI)
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!