În ultimul deceniu, mai mulţi producători şi-au aruncat privirea în trecut pentru a găsi inspiraţia în crearea viitorului. Aici vorbim despre MINI, reinventat de BMW, modelul Fiat 500 al italienilor sau Beetle-ul celor de la Volkswagen. Cei de la Mercedes-Benz, însă, au trecut o cale anevoioasă de reînviere a mărcii Maybach, marcă ce nu nu s-a bucurat de un succes similar celor menţionate mai sus.
La doar zece ani după ce Maybach a reînviat din propria cenuşă, Daimler anunţă înmormântarea brandului de lux, odată cu apariţia pe piaţă a noii generaţii a Clasei S, în anul 2013. Nu mai are rost să dezvoltăm o viitoare generaţie a modelelor Maybach, declară Dieter Zetsche, şeful Daimler. Viitorul S-Class este atât de perfect, încât va înlocui pur şi simplu şi nişa de piaţă a lui Maybach, mai adaugă Zetsche.
Născută în anii 30 ai secolului trecut, marca Maybach şi-a propus, odată cu renaşterea sa sub umbrela celor de la Mercedes-Benz, să concureze cu mărci precum Rolls-Royce şi Bentley. Primul concept din era renaşterii a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Tokyo din 1997, iar după cinci ani au apărut şi modelele de serie Maybach 57 şi 62.
Însă cifra estimativă de vânzări, de 2,000 de unităţi anual, nu a fost niciodată atinsă. Numai în SUA, din 2003 până în 2010 au fost vândute în total 1,112 exemplare, în timp ce, conform estimărilor, această cifră cumulativă ar fi trebuit să însumeze cel puţin 8,000 de exemplare.
În ultimii ani Daimler şi-a slăbit poziţia în segmentul de lux şi pe fundalul ascensiunii de succes a concurenţilor săi BMW şi Audi, iar decizia de a trage apa, grotesc vorbind, după brandul Maybach, ar trebui să le permită germanilor să se focuseze exclusiv asupra mărcii Mercedes-Benz.
E păcat, dacă stăm să ne amintim, că cei de la Daimler, au abandonat în vremuri de cumpănă mai mult mărci. Dacă la sfârşitul secolului trecut Daimler forma în mod solemn un grup comun cu americanii de la Chrysler, apoi la începutul noului secol, înaintea crizei, mărcile americane Chrysler, Jeep şi Dodge au fost abandonate şi lăsate să moară. Noroc de Fiat, care le-a salvat şi reînviat, iar acum începe să scoată şi primele roade.
Totuşi, şeful Daimler pare sigur de corectitudinea deciziilor luate. Mercedes-Benz pregăteşte un atac grandios în segmentul de lux. Întotdeauna am dominat în acest segment şi vom domina în continuare. Nu vrem să fim devansaţi de cineva!...