Prima pagină  »  Ştiri  »  Adio, Saab!
20 DECEMBRIE 2011, 13:17
2,832
11
Adio, Saab!
De Ilie Toma
5
GALERIE FOTO (25 IMAGINI)
După o serie lungă de tentative de a păstra „în viaţă” marca Saab, ieri consiliul de directori al producătorului a cedat sub presiunile celor de la General Motors şi a anunţat falimentul.

De astăzi, Saab este istorie. Chiar dacă managerii Saab reuşiseră să găsească investitori chinezi pregătiţi să investească în renaşterea mărcii suedeze pe un termen lung, „ex-părintele” american, General Motors, cu care Saab mai era legat printr-o serie de obligaţii, a fost împotriva acordului semnat între suedezi şi investitorii chinezi, blocând astfel şansa unui viitor luminos pentru Saab. La rândul lor, chinezii au declarat că investiţiile, atât de necesare pentru Saab, nu mai pot fi realizate din cauza complicaţiilor apărute cu americanii de la GM.

„Dacă nu eu, atunci nimeni” – ăsta pare să fie sloganul după care au acţionat americanii în această situaţie. Conduşi de temerea că proiectele şi tehnologiile unor platforme precum Saab 9-5 ar putea ajunge pe mâna chinezilor, americanii au preferat să inducă marca suedeză într-o moarte forţată tocmai în momentul când aceştia îşi găsiseră salvarea, în loc să îi permită să se dezvolte sub umbrela chineză.

În aceste condiţii, unica decizie pe care au putut-o lua managerii Saab a fost cea de declarare a falimentului, în favoarea creditorilor şi acţionarilor Saab. Păcat! „Noul” Saab 9-5 s-a stins înainte de a răsări cu adevărat. Lumea auto are, de astăzi, cu o marcă activă mai puţin. Suedia, şi Europa la rândul său, vor avea încă o uzină pustie în Trollhattan, patria celor de la Saab, plus câteva mii de oameni rămaşi şomeri. Saab e isorie. Adio Saab! Ruşine GM!
COMENTARII (11)
Crazywolf
Chişinău
la 20 Decembrie 2011 - 15:20
mda... chiar ca - Adio Saab! Ruşine GM!
0
0
Mihail
Chişinău
la 20 Decembrie 2011 - 16:31
Crazywolf da shi rusine? GM o vinduto binisor si larividere.

sunt multi oameni in lumea asta care nau experienta de piata! visaza la malai pe timp de iarna si iaca unde so ajuns!

managerii de la saab nu stiu ca pina ati face loc pe piata tre sa intri cu un pret mai mic sati fasi oleaca de nume.... ei srazu o pus niste sume parcar si la mercedes....

nu doresc rau nimanui dar saab era o marca care mai devreme sau mai tarziu trebuia sa dea pe pince.... pentru ca nu faceau nici o reforma....
Directorii din start dupa ceau cumparato de la GM au facut planuri exacte... sa vinda atitea cu asa preturi ... dap stati ve oleaca piata ii pe cit de mare si profitabila e tot atit de riscanta...

Lucrurile au mers prost de la inceput dar ei tot visau frumos.... INCAPABILI...

uite daca se inspirau de la chinezi poate ca avrau so duca mai bine...(chinezu la inceput iti da gratis pin isi face oleac de reclama si pe urma incep profiturile)...

Volvo nu avea un viitor mai bun ca a SAABULUI dar mintea chinezului a puso pe roate si ia dublat valoare si profiturile...
0
2
Constantin-Padure.com
Piatra Neamţ, România
la 20 Decembrie 2011 - 17:29
Pai americanii au fost gelosi pe succesul chinezilor de la Volvo.. Pe buna dreptate americanii au simtit concurenta chineza dar asta nu-i va face pe chinezi sa se opreasca din ascensiune ...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Decembrie 2011 - 18:21
Crazywolf: Nu GM a vindut-o, ci Swedish Automobile (fosta Spyker Cars). Doar ei au preluat-o de la GM in 2010 si au dorit sa atraga investitii, dar fara succes. Actiunile Swedish Automobile au scazut in urma informatiei cu 67%, la 7 centi pe unitate. Swedish Automobile intentiona ca Saab sa ajunga la vinzari de 120.000 de vehicule pe an si sa devina profitabil pana in 2012. Vinzarile Saab nu au atins niciodata aceasta tinta, iar in 2010 au totalizat 31.696 de masini. GM, care are dreptul sa influenteze deciziile legate de Saab datori legaturilor tehnologice, a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca nu poate sustine propunerile de salvare a Saab intrucat ar afecta compania americana. Intre companiile interesare de Saab au fost Pang Da Automobile Trade din China si bancherul rus Vladimir Antonov, fost actionar al Spyker.
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 20 Decembrie 2011 - 18:23
Cam ceea ce a zis si Mihai.
0
0
TM_BS
Chişinău
la 20 Decembrie 2011 - 22:48
Mihai are totala dreptate....Managerii de la Saab sun chiar incapabili...sa ruinez o companie cu asha istorie bogata....e chiar rushinos....
0
0
dima
Chişinău
la 20 Decembrie 2011 - 23:30
baieti cred ca gresiti si nau nimic aici managerii, inchipuitiva ca miine mercedes vor face masini de 5 mii euro, da sint ieftine, da oamenii care cumparau pina acum mercedesuri nu le vor mai cumpara, asa si saab, ei nu puteau sa scada preturile fiindca altfel falimentau mai inainte.
0
0
dima
Chişinău
la 20 Decembrie 2011 - 23:33
abia acum am citi ce scrie in text, daca e adevart atunci nu are importanta preturile si calitatea, aici e doar politica!
0
0
TM_BS
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 22:03
Oricum nu exista situatie fara ieshire....se reduc locurile de munca...se miscshoreaza salariile...se incheie contracte cu alti furnizori...se ieau credete de la banca....se deschid fabrici in alte tari unde forta de munca e mai ieftina...sunt multe posibilitati de a evita falimentul...dar astea trebuiau facute la timpul lor...acum e prea tirziu...
0
0
TM_BS
Chişinău
la 21 Decembrie 2011 - 22:04
Sincer nici nu-mi pare foarte rau...niciodata n-am avut vreo atractie deosebita fata de un Saab...
0
0
VB_1One
Floreşti, Moldova
la 31 Decembrie 2011 - 15:49
TM_BS: fiecarui ce-i al lui...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
Ştiri după categorii
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!