Volvo lucrează asupra unui motor de 2.0 litri cu trei turbine şi 450 CP!
7 Octombrie 2014, 16:40
Grupul Volkswagen deja dispune de un propulsor turbo de 2.0 litri şi 420 CP, care a fost prezentat pe Audi TT quattro sport concept. Dar suedezii au ridicat ştacheta, dezvoltând un propulsor de 2.0 litri în 4 cilindri, care oferă 450 CP!

Proiectul este numit ca High Performance Drive-E Powertrain Concept şi este dotat cu trei turbine! Conceptul este similar cu cel, ce a fost aplicat pe dieselul lui Audi RS5 TDI concept. Deci pe lângă două turbine convenţionale, există şi un turbocompresor electric!

Sistemul turbo cu trei turbocompresoare lucrează în felul următor: turbina electrică joacă un rol ajutător, direcţionând aerul comprimat către cele două turbine paralele, care la rândul lor, îl comprimă şi mai tare şi îl ghidează către colectorul admisiei, concomitent răcindu-l cu ajutorul intercoolerului.

Pentru acest volum imens de aer comprimat, a fost nevoie şi de un sistem performant de alimentare
cu combustibil, care a fost elaborat
de niponii de la DENSO. În rezultat, sistemul dotat cu injectoare performante şi două pompe
de combustibil, sporeşte
presiunea la 250 bari.
Suedezii afirmă, că implementarea sistemului cu trei turbocompresoare,
a exclus în totalitate aşa numitul
„turbolag”, care este caracteristic propulsoarelor turboaspirate de cilindree mică.
Nouă nu ne
rămâne decât
să sperăm, ca
acest monstru de
2.0 litri şi 450 CP se va
regăsi curând pe modelele de
performanţă Volvo Polestar, dar
la moment, propulsorul este în
dezvoltare şi pare făcut într-un
atelier de tuning. Această senzaţie este sporită de cele două turbocompresoare de origine MOPAR, conductele din silicon SAMCO Sport, colectorul sistemului de evacuare sudat manual şi filtru sport de la Pipercross – aceste elemente vor fi revizuite pe motorul de serie. Acum propulsorul tri-turbo este testat pe sedanul Volvo S60.
PiataAuto.mdValeriu Bahnaru
1
2,519
GALERIE FOTO (8 IMAGINI)
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE)
COMENTARII (11)
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 7 Octombrie 2014 - 17:56
Dodge Dart Rally Version 4x4 2.0 SINGLE Turbo - 600CP / 745Nm
0-100: 2 secunde.
0
0
GRED
Chişinău
la 7 Octombrie 2014 - 18:10
Rally Version !
0
0
GRED
Chişinău
la 7 Octombrie 2014 - 18:10
Tre sa cari inginerii si personalul dupa tine cu Autocarul ...
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 7 Octombrie 2014 - 18:15
Care-i problema nene ?
Imaginatia ta iti perimte sa realizezi ca poate fi 2 feluri de tuning....ori direct din frabrica, ori inafara ei....si ce daca e Rally Version ? Pai da - e de rally , si care-i treaba ?
Ti-am zis....2.0 CU O SINGURA TURBINA....600CP ....si asta de citiva ani exista...
0
0
GRED
Chişinău
la 7 Octombrie 2014 - 18:37
Bine taica. Am inteles.
Credeam ca discutam de modelele de serie...
In asa caz mi se pare mai interesant motorul de la Renault de 1.6 Litri cu 760 Cai Putere !!! Sau nu ? :)
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 7 Octombrie 2014 - 18:42
poate vorbim de motoare de GT-R-uri sau Golf-uri de 2 litri si peste 1100CP ?

Bai, ce conteaza "de serie" sau "nu de serie" ???
Care-i diferenta daca tuningul e facut direct in fabrica ?? shii cu tine bai ?
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 7 Octombrie 2014 - 18:44
Eu amu nu graiesc de Formula 1 bai.....1.6 sh 760cp........pune tu motoru ista care s invirteste cu vreo 18000RPM pe o masina de peste 1,5 tone sa vedem ce face...
0
0
GRED
Chişinău
la 7 Octombrie 2014 - 18:46
ah bine bine - vorbim dar de ce vrei tu - numa nu de Formula_1.
0
0
GRED
Chişinău
la 7 Octombrie 2014 - 18:47
Referitor la HP per kg sigur ca ai dreptate - torgue-ul e important.
De aia imi plac mie "Kirovetz - 700" - din alea galbene daca stii :)
0
0
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 7 Octombrie 2014 - 18:49
de ce bagi du F1 in discutie cind acolo e cu totu altceva, a ?

0
0
Roman
Chişinău
la 8 Octombrie 2014 - 12:21
Eugen0, nu-i greu (relativ) sa ai o putere mare dintr-un motor. Reteta e simpla - bagi o turbina mare, ii asiguri alimentarea cu petrol si aer si ai rezultat. E mult mai greu sa ai un motor cu turbina rafinat, care sa fie fiabil. Sa poti conduce cu comfort in oras, in ambuteiaje de ex. Exemplul tau nu-i cel mai reusit...
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!