Automobilele redacţiei: Mercedes-Benz C-Class marchează 35,000 km parcurşi
13 Noiembrie 2015, 13:57
Iată că şi automobilul mai nou din garajul redacţional – noua generaţie Mercedes-Benz C-Class – avansează în numărul de kilometri parcurşi şi
timpul de exploatare. Avem cam un an şi jumătate de când acest nou model german s-a alăturat redacţiei noastre, ceea ce înseamnă că maşina încă se
află în perioada de garanţie, dar, totuşi, un parcurs de 35 de mii de kilometri şi 18 luni de exploatare ne-au demonstrat deja foarte multe din caracteristicile acestui model, pe care le-aţi putea aştepta şi Dvs. în cazul unei achiziţii.
Probleme?

Asta e întrebarea obligatorie pe care o primim în cadrul unor discuţii mai detaliate despre acest model, toţi vor să ştie dacă noul C-Class are vreo problemă în exploatare în general, sau dacă cel puţin exemplarul nostru are vreo problemă. Despre exemplarul nostru v-am spus în relatarea precedentă că a avut o problemă minoră la vopseaua barei de protecţie faţă, formând, din senin, două bule. Bara a fost complet revopsită de service-ul oficial Mercedes-Benz în
cadrul adresării noastre pe garanţie, şi ea arată din nou ca ieşită din showroom, puteţi vedea şi din imaginile acestei relatări.

Un alt simptom pe care l-am observat în timp este legat de mouse-ul ăla magic de pe consola centrală. E o mostră hi-tech, menită să facă navigarea mai uşoară prin sistemul multimedia, iar pe
lângă asta să mai recunoască şi scrisul de mână, atunci când vreţi să formaţi numărul de telefon, de exemplu. Dar toate funcţiile de navigare sunt dublate şi de rotula de sub acest mouse. Cu alte cuvinte, în loc să atingeţi mouse-ul, puteţi roti acea rotulă până la itemul dorit dintr-un meniu şi să apăsaţi rotula pentru enter. În timpul condusului, trebuie să recunoaştem că operarea rotulei e mai intuitivă, întrucât prin paşii rotativi pe care îi face poţi şti exact
câţi itemi în sus sau în jos de deplasezi, fără a privi direct display-ul sistemului multimedia. Cu mouse-ul, totul depinde se viteza cu care gliesezi degetul pe el şi, evident, distanţa, fiind astfel nevoie de mai multe priviri la display. Dar asta e o problemă de comoditate, nu una de funcţionare tehnică. Cea de funcţionare tehnică vine de la mouse-ul care uneori pur şi simplu nu răspunde nici unei comenzi. E ca şi deconectat. Te poate ajuta doar restartarea sistemului multimedia, sau, eventual, repornirea motorului cu tot cu restarea sistemului multimedia. Dacă se întâmplă să observi că nu reacţionează mouse-ul, atunci practic nu ai nicio şansă să-l trezeşti la viaţă până la următoarea sesiune de condus. Şi cam de vreo două ori în săptămână mouse-ul îşi ia vacanţe. De asta el e mai mult un element de decor cu aer de hi-tech pe tunelul central, decât o chestie care să-ţi facă viaţa mai uşoară cu adevărat. Nişte căutări online ne-au relevat faptul că
mai mulţi proprietari ai actualei generaţii C-Class întâmpină acelaşi simptom ca şi noi, deci probabil e o problemă mai generală, cel puţin la primele vehicule fabricate.

Iarna trecută aveam un mic sunet ciudat în planşa de bord, care apărea uneori şi dispărea inexplicabil. Pe parcursul perioadei calde a anului n-am avut nici pic de sunet în întreg habitaclul. Acum, însă, odată cu răcirea timpului, dacă maşina rămâne în frig pe noapte, atunci când după câteva minute de mers sistemul de climatizare începe a sufla aer cald şi interiorul începe a se încălzi,
se mai aud pe ici colo nişte mici sunete de dilatare a materialelor plastice, parcă. După ce s-a încălzit habitaclul, din nou linişte absolută, chiar şi pe drumurile cu gropi. În concluzie, nu e o carenţă de asamblare a componentelor de interior, ci mai degrabă unele materiale manifestă modificări de volum în funcţie de temperatură. Nemţii erau un pic mai atenţi la aceste detalii discrete mai înainte, ne pare nouă. Aveau grijă ca materialele să nu se modifice în niciun fel la schimbările de temperatură, să nu producă sunete, să fie stabile structural. Acum există oarecum senzaţia unor materiale
foarte plăcute ochiului, foarte nobile, dar mai fragile nu ştiu cum. Şi consola din piano black, spre exemplu, are două urme de unghii pe ea, aşa că noi v-am recomanda să optaţi pentru o consolă acoperită cu inserţii mate de lemn, nu cu piano black.

Şi totuşi, aspectul interiorul s-a păstrat excelent, foarte aproape de felul în care arată o maşină ieşită din showroom. Toate butoanele şi polimerii au un aspect impecabil, iar tapiţeria din piele combinată cu textil arată şi ea foarte bine. Se observă nişte cute de piele doar pe scaunul cel mai utilizat, al
şoferului, în zona părţii stângi a
şezutului, pe unde se coboară
şi se urcă mereu.
Aceste cute
cute au apărut foarte repede după
achiziţie şi par să nu mai evolueze
deja, aşa că nu ne deranjează.
Celălalt scaun faţă şi bancheta
spate nu manifestă nici măcar
aceste cute.
Substrat tehnic

După cum ştiţi, exemplarul exploatat de noi este un C-Class C180, cu un motor turboaspirat pe benzină sub capotă, de 1.6 litri, cu 156 CP şi 250 Nm la activ. Evident, avem şi foarte multe întrebări de la Dvs. vizavi de specificul de exploatare al acestui motor turboaspirat, mai ales că celălalt automobil redacţional are un motor aspirat natural. Ei bine, un atribut foarte important
pentru un motor turboaspirat, cu un sistem modern de injecţie directă, pe care trebuie să-l ştiţi, e faptul că acestea pot fi mult mai pretenţioase la calitatea combustibilului. Astfel, în Moldova noi alimentăm maşina doar la staţiile Rompetrol, pentru că suntem siguri că putem beneficia de un combustibil de calitate. Iniţial optam pentru benzină 95 fără aditivi, pentru că ne îngrijoram să nu dezechilibrăm creierii electronici ai motorului, apoi când am văzut în
călătoriile de peste hotare că motorul se simte perfect cu benzină aditivată, am trecut la Efix 95 şi în Moldova. Şi într-adevăr, motorul pare să se simtă şi mai bine, iar media de consum pare să fie şi mai mică – între 7.5 şi 9.5 litri/1000 km în mediul urban, chiar şi în zilele cu ambuteiaje.

Motorul nostru turboaspirat nu ne-a creat nicio problemă – împinge la fel
de bine ca-n prima zi şi e la fel de vioi. De fapt, te obişnuieşti foarte repede cu ceva bun şi la fel se întâmplă cu senzaţia de a avea cuplul maxim de 250 Nm încă de la vreo 1,500 rpm. Motorul
este şi bine echilibrat, astfel încât uneori cutia de viteze poate menţine turaţiile motorului cuplat şi la 1,000 rpm-1,500 rpm. Turbolag-ul, ca şi la început, e practic inexistent, iar atunci când vrem
o doză rapidă de putere, cutia de viteze automată cu 7 trepte retrogradează imediat şi avem puterea dorită. Suntem, de altfel, foarte mulţumiţi de tandemul motorului cu cutia de viteze.
Suspensia maşinii nu ne-a creat nici ea nicio problemă până acum, nici măcar un sunet suspect. Da, uneori pe drumurile găunoase din Chişinău, ne zicem că ar fi preferabilă o capacitate mai mare de absorbţie, dar nici nu putem spune că ne dezbatem rinichii cu ea. E pur şi simplu o suspensie mai fermă, căreia îi plac mai mult drumurile civilizate. De îndată ce se iese la un carosabil mai civilizat, maşina oferă senzaţii pur şi simplu divine în călătorii, atât în materie de confort, cât şi în
materie de manevrabilitate şi naturaleţe în condus. Şi dacă tot am ajuns la plăcerea în condus, aici C-Class excelează. Din prima zi în care l-am condus ne-am îndrăgostit de senzaţiile din volan şi din scaunul şoferului şi această dragoste e la fel de intensă şi astăzi. E totuşi un fapt extrem de preţios să poţi urca în fiecare zi la volanul maşinii cu satisfacţia spirituală că vei mai avea parte de un episod de condus
cu plăcere veritabilă. În fiecare zi. Nu vei coborî niciodată mâhnit şi abătut din maşină, întotdeauna o călătorie la volan, fie ea şi scurtă, în interiorul oraşului, te va binedispune şi vei
ieşi mai inspirat de gânduri bune, mai satisfăcut de viaţă, chiar. E o senzaţie irepetabilă, plăcerea asta de condus atât de exaltantă. Puţine maşini în lume pot oferi asemenea senzaţii...

Dar să revenim la suspensie. Am mai primit întrebări dacă folosim des schimbarea regimurilor de rigiditate a
suspensiei, dacă tot avem sistemul AGILITY SELECT pe maşină, care ne permite să schimbăm regimurile maşinii între Eco, Comfort, Sport, Sport Plus şi Individual. Ei bine, stilul nostru de condus şi calitatea drumurilor ne dictează să folosim în proporţie de 98% regimul Confort în condus prin Moldova, atunci când suspensia e mai moale. Maşina rămâne extrem de manevrabilă, inclusiv şi pe drumuri denivelate în viraje, spre exemplu, iar cutia şi motorul răspund foarte bine intenţiilor de acceleraţii mai pronunţate atunci când avem nevoie de ele. Prin urmare, chiar nu e nevoie să se schimbe în alt regim pentru o depăşire promptă, sau pentru luarea unui viraj mai în viteză. C-Class
poate face de toate şi pe baza construcţiei sale fizice, nefiind neapărat nevoie de compensări electronice.

Poate am folosi şi Eco uneori, dar acolo cuplul e limitat un pic la turaţii joase şi nu ne place decuplarea transmisiei la prima luare a piciorului de pe pedala acceleraţiei. În traficul urban, atunci când vrei să mai şi mergi pe inerţie, uneori pentru doar vreo zece-douăzeci de metri, decuplarea asta obsesivă a cutiei în poziţie netură e cam iritantă. Cuplăm uneori şi regimul Sport, dar o facem de obicei pe traseele extra-urbane renovate în ultimii ani. În
regim Sport C-Class e poate şi mai
plăcut de condus, dar ai nevoie
neapărat de drumuri bune, pentru că
pe drumuri denivelate cu gropi,
suspensia va fi prea dură pentru a
mai absoarbe normal acele denivelări.
În schimb, pe un traseu perfect
Sportul îţi dă şansa să urci motorul în
turaţii mai mari, împingându-te
simţitor în scaun, prinzând un
apogeu delicios al cuplului şi
puterii. Volanul devine şi mai
ascuţit în senzaţii,
suspensia ţine
maşina aproape nemişcată pe plan orizontal şi poţi lua virajele cu viteze ameţitoare! Regimul extrem Sport Plus nu l-am prea pus în funcţie, el rămânând mai degrabă o opţiune pentru drumuri cu totul ideale, atunci când îţi naşte soţia şi alergi spre maternitate, probabil. Sincer vorbind, pentru Moldova opţiunea AGILITY SELECT nu e deloc obligatorie, pentru că veţi folosi celelalte regimul destul de
puţin şi depinde de voi dacă cele 2% cântăresc mult în aştetările voastre. Însă dacă mai călătoriţi pe drumuri europene, eventual pe nişte trasee montane, cu carosabil impecabil, atunci aceste regimuri au sens mult mai mult. Noi am folosit alternarea acestor regimuri, spre exemplu, într-o călătorie mai recentă din Alpii austrieci. Acolo, multiplele viraje la urcările în munţi, se potrivesc perfect cu regimul Sport, şi
poţi savura maşina la plăceri inimaginabile. Apoi te relaxezi din nou în regim Comfort şi mergi pe drum de parcă ai pluti pe un covor deauspra aerului. Eh, când vom avea şi noi asemenea drumuri civilizate, pentru care a fost gândit în primul rând noul Mercedes-Benz C-Class?...
Luminile magnifice – LED INTELLIGENT LIGHT SYSTEM

Una din sursele permanente de satisfacţie şi admiraţie sunt luminile full-LED ale lui Mercedes-Benz C-Class, disponibile opţional. Acestea asigură a lumină clară, omniprezentă parcă, în orice condiţii de drum, inclusiv ceaţă, ploaie, sau beznă absolută. Ele cursează în funcţie de rotirea volanului
şi-şi direcţionează fasciculele peste tot pe unde aţi vrea să priviţi. Iar faza lungă automată e o adevărată operă de artă. Ea nu funcţionează pur şi simplu după principiul pornită sau oprită, ci identifică traficul din faţă şi din spate şi crează celule active de „umbră” în punctele în care acele vehicule se află, iluminând amplu restul peisajului. Astfel întotdeauna se vede clar şi de departe partea dreaptă a drumului, acolo unde
în Moldova ar putea fi un animal, un pieton, un vehicul nesemnalizat, o căruţă sau un biciclist fără elemente reflectorizante. E şi un sistem care nu dă greş aproape niciodată la traficul din faţă! Acum, că avem nopţi mai lungi şi zile mai scurte, vă promitem să facem un reportaj separat despre cum funcţionează pe viu acest sistem, filmând modul lui de funcţionare în viaţa reală!
Deci, cum e totuşi, noul Mercedes-Benz C-Class în exploatare?

Într-o singură frază, răspunsul ar suna o maşină fără bătăi de cap şi cu extraordinar de multă plăcere în condus. Da, din fericire C-Class-ul
actual nu ne sâcâie cu deranjamente tehnice şi nu prea ştie ce înseamnă vizitele la service decât cele programate pentru deservire, sau eventual schimb de anvelope de iarnă sau vară, rebalansare a roţilor înainte de un drum lung, etc. În rest, fără bătăi de cap, iar pentru noi fiabilitatea e crucială în satisfacţia exploatării unei maşini.
Iar dacă la acea satisfacţie se mai adaugă şi acea plăcere specială în condus şi călătorii, în senzaţiile pe care le primeşti la ţinerea volanului în mâini, atunci nu poţi decât să-ţi îndrăgeşti cu adevărat automobilului, fiind un posesor cu adevărat împlinit. Şi, ca de fiecare dată de când am testat pentru prima dată noua generaţie C-Class, vă confirmăm deja pe proprie experienţă:
noul Mercedes-Benz C-Class ESTE unul din cele mai BUNE modele create de Mercedes-Benz în ultimii ani! Şi sperăm să putem spune asta şi mai încolo, la un parcurs la mai mare şi la mai mulţi ani de exploatare!
PiataAuto.mdIlie Toma
3
4,569
GALERIE FOTO (30 IMAGINI)
COMENTARII (1)
Eugen0
Cluj-Napoca, România
la 13 Noiembrie 2015 - 16:01
Adica, la un subaru legacy 2.0d .....150cp si 350Nm de la 1800rpm, atat de bine se simte turbo lag-ul, la orice turatie. iar voi spuneti ca la ăsta e practic ca și inexistent.....nu cred.
Orice motor turbo, fie el si quad-turbo, are turbo lag, pentru ca e o problema de constructie, nu inginereasca!
0
0
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!