Noua strategie FCA: Revenirea Alfa Romeo 8C şi eliminarea mărcii Lancia

La un eveniment special de la Balocco, Italia, Sergio Marchionne, şeful concernului FCA, a prezentat planul de reorganizare a companiei pentru următorii 5 ani. Planurile măreţe vin să aducă schimbări majore în activitatea companiei, inclusiv prin eliminarea mai multor modele şi a unui brand din gamă. Evenimentul este cu atât mai important, încât aceasta este ultima prezentare de acest gen, dusă de Marchionne, care se află la cârma concernului din momentul fuzionării FIAT şi Chrysler, iar în 2019 acesta va părăsi şefia FCA.
Miza principală a concernului pentru următorii ani vor fi brandurile Jeep, RAM, Maserati şi Alfa Romeo – acestea s-au ales cu prezentări grafice a planurilor pentru următorii 5 ani şi vor beneficia de cele mai multe premiere în viitor. Pentru a reduce cheltuielile în viitorul apropiat marca Lancia va fi eliminată din gama producătorului italian, odată cu sfârşitul producţiei modelului compact Ypsilon, oferit în prezent doar pe piaţa italiană. Producţia modelului se va încheia în acest an.
Fără atenţia şefului FCA au rămas şi mărcile Dodge şi Chrysler, însă zvonurile despre închiderea celei din urmă nu s-au adeverit, Marchionne limitându-se doar la declaraţia că compania a primit o comandă de 62 mii exemplare a monovolumului Pacifica de la compania Waymo, care le va dota cu pilot automat pentru testele sale. Totodată, nu se cunoaşte care va fi soarta mărcii în viitor, dat fiind faptul, că la ora actuală Chrysler dispune de doar două modele – monovolumul Pacifica şi sedanul 300, iar ultimul se produce de 14 ani.
O reorganizare importantă va avea loc în cadrul mărcii FIAT, aceasta va pune accentul pe modelele electrice şi îşi va consolida prezenţa pe piaţa europeană şi pe cele în curs de dezvoltare. În viitorul apropiat din gamă va fi eliminat modelul Punto – cel puţin, compacta va părăsi definitiv piaţa europeană. Către anul 2022 compania italiană va lansa o versiune complet electrică a modelului 500 şi o versiune utilitară pe baza acestuia, ce va primi denumirea Giardiniera. Pentru pieţele americii latine sunt planificate 3 SUV-uri noi de dimensiuni diferite, unul dintre care va putea adăposti la bord până la 7 persoane.
Miza principală a concernului devine brandul Jeep, cel mai profitabil producător din gama FCA în prezent. În următorii 5 ani Jeep va lansa 8 modele noi, printre care reînvierea modelului de top Grand Wagoneer, un pick-up pe baza noului Wrangler, noile generaţii Cherokee şi Grand Cherokee, noul Renegade şi un crossover compact, care să se situeze pe o treaptă mai jos de acesta şi o actualizare pentru Compass. Însă două dintre aceste modele vor fi destinate în exclusivitate pieţei chineze.
În următorii 5 ani gama Maserati va suferi o adevărată revoluţie cu un set de modele absolut noi. Va debuta noua generaţie a sedanului Quattroporte şi versiunea actualizată Ghibli. De o nouă generaţie va dispune SUV-ul Levante, iar mai târziu acesta va fi acompaniat de un crossover de dimensiuni mai compacte. Cea mai importantă noutate pentru fani, însă, va fi revenirea supercar-ului Alfieri, care va fi disponibil în două variante de caroserie – coupe şi decapotabilă, şi în două variante de propulsie – cu motor pe benzină şi propulsie complet electrică.
Alfa Romeo va bucura fanii cu revenirea modelelor sport legendare GTV şi 8C. Noul GTV va fi construit pe baza sedanului Giulia şi va dispune de propulsie hibridă cu tracţiune integrală, iar puterea maximă va depăşi 600 CP. Viitorul 8C va deveni un adevărat supercar cu şasiu din fibră de carbon şi propulsie hibridă, ce va combina un benzinar biturbo cu două motoare electrice, având o putere totală de peste 700 CP şi fiind capabil să atingă viteza de 100 km/h în mai puţin de 3 secunde. Gama Giulia va primi o nouă versiune – sedan cu ampatament mărit, cel mai probabil destinat în exclusivitate pieţei din China. De o astfel de versiune va beneficia şi crossover-ul Stelvio. Mai târziu va fi lansată noua generaţie Giulietta şi două SUV-uri absolut noi, unul de top, şi altul de dimensiuni mai compacte.
Totodată toţi producătorii din cadrul concernului se pregătesc de lansarea mai multor modele electrificate, cu propulsie hibridă şi complet electrică. Marchionne a asigurat, că timp de următorii 5 ani concernul va prezenta cel puţin 10 modele electrice noi, iar cota automobilelor eco-friendly comercializate la nivel global va atinge 15-20%. De astfel de versiuni va dispune şi marca RAM, urmând să fie prezentate pick-up-uri electrificate. În schimb, în viitorul apropiat concernul se va dezice în totalitate de propulsoarele diesel.
0
2,576
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!